Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Introductie van de backoffice

In dit artikel

  1. Inzicht in de backoffice
  2. Voor de eerste keer inloggen
  3. Door de backoffice navigeren
  4. Over de Configuratiehandleiding

In de webgebaseerde backoffice kun je de meeste zaken voor Lightspeed Restaurant configureren en dingen zoals de menu's, instellingen, rapportage en gewerkte uren van werknemers beheren. In dit artikel leggen we uit wat er allemaal mogelijk is in de backoffice, hoe je de eerste keer kunt inloggen en door de omgeving kunt navigeren, en welke andere belangrijke functies er allemaal zijn.

Inzicht in de backoffice

De backoffice is de operationele machinekamer van je bedrijf. De omgeving speelt een essentiële rol bij verschillende taken, van het configureren van Lightspeed tot het beheren van de dagelijkse gang van zaken. Je start met één set inloggegevens voor de backoffice, maar je kunt altijd meer backoffice-gebruikers aanmaken indien nodig.

De functies en kenmerken van de backoffice

Je gebruikt de backoffice om:

Startpagina van de backoffice

Voor de eerste keer inloggen

De eerste keer dat je in de backoffice inlogt, moet je een bedrijfsprofiel kiezen waarmee de initiële instellingen voor jouw bedrijfstype geoptimaliseerd worden.

Zoek voordat je de eerste keer inlogt je activatiemail voor je account op die is verstuurd toen je account werd aangemaakt. Volg de stappen in de e-mail om een beheerderswachtwoord in te stellen voor de backoffice.

  1. Ga in een webbrowser naar https://manager.lsk.lightspeed.app/ om naar de inlogpagina voor de backoffice te gaan.

    Opmerking: We raden aan om een computer te gebruiken voor de backoffice, omdat deze sneller reageert dan een tablet. De backoffice wordt niet ondersteund op mobiele telefoons.

  2. Voer je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord in. Inlogpagina voor de backoffice met het e-mailadres en wachtwoord ingevuld
  3. Klik op inloggen om te door te gaan.
  4. Selecteer het profiel dat het best bij je bedrijf past en klik vervolgens op Doorgaan. Maak je geen zorgen, je kunt de individuele instellingen later altijd nog wijzigen.

    Opmerking: de beschikbare bedrijfsprofielen kunnen per regio verschillen.

    ProfielVoordelen
    Fast casual/QSR

    Ideaal voor restaurants zonder tafels, zoals foodtrucks of bezorgrestaurants. Functies die beschikbaar zijn in het profiel Fast casual/QSR zijn onder andere:

    • basisondersteuning voor tafelnummer zonder vloerplannen;
    • automatisch printen van kassabonnen voor klanten bij het sluiten van bestellingen;
    • geen fooien.
    Café/bakkerij

    Ideaal voor restaurants met snelle service die wel tafels hebben, zoals een koffiebar of snackbar. Functies die beschikbaar zijn in het profiel Café/bakkerij zijn onder andere:

    • volledige ondersteuning voor tafelnummers, inclusief vloerplannen;
    • automatisch printen van kassabonnen voor klanten bij het sluiten van bestellingen.
    Bar/kroeg

    Ideaal voor bars, kroegen en cafés met verkoop aan de bar of aan tafel. Functies die beschikbaar zijn in het profiel Bar/kroeg zijn onder andere:

    • volledige ondersteuning voor tafelnummers, inclusief vloerplannen;
    • automatisch printen van kassabonnen voor klanten bij het sluiten van bestellingen;
    • Mogelijkheid om bestellingen te ordenen per zitplaats
    Informeel/formeel dineren

    Ideaal voor zowel traditionele als luxe restaurants die volledig tafelbeheer nodig hebben. De functies die beschikbaar zijn in het profiel Informeel/formeel dineren zijn onder andere:

    • volledige ondersteuning voor tafelnummers, inclusief vloerplannen;
    • op productiebonnen wordt de volledige ganggeschiedenis geprint;
    • geen directeverkoopmodus;
    • gebruikers worden automatisch uitgelogd na het voltooien van een bestelling.
    Hotel

    Ideaal voor hotels. Functies die beschikbaar zijn in het profiel Hotel zijn onder andere:

    • volledige ondersteuning voor tafelnummers, inclusief vloerplannen;
    • op productiebonnen wordt de volledige ganggeschiedenis en de naam van het vloerplan geprint;
    • geen directeverkoopmodus;
    • gebruikers worden automatisch uitgelogd na het voltooien van een bestelling.

Nadat je een bedrijfsprofiel hebt geselecteerd, kom je terecht in de Configuratiehandleiding. Lees verder voor meer informatie over de mogelijkheden van de backoffice.

Door de backoffice navigeren

Om je weg te vinden in de backoffice, moet je de twee belangrijkste onderdelen ervan begrijpen: het navigatiemenu en de kopregel. Het navigatiemenu bevat links naar alle backoffice-secties en -functies, en de kopregel geeft je snel toegang tot accountbeheer en supportpagina's.

Het navigatiemenu in de linker zijbalk bevat links naar alle secties en functies van de backoffice. De tabel in deze sectie geeft een overzicht van elke standaard menusectie op het hoogste niveau en de functie ervan.

Startpagina van de backoffice met het zijmenu weergegeven

SectieBeschrijving
HomeGa terug naar het Dashboard dat als eerste verschijnt nadat je inlogt in de backoffice.
MenubeheerWaar je itemsmenu's en omzetgroepen kunt toevoegen, bewerken en beheren.
ConfiguratieWaar je accountinstellingenPOS-apparaten en apparaatconfiguratiesprinters en printerinstellingengebruikers en gebruikersgroepen en betaalmethoden beheert.
RapportenKrijg toegang tot het verkoopdashboard en andere rapportage, zoals verkopen en personeelsrapporten.
Advanced InsightsOnze add-on Advanced Insights is een bedrijfseigen rapportagesysteem dat uitgebreid toegang geeft tot je belangrijkste bedrijfsstatistieken.
UrenBekijk de gebruikersshifts en gewerkte uren en voeg nieuwe gebruikersshifts toe.
IntegratieConfigureer en beheer add-ons en externe integraties, zoals bijvoorbeeld online bestellen en Lightspeed Delivery.
KlantenKlantinformatiecadeaubonnen en loyaliteitskaarten toevoegen, bekijken en beheren.
FinanciënMeer informatie over Lightspeed Payments en Lightspeed Capital.
Zoeken in PMSZoek naar specifieke kassabonnen wanneer je gebruikmaakt van een externe property management system-integratie.

Kopregel

De kopregel, bovenaan de backoffice, bevat links naar ondersteuningsbronnen en functies voor accountbeheer, zoals het wijzigen van de taal van de backoffice en uitloggen. De tabel in deze sectie geeft een overzicht van elke sectie in de kopregel en de functie ervan.

Startpagina van de backoffice met de kopregel van de pagina uitgelicht

SectieBeschrijving
ConfiguratiehandleidingStapsgewijze handleiding voor het initiële configuratieproces. De Configuratiehandleiding is alleen zichtbaar als je account nog in de configuratiemodus staat.
HelpKlik om je bedrijfs-ID te bekijken en toegang te krijgen tot links naar het Helpcentrumtutorialvideo's, het e-mailadres voor Support en de pagina Systeemstatus.
TaalWijzig de taal in de menu's en secties van backoffice in Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans of Nederlands.
App-switcher (raster)Met de app-switcher kun je schakelen tussen je bestaande Lightspeed-add-ons, zoals Order Anywhere. Ook kun je een gratis proefversie proberen voor de add-ons waar je nog geen abonnement op hebt.
Gebruikersnaam of pictogramBekijk en wijzig de naam, het e-mailadres en het wachtwoord van je account, beheer je abonnement en facturen (alleen voor geselecteerde accounts) en log uit bij de backoffice.

Over de Configuratiehandleiding

De Configuratiehandleiding, die te vinden is in de rechterbovenhoek van de kopregel in de backoffice, is een handige toevoeging aan onze Aan de slag-handleiding. De handleiding is alleen beschikbaar wanneer je account in de configuratiemodus staat (alle accounts starten in de configuratiemodus tot je live gaat).

Met de handleiding kun je aan de hand van een checklist je voortgang bijhouden tot het starten van Lightspeed Restaurant voor je bedrijf. Klik op een onderwerp in de handleiding, zoals Menubeheer, om te zien of je alle stappen voor dat onderwerp hebt voltooid.

Configuratiehandleiding backoffice


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Aan de slag

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Veelgestelde vragen over aan de slag gaan

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inloggen in de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie over hardware

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.