Lightspeed-L Betalingen en fooien ontvangen

Lightspeed-L Betalingen en fooien ontvangen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Betalingen en fooien ontvangen

Met het scherm Betaling kunt u betalingen verwerken, rekeningen opsplitsen, fooien toevoegen, tickets nietig verklaren en meer.Maak betaalmethoden aan in Restaurant Manager om verschillende betalingstypes voor een bestelling te verwerken in Restaurant POS.

U kunt ook betalingen registreren en fooien toevoegen/aanpassen tijdens de processen Dag beëindigen en Shift beëindigen. Raadpleeg ‘Shift beëindigen’ gebruiken en ‘Dag beëindigen’ gebruiken voor meer informatie.

Taking_Payments.png

  1. In het Bestellingscherm in Restaurant POS klikt u op het pictogram pay_icon.png.

  2. Bij meerdere tickets, tikt u op het ticket waarvoor u de betaling wilt verwerken. Raadpleeg Een rekening opsplitsen voor meer informatie.

  3. Klik op de gewenste betaalmethode voor de opties onderaan.

  4. Geef het door de klant betaalde bedrag in.

    Als het betaalde bedrag hoger is dan het totaal van het kasticket:

    • Betalingen met kredietkaart: u krijgt de vraag of u het verschil al dan niet wilt ingeven als fooi. Als u ervoor kiest het verschil niet in te geven als fooi, zal het kasticket een negatief totaal hebben.

    • Betalingen zonder kredietkaart: het verschil resulteert in een negatief totaal van het kasticket en geeft het bedrag aan van het terug te geven wisselgeld.
  5. Om een fooi toe te voegen, klikt u op Fooi toevoegen onder de bestelitems.

  6. Geef het bedrag van de fooi in en klik dan op OK.

  7. Als de betaling volledig gedaan is, kunt u ofwel:

    • Tik op een andere kassabon om de betaling te verwerken.
    • Tik op Bestelling om terug te keren naar het Bestellingscherm en ga verder met het toevoegen van items aan de rekening.
    • Tik op Voltooien om de bestelling te sluiten en terug te keren naar het scherm Tafels.
    • Pas het betaalde bedrag aan door links te vegen op het totale betaalde bedrag en op Wijzig bedrag te tikken.
    • Tik op Ongeldige kassabon om een terugbetaling te verwerken. Zie Een kassabon ongeldig maken voor meer informatie. 
    • Een betaling ongeldig maken door op het totale betaalde bedrag te tikken en op Betaling ongeldig maken te tikken.
    • Voeg een fooi toe door op de knop Fooi toevoegen te tikken.
    • Wijzig de fooi door op de knop Fooi wijzigen te tikken.

OPMERKING: als u betalingen met meerdere kredietkaarten wilt verwerken voor één kasticket en de apparaatinstelling Betalingen met meerdere kredietkaarten per kasticket toelaten niet ingeschakeld is, moet u de rekening opsplitsen voordat u de betalingen verwerkt. 


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Standalone-betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingen verwerken met iZettle

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingen verwerken met Yomani/Yoximo van Worldline

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Fooien toevoegen na betaling

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.