Lightspeed-L Handige tips voor de Mobile Tap

Lightspeed-L Handige tips voor de Mobile Tap

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Handige tips voor de Mobile Tap

De Mobile Tap is een draagbare betaaloplossing die geschikt is voor 'quick serve', casual restaurantomgevingen. De Mobile Tap-lezer verwerkt de betaalmethode van de klant terwijl het iOS-apparaat als interface fungeert die de gebruikers tijdens de transactie aanstuurt. De Mobile Tap en het iOS-apparaat communiceren met elkaar gedurende de transactie tot de betaling is verwerkt.

De Mobile Tap gebruikt bluetooth-technologie om met de Restaurant POS-app te communiceren. Het kan gebeuren dat een gebruiker verbindingsproblemen ondervindt, maar we raden de volgende stappen aan omdat de meeste verbindingsproblemen tussen de Mobile Tap-lezer en Restaurant POS-app slechts een snelle aanpassing vereisen. Alle volgende stappen worden in meer detail beschreven in Mobile Tap-lezer configureren.

Lukt het niet om de Mobile Tap te koppelen?

De Mobile Tap-lezer koppelt rechtstreeks met uw POS-apparaat via de Restaurant POS-app. Indien u problemen ondervindt tijdens het verbinden met uw Mobile Tap, kunt u het volgende proberen:

  1. Om een vlekkeloze transactie-ervaring te garanderen, moeten uw iOS-apparaat en de POS-app zijn bijgewerkt naar de meest recente iOS-software- en Restaurant POS-appversie.
  2. Zorg ervoor dat de Mobile Tap-lezer is ingeschakeld en zich binnen het bereik van het POS-apparaat bevindt.
  3. Begin een transactie. In plaats van het te betalen bedrag te bevestigen, tikt u op de infoknop van de kaartlezer in het initiële betalingsbevestigingsvenster. Als de apparaten ingeschakeld en binnen bereik zijn, zal er een lijst met de beschikbare Mobile Tap-lezers verschijnen. Selecteer handmatig de Mobile Tap-lezer die u wilt koppelen met het iOS-apparaat.
  4. Zorg ervoor dat Locatieservices en Bluetooth zijn ingeschakeld in de instellingen van het iOS-apparaat.
  5. Zorg ervoor dat Locatie en Bluetooth zijn ingeschakeld in het iOS-apparaat via Instellingen > Restaurant POS-app.
  6. Zorg ervoor dat de Mobile Tap-lezer niet gekoppeld is via de bluetooth-apparatenlijst van uw iOS-apparaat – de Mobile Tap zal verbinding maken via de Restaurant POS-app.
  7. De Mobile Tap-lezer kan slechts met één POS-apparaat tegelijkertijd worden verbonden. In het geval dat de POS-app geen Mobile Tap-lezer kan vinden, sluit u de Lightspeed POS-app aan op alle POS-apparaten waarmee de lezer mogelijk eerder verbonden was. Schakel de Mobile Tap uit. Start de Mobile Tap opnieuw op en open de POS-app opnieuw. Volg de bovenstaande stappen en probeer een transactie te verwerken.

Vastgelopen op het betalingsverwerkingsscherm?

Soms kan een gebruiker "vast komen te zitten" in het betalingsverwerkingsscherm als Locatieservices niet is ingeschakeld in de instellingen van het iOS-apparaat.

  1. Sluit de Lightspeed POS-app en schakel de Mobile Tap-lezer uit.
  2. Schakel Locatieservices in via het instellingenmenu van het iOS-apparaat. 
  3. Schakel de Mobile Tap in en probeer een transactie te verwerken.

Betalingsbedrag verwerken mislukt?

Voor alle transacties met Lightspeed Payments moet het te betalen bedrag minstens 50 cent bedragen. Indien u geen betalingsbedrag kunt verwerken, zorg er dan voor dat de transactie hoger is dan 49 cent.

 

Wat nu?

Verwerk een transactie met de Mobile Tap. Raadpleeg Een verkoop doen.

Kom meer te weten over de verschillende Lightspeed Payments-rapporten. Raadpleeg Over rapporten.

Kom meer te weten over het Transactiesrapport. Raadpleeg Het Transactiesrapport begrijpen

Het Schikkingenrapport begrijpen. Raadpleeg Het Schikkingenrapport begrijpen.

Het betalingsschema begrijpen voor gegroepeerde schikkingen. Raadpleeg Betaald worden.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Een verkoop doen met de Mobile Tap-lezer

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Mobile Tap configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingsverwerkers - over het verwerken van betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.