Samengestelde producten

Samengestelde producten

In de nieuwste versie is de mogelijkheid toegevoegd om samengestelde producten te maken. Samengestelde producten zijn een manier om samengestelde artikelen te gebruiken.

In het volgende bericht maak je kennis met alle stappen om zo'n samengestelde artikelen te maken en te gebruiken. Een voorbeeld is de bekende samengestelde artikelen zoals kamerhuur met ontbijt, deze worden samengevoegd aan een artikel met een gecombineerd bedrag.

Als u de funtie in de Gastrofix cloud wilt gebruiken, moet u de functie inschakelen. Ga naar Instellingen > Instellingen > Modules en activeer de functie samengevoegde items. Klik op opslaan en laad de webpagina opnieuw.

konferenzpauschale-config-1.png

 

In de volgende stap word een nieuw artikel gemaakt dat als een samengevoegde artikelen moet worden gebruikt. Ga hiervoor naar Masterdata > Producten > Nieuw product toevoegen en maak een artikel aan. Belangrijk: u kunt een reeds gemaakt artikel ook converteren naar een vast artikel!

konferenzpauschale-config-2.png

 

Voer eerst de gewenste artikelnaam, PLU, korte naam, artikelgroep en artikeltype in. Gebruik een unieke naam voor de korte naam om het product op de iPad duidelijk te identificeren.

Belangrijk: hier geeft u geen prijs op voor het samengevoegde artikel, omdat dit bij de volgende stap wordt aangepast.

konferenzpauschale-config-3-article.png

 

Schakel over naar het tabblad toevoegingen > Samengevoegd en hier ziet u de volgende weergave.

konferenzpauschale-config-4.png

 

Door het selectie vakje toon producten in te schakelen kut u beslissen of elk deel van de set op de bon komt te staan. Het item veld wordt gebruikt als een zoekveld voor alle artikelen die zijn opgeslagen in de cloud.

Belangrijk: u kunt alleen items gebruiken die dezelfde btw-tarieven gebruiken. Als dit niet het geval is ontvangt u een foutmelding.

 

Als u items heeft toegevoegd via het zoekvak (in dit geval Café Crema & Kuchen), ziet u dat de eenheidsprijzen van de geselecteerde artikelen zijn opgeteld in het vak totale prijs.

konferenzpauschale-config-5.png

 

Om een nieuwe prijs aan het volledige pakket toe te kennen voert u gewoon de gewenste prijs in het veld Totale prijs in. In dit voorbeeld kost het pakket Café & Kuchen €4,50

Er is ook de mogelijkheid om de individuele prijzen aan te passen om de gewenste totaal prijs te krijgen. In beide gevallen kunt u de nieuwe hoeveelheid vrij kiezen.

konferenzpauschale-config-6.png

 

Zoals u ziet berekent de GASTROFIX cloud automatische het nieuwe deel van de toegevoegde items. Als u tevreden bent met de instellingen klikt u op opslaan. Belangrijk: deze berekening heeft geen invloed op de gedeponeerde artikelen en is alleen geldig voor het samengestelde artikel.

Om het nieuw gemaakte artikel ook in de kassa te kunnen gebruiken moet u het artikel aan het bestelscherm toevoegen. Ga naar masterdata > Bestelschermen en klik op de knop bewerken van het gewenste item. In dit voorbeeld wordt de vermelding Café & Kuchen toegevoegd aan het bestelscherm dessert.

konferenzpauschale-config-7.png

In het scherm dat verschijnt kunt u het gewenste artikel onder artikelen zoeken en dit via drag-and-drop aan het bestelscherm toevoegen.

konferenzpauschale-config-8.png

Na het toevoegen van het nieuwe artikel klikt u op opslaan en wijdt u zich aan het controleren van de instellingen op uw iPad.

Ga hiervoor naar Admin > Werkdag > Kassagegevens laden. Pas nadat de kassagegevens zijn gedownload vanuit de cloud is het aangepaste bestelscherm beschikbaar op de iPad. Ga naar de gang waarin u het artikel hebt ingevoegd en controleer het bestelscherm.

konferenzpauschale-ipad-1.PNG

Als alles correct wordt weergegeven kut u het artikel selecteren zoals gebruikelijk tijdens het bestelproces. Belangrijk: Het artikel kan alleen worden verdisconteerd als alle componenten kunnen worden verdisconteerd.


    • Related Articles

    • Producten

      Een product bestaat uit een veeltal van informatie, welk u u hier kunt wijzigen. Het wijzigen en toevoegen van producten kunt u snel en eenvoudig doorvoeren met behulp van de invoergrid.    Met de knop "Download XLS" kunt u al uw producten (inclusief ...
    • Bestellen van producten

      Om een bestelling te plaatsen kiest u allereerst in de tafelplattegrond de tafel waarop u uw producten wilt boeken. Vervolgens heeft u twee mogelijkheden om het bestelscherm te openen. Wanneer u gebruikt maakt van een kassa in "Check-Out" modus mag u ...
    • Deactiveren van producten

      Onder het instellingen menu  bij uw producten beschikt u over de mogelijkheid om ge-deactiveerde producten te verbergen of juist zichtbaar  te maken.  Wanneer u een nieuw product aanmaakt met een PLU nummer welke reeds in gebruik is ontvangt u een ...
    • Producten - extra instellingen

      Om het overzicht zo compact mogelijk te houden zijn enkel de noodzakelijke instellingen in het productoverzicht opgenomen. Om extra productinstellingen door te voeren klikt u achter het gewenste product op de  knop. U komt vervolgens op de volgende ...
    • Hoe kan ik producten aan mijn bestelscherm toevoegen?

      Om een product of een groep aan het bestelscherm toe te voegen gaat u in de Cloud naar "Master Data > Bestelschermen". Hier kiest u achter het gewenste scherm (met juiste apparaat, bv. iPad of iPhone) voor de knop bewerken. Nu opent een nieuw scherm. ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.