Lightspeed-K Barrekeningen beheren en sluiten

Lightspeed-K Barrekeningen beheren en sluiten

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Barrekeningen beheren en sluiten

In dit artikel

  1. Open barrekeningen bekijken en bewerken
  2. Barrekeningen verplaatsen naar tafels
  3. Hernoemen van barrekeningen
  4. Barrekeningen sluiten
Bèta-disclaimer: op dit moment zijn barrekeningen beschikbaar in publieke bèta voor Lightspeed Payments-klanten in de Verenigde Staten en Australië. Als je aan deze criteria voldoet en wilt helpen bij het testen van deze functie, neem dan contact op met je salesaccountmanager of Lightspeed Support.

Na het openen van een barrekening kun je deze bekijken en bewerken, de rekening naar een tafel verplaatsen, de naam wijzigen en de rekening afsluiten voor betaling rechtstreeks vanuit de Lightspeed Restaurant POS-app.

Open barrekeningen bekijken en bewerken

Ga naar het scherm Bestellingsbeheer in de Restaurant POS-app om alle open barrekeningen te bekijken, een specifieke rekening te zoeken en open rekeningen te wijzigen.

  1. - Tik in de Restaurant POS-app op Bestellingen om het scherm Bestellingsbeheer te openen.
    Voor toegang tot dit scherm zijn een open verkoopperiode en gebruikersshift vereist.
  2. - Selecteer Barrekeningen om alle open barrekeningen te bekijken.
  3. - (Optioneel) Voer in het zoekveld de naam van een kaarthouder of rekening in om een specifieke rekening te vinden.
  4. - (Optioneel) Tik op een barrekening om deze te openen in het Kassascherm en wijzigingen aan te brengen, zoals het toevoegen van items of kortingen.
    Zie Bestellingen bewerken en beoordelen voor meer informatie over het wijzigen van bestellingen.

k-series-pos-orders-list-bar-tab-draft.png


Barrekeningen verplaatsen naar tafels

Wanneer je een klant met een open barrekening naar een tafel brengt, breng je de rekening over naar zijn tafel om de tafel als bezet te markeren. Eenmaal overgedragen, beheer je de rekening direct vanuit het scherm Tafels.

  1. - Tik in de Restaurant POS-app op Bestellingen om het scherm Bestellingsbeheer te openen.
    Voor toegang tot dit scherm zijn een open verkoopperiode en gebruikersshift vereist.
  2. - Tik op een open barrekening om deze te bekijken op het Kassascherm.
  3. - Tik op Acties en selecteer vervolgens Verplaatsen naar een andere tafel.
  4. - Voer een tafelnummer in en tik op Overdragen, of tik op Bladeren door tafels en selecteer een open tafel.
  5. k-series-pos-transfer-tab-to-table.png

Hernoemen van barrekeningen

Wijzig de naam van een barrekening vanuit het Kassascherm om deze te wijzigen. Bij de eerste keer openen krijgen barrekeningen ofwel de naam van de kaarthouder (als een creditcard of debetkaart vooraf is geautoriseerd) ofwel de naam die is ingevoerd door de gebruiker die de rekening opent (als pre-autorisatie is overgeslagen).

  1. - Tik in de Restaurant POS-app op Bestellingen om het scherm Bestellingsbeheer te openen.
    Voor toegang tot dit scherm zijn een open verkoopperiode en gebruikersshift vereist.
  2. - Tik op een open barrekening om deze te bekijken op het Kassascherm.
  3. - Selecteer Acties.
  4. - Tik op het veld Tik om de rekening te hernoemen.
  5. - Voer een nieuwe naam in voor de barrekening en tik op Sluiten om de wijzigingen op te slaan.
  6. k-series-pos-bar-tab-rename.png

Barrekeningen sluiten

Sluit een open barrekening om de betaling voor de rekening van een klant te verwerken wanneer deze klaar is met bestellen. Gebruik de pre-autorisatie-betaalmethode van de klant of selecteer een alternatieve betaalmethode om de bestelling af te ronden.

  1. - Tik in de Restaurant POS-app op Bestellingen om het scherm Bestellingsbeheer te openen.
    Voor toegang tot dit scherm zijn een open verkoopperiode en gebruikersshift vereist.
  2. - Tik op een barrekening om deze te openen in het Kassascherm.
  3. - Tik op Betalen om de betaling van de bestelling te verwerken.
  4. - Volg de specifieke reeks stappen die aangeeft of de klant zijn pre-autorisatie-betaalmethode of een andere betaalmethode wil gebruiken om de bestelling te betalen.

    Om te betalen met de pre-autorisatie-betaalmethode:

    1. - Tik op Betaling voltooien.
    2. k-series-pos-bar-tab-complete-payment.png
  1. - Als daarom wordt gevraagd, tik je op Doorgaan om het totaalbedrag van de bestelling af te boeken van de vooraf geautoriseerde creditcard of pinpas.
  2. - Verwerk de bestelling zoals gewoonlijk.

Om met een andere betaalmethode te betalen:

  1. - Tik op Pre-autorisatiebedrag verwijderen.
  2. k-series-pos-bar-tab-cancel-payment.png

  1. - Tik nogmaals op Verwijderen om te bevestigen.
  2. - Tik op Betalen om terug te keren naar het betaalscherm van de bestelling.
  3. k-series-pos-bar-tab-tap-pay.png
  1. - Selecteer een betaalmethode voor de bestelling.
  2. - Verwerk de bestelling zoals gewoonlijk.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


    • Related Articles

    • Lightspeed-K Bestellingen bewerken en controleren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Barrekeningen openen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over bestellen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de directeverkoopmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in het scherm Bestellingsbeheer

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.