Lightspeed-K Over bestellen

Lightspeed-K Over bestellen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Over bestellen

Er zijn meerdere manieren om een bestelling te plaatsen in Lightspeed Restaurant, wat zowel werkt voor tafelbediening als service aan de bar. Tafelbediening omvat het plaatsen, gangen, of het toewijzen van een tafel op het vloerplan aan een bestelling. Voor service aan de bar geldt een pay-at-order-model, waarbij bestellingen en betalingen tegelijkertijd worden verwerkt. Met Lightspeed Restaurant POS (K) kun je bestellingen plaatsen in de modus tafelbediening of directe verkoop, dus er is altijd een modus die past bij de workflow. 

Directeverkoopmodus: Dit is de standaard bestelinstelling voor service aan de bar. In deze bestelmodus kunnen gebruikers tegelijkertijd een bestelling en een betaling verwerken.

  • De directeverkoopmodus is de standaard bestelweergave, maar gebruikers kunnen gemakkelijk naar de tafelbedieningsmodus navigeren door een tafel aan de bestelling toe te wijzen. De directeverkoopmodus is handig voor pay-at-order-workflows voor bedrijven zoals koffiezaakjes, bars, foodtrucks of fastfoodrestaurants. 



Tafelbedieningsmodus: Gebruikers kunnen eenvoudig overschakelen naar de tafelbedieningsmodus door een tafel toe te wijzen aan de bestelling, of door de bestelling een aangepaste naam te geven. In de tafelbedieningsmodus kunnen gebruikers bestelitems invoeren en later naar de bestelling terugkeren om extra bestelitems toe te voegen of een rekening te printen. 

  • Gebruikers navigeren van directe verkoop naar tafelbediening om de functies voor gangen of placering te gebruiken. De tafelbedieningsmodus is handig voor workflows met meerdere gangen, zoals restaurants, hotels en kroegen. 


Er moet bij bestellingen in directeverkoop- of tafelbedieningsmodus een verkoopperiode worden geopend. Een verkoopperiode kan worden gezien als een bestelsessie op de POS. Bij het opstarten van de Lightspeed (K Series) POS wordt je gevraagd om een verkoopperiode te starten zodat andere POS-gebruikers toegang hebben tot de bestelschermen. Houd er rekening mee dat alleen shiftmanagers (gebruikerstoestemmingen bepaald in de backoffice) een verkoopperiode kunnen openen. Ga voor meer informatie naar Een verkoopperiode openen of sluiten.

 

Wat nu?

Meer informatie over het navigeren door de bestelschermen. Ga naar Inzicht in het kassascherm.

Meer informatie over pay-at-order-workflows. Ga naar Bestellingen toevoegen in de directeverkoopmodus.

Meer informatie over tafelbediening. Ga naar Bestellingen toevoegen in de tafelbedieningsmodus.

Meer informatie over de verschillende manieren waarop een gebruiker een bestelling kan bewerken. Ga naar Bestellingen bewerken en controleren.

Ontdek hoe je de functie barrekeningen kunt activeren en gebruiken. Ga naar Barrekeningen openen voor meer informatie.

Leer hoe je barrekeningen kunt beheren en sluiten bij betaling. Zie Bar-tabbladen beheren en sluiten voor meer informatie.

Meer informatie over interactie met een vloerplan en tafels. Ga naar Inzicht in het tafelsscherm.

Meer informatie over het zoeken naar bestellingen in de POS. Ga naar Het bestellingsbeheerscherm gebruiken.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Online bestellen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de directeverkoopmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de tafelbedieningsmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen bewerken en controleren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Meeneembestellingen toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.