Lightspeed-K Online bestellen

Lightspeed-K Online bestellen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Online bestellen

In dit artikel

  1. Online bestellen configureren
  2. Online bestellingen handmatig invoeren
  3. Online bestellingen bekijken en beheren
  4. Online bestellingen in- en uitschakelen

Gebruik de Restaurant POS-app om bestellingen te volgen en te beheren die via je geïntegreerde of niet-geïntegreerde online bestelsystemen zijn geplaatst. Om je account in te stellen voor online bestellingen, moet je eerst een rekeningprofiel aanmaken dat specifiek wordt gebruikt voor online bestellingen. 

Belangrijk: Om online bestellingen rechtstreeks naar de Restaurant POS-app te synchroniseren, moet je Order Anywhere configureren of contact met ons opnemen om een leveringsintegratie van derden, zoals Deliverect, te activeren. Zonder een geïntegreerd bestelplatform moet je online ontvangen bestellingen handmatig invoeren in de Restaurant POS-app.

Inhoudsopgave:

  • Online bestellen configureren
  • Online bestellingen handmatig invoeren
  • Online bestellingen bekijken en beheren
  • Online bestellingen in- en uitschakelen

Online bestellen configureren

Online bestellingen maken gebruik van een aangewezen rekeningprofiel voor het plaatsen van bestellingen. Om te beginnen met het configureren van online bestellen, voeg je een rekeningprofiel toe met Meeneem-modus ingeschakeld voor bezorging of afhaling.

Opmerking: Als je zowel bezorging als afhaling wilt aanbieden, configureer je een uniek rekeningprofiel in voor elke distributiemethode. Eén voor bezorging en één voor afhaling.
  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. - Klik op Configuratie > Instellingen > Rekeningprofielen.
  3. - Klik op Een rekeningprofiel toevoegen om een nieuw rekeningprofiel aan te maken, of klik op Bewerken om een bestaand profiel te wijzigen.
  4. - Voer een naam in voor het rekeningprofiel. Wij raden je aan de naam van je online bestelplatform te gebruiken.
  5. - Stel de Meeneem-modus in op Afhalen of Levering.
  6. - (Optioneel) Pas indien nodig extra instellingen aan. Ga voor hulp bij deze instellingen naar Rekeningprofielen toevoegen.
  7. - Klik op Opslaan om te voltooien.

Voor geïntegreerd online bestellen is Order Anywhere of Deliverect vereist. Neem contact met ons op en ons supportteam koppelt het door jou aangemaakte rekeningprofiel aan je online bestellingsintegratie.

Online bestellingen handmatig invoeren

Als je een niet-geïntegreerd online bestelsysteem gebruikt dat bestellingen niet rechtstreeks naar Lightspeed stuurt, voer je de bestellingen handmatig in om ze in de Restaurant POS-app te beheren.

  1. - Een klant plaatst een bestelling via een niet-geïntegreerd online bestelplatform.
  2. - Tik in de Lightspeed Restaurant-app op Registreren.
  3. - Tik op Acties.
  4. - Selecteer het rekeningprofiel dat bedoeld is voor bestellingen voor levering of afhalen.
  5. - Wijs een klant toe aan de bestelling, indien nodig in de instellingen van het rekeningprofiel.
  6. - Voeg items toe aan de bestelling. 
  7. - Tik op Verzenden om de bestelling aan de keuken door te geven.

Zodra de bestelling naar de keuken is gestuurd, verschijnt deze in het gedeelte Afhalen / Bezorgen van het scherm Bestellingen.

Online bestellingen bekijken en beheren

Om online bestellingen te bekijken en te beheren:

  1. - Tik in de Lightspeed Restaurant-app op Bestellingen.
  2. - In het scherm Bestellingsbeheer tik je op Afhalen / Levering.
  3. - (Optioneel) Schuif van links naar rechts om door de beschikbare kolommen te scrollen.
  4. - (Optioneel) Gebruik de knop Markeren als om de bestelling naar de volgende productiefase te brengen: Klaar voor leveringGeleverd, enz.
  5. - (Optioneel) Gebruik de knop Meer acties om de bestellingsstatus of afhaaltijd bij te werken.

Je kunt bepalen hoe elke bestelling is geplaatst door te kijken naar de kolom Kanaal.

Voor volledige informatie over het gebruik van filters en wat je vanuit dit scherm kunt doen, ga je naar Inzicht in het scherm Bestellingsbeheer.

Online bestellingen in- en uitschakelen

Ga in de Lightspeed Restaurant POS-app naar het tabblad Statusvoorbeeld om te bepalen of geïntegreerde online bestellingen kunnen worden geplaatst. Het uitschakelen van online bestellingen voorkomt dat klanten items in hun winkelwagen kunnen plaatsen en laat zien dat je locatie momenteel gesloten is voor online bestellingen.

  1. - Tik op de vier puntjes in het navigatiemenu (tabblad Statusvoorbeeld).
  2. - Tik op het boodschappenmandje shopping-bag__1_.pngin het statusmenu.
  3. - Gebruik de melding om online bestellingen naar behoefte in te schakelen of uit te schakelen.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over bestellen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de directeverkoopmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de tafelbedieningsmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen bewerken en controleren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Meeneembestellingen toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.