Lightspeed-K Meeneembestellingen toevoegen

Lightspeed-K Meeneembestellingen toevoegen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Meeneembestellingen toevoegen

In dit artikel

  1. Een rekeningprofiel configureren voor meeneemmaaltijden
  2. Een meeneembestelling aanmaken
  3. Bekijken en beheren van meeneembestellingen

Gebruik de Restaurant POS-app om meeneembestellingen die persoonlijk of via de telefoon worden geplaatst aan te maken, te volgen en te beheren. Om te beginnen met het maken van meeneembestellingen, moet je eerst een rekeningprofiel maken met de meeneem-modus ingeschakeld.

Als je meeneembestellingen worden geplaatst via een online bestelintegratie, bezoek dan ons artikel Online bestellen voor instructies over het instellen van een rekeningprofiel voor online bestellen.

Een rekeningprofiel configureren voor meeneemmaaltijden

Voordat je meeneembestellingen kunt maken via Lightspeed POS, moet je in de backoffice een rekeningprofiel instellen met de meeneem-modus ingeschakeld voor bezorgen of afhalen. Opmerking: Om het onderscheid tussen bezorg- en meeneembestellingen te vergemakkelijken, raden we aan voor elke distributiemethode een uniek rekeningprofiel in te stellen, een voor bezorgen en een voor afhalen.

  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. - Klik op Configuratie > Instellingen > Rekeningprofielen.
  3. - Klik op Een rekeningprofiel toevoegen om een nieuw rekeningprofiel aan te maken, of klik op Bewerken om een bestaand profiel te wijzigen.
  4. - Voer een naam in voor het rekeningprofiel. Wij raden je aan de naam overeen te laten komen met de manier waarop de bestelling wordt geplaatst, bijv. persoonlijk of telefonisch.
  5. - Stel de meeneem-modus in op Afhalen of Levering.


  1. - (Optioneel) Pas indien nodig extra instellingen aan. Ga voor hulp bij deze instellingen naar Rekeningprofielen toevoegen.
  2. - Klik op Opslaan als je klaar bent.

Een meeneembestelling aanmaken

Zodra het meeneemrekeningprofiel is ingesteld, voer je de bestellingen handmatig in om ze bij te houden en te beheren in de Restaurant POS-app.

  1. - Tik op Register (Registreren) in de Lightspeed Restaurant-app.
  2. - Tik op Actions (Acties).


  1. - Selecteer het rekeningprofiel dat bedoeld is voor bezorg- of meeneembestellingen.
  2. - Wijs indien gewenst een klant toe aan de bestelling in de instellingen van het rekeningprofiel.
  3. - Voeg items toe aan de bestelling.
  4. - Tik op Send (Verzenden) om de bestelling aan het productiecentrum, zoals de keuken of de bar, door te geven.

Zodra de bestelling naar de keuken of bar is gestuurd, verschijnt deze in het gedeelte Afhalen / Levering van het bestelscherm.




Bekijken en beheren van meeneembestellingen

Om meeneembestellingen te bekijken en te beheren:

  1. - Tik in de Lightspeed Restaurant-app op Orders (Bestellingen).
  2. - In het scherm Order management (Bestellingsbeheer) tik je op Pickup / Delivery (Afhalen / Levering).
  3. - (Optioneel) Schuif het scherm van links naar rechts om door de beschikbare kolommen te bladeren.
  4. - (Optioneel) Gebruik de knop Mark as (Markeer als) om de bestelling naar de volgende productiefase te brengen: Ready for delivery (Klaar voor levering)Delivered (Geleverd), enz.
  5. - (Optioneel) Gebruik de knop More actions (Meer acties) om de bestelstatus of meeneemtijd bij te werken.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de directeverkoopmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de tafelbedieningsmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen bewerken en controleren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over bestellen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Online bestellen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.