Lightspeed-K Betalingsinstellingen beheren

Lightspeed-K Betalingsinstellingen beheren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Betalingsinstellingen beheren

In dit artikel

  1. Online betalingen inschakelen
  2. Betalingen in het restaurant inschakelen
  3. Scannen en betalen inschakelen

Schakel online en/of betalingen in het restaurant in, om klanten de mogelijkheid te geven te betalen voor bestellingen die via Order Anywhere zijn geplaatst. Met online betalingen kunnen klanten vanaf een mobiel apparaat, tablet of computer betalen met een creditcard of bankpas (Lightspeed Payments of Stripe) of met Apple Pay, Twint, Bancontact, Payconiq of iDEAL (alleen Lightspeed Payments). Met betalingen in het restaurant kunnen klanten bij de POS betalen wanneer ze hun bestelling ophalen of klaar zijn met eten in het restaurant.

Schakel Scannen en betalen in, zodat klanten via Order Anywhere tafelbestellingen kunnen betalen door na het eten de QR-code te scannen die aan hun tafel is bevestigd.

Belangrijk : om klanten bestellingen te laten plaatsen via Order Anywhere, moet je online betalingen, betalingen in het restaurant of beide inschakelen.

Online betalingen inschakelen

Met online betalingen kunnen klanten bestellingen van Order Anywhere betalen vanaf een mobiel apparaat, tablet of computer met een creditcard of bankpas (Lightspeed Payments en Stripe) of met Apple Pay, Twint, Bancontact, Payconiq of iDEAL (alleen Lightspeed Payments).

Online betalingen worden verwerkt via Lightspeed Payments of een integratie van derden met Stripe op basis van hoe je ze hebt geconfigureerd in de Order Anywhere-backoffice.

Opmerking: Apple Pay, Twint, Bancontact, Payconiq en iDEAL zijn alleen beschikbaar wanneer je Lightspeed Payments gebruikt voor online betalingen. Bancontact, Payconiq en iDEAL zijn alleen beschikbaar in Belgiƫ en Nederland.

  1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice. Ga voor hulp naar het artikel Eerste login.
  2. - Controleer of alle bedrijfs- en adresgegevens op de pagina Mijn account correct zijn.

    Bekijk Order Anywhere-accountgegevens beheren voor hulp bij het toegang krijgen tot deze pagina en het aanbrengen van wijzigingen.

  3. - Klik op Instellingen in het navigatiemenu.
  4. - Selecteer Betalingsinstellingen.
  5. - Selecteer de Lightspeed Payments of Stripe knop hieronder in dit artikel en volg dan de resterende stappen om je gekozen betalingsverwerker te koppelen.

Betalingen in het restaurant inschakelen

Met betalingen in het restaurant kunnen klanten hun Order Anywhere-bestellingen persoonlijk aan de POS betalen met contant geld, een creditcard of bankpas, of een cadeaubon. Bij afhaalprofielen betalen klanten bij het afhalen van hun bestelling. Voor Bestellen aan tafel-profielen betalen klanten na afloop van hun maaltijd.

Belangrijk: Betalingen in het restaurant kunnen leiden tot verliezen als klanten bestellingen plaatsen maar deze niet ophalen of betalen bij de POS. Door deze functie te activeren, erken je en neem je verantwoordelijkheid voor dit potentiƫle risico.

  1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice. Voor hulp, bekijk Eerste login.
  2. - Klik op Instellingen in het navigatiemenu.
  3. - Selecteer Betalingsinstellingen.
  4. - Schakel Sta klanten toe om in het restaurant te betalen in.
    order-anywhere-back-office-payments-enable-inperson-payment-4.png
  5. - Controleer het bericht en selecteer vervolgens Activeren om te bevestigen.
    order-anywhere-back-office-payments-inperson-payment-warning-3.png
  6. - Klik op Opslaan om de wijzigingen op te slaan.
  7. - Schakel de instelling Betalingen in het restaurant in op een profiel om betalingen in het restaurant toe te voegen als optie voor dat profiel.

    Voor hulp bij het aanmaken van een nieuw profiel, bekijk Mijn profielen beheren. Om een bestaand profiel te bewerken, klik je op de naam van het profiel op de pagina Mijn profielen.

Scannen en betalen inschakelen

Met Scannen en betalen kunnen klanten via Order Anywhere tafelbestellingen betalen door na het eten de QR-code te scannen die aan hun specifieke tafel is bevestigd. Vanaf hun mobiele apparaat kunnen klanten betalen met een bankpas of creditcard, de rekening met anderen splitten en een kassabon per e-mail ontvangen. Door Scannen en betalen in te schakelen, verhoog je de omzet en de gasttevredenheid omdat klanten niet op een medewerker hoeven te wachten om hun rekening te betalen.

Belangrijk: Voordat je Scannen en betalen inschakelt, moet je eerst online betalingen inschakelen. Ga naar de sectie Online betalingen inschakelen om te lezen hoe.

  1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice. Voor hulp, bekijk Eerste login.
  2. - Klik op Instellingen in het navigatiemenu.
  3. - Selecteer Betalingsinstellingen.
  4. - Schakel Sta klanten toe te scannen en betalen in.
  5. - Klik op Opslaan om de wijzigingen op te slaan.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over het beheren van Order Anywhere

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Werktijden beheren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestelinstellingen beheren voor Order Anywhere

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Accountgegevens van Order Anywhere beheren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Lightspeed Delivery configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.