Lightspeed-K Cadeaubonnen 2.0 gebruiken op de POS

Lightspeed-K Cadeaubonnen 2.0 gebruiken op de POS

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Cadeaubonnen 2.0 gebruiken op de POS

In dit artikel

  1. Een online cadeaubon verkopen op de POS
  2. Een cadeaubon activeren
  3. Een cadeaubon verzilveren
  4. Het saldo van een cadeaubon controleren
  5. Een cadeaubon opwaarderen

Deze instructies gelden alleen voor de nieuwe Lightspeed-cadeaubonversie. Als je de oude cadeaubonversie gebruikt en wilt overstappen, volg dan de instructies in ons artikel Cadeaubonnen 2.0 configureren.

Je kunt online cadeaubonnen verkopen op je POS, wat betekent dat je cadeaubonnen kunt uitgeven in de winkel, zelfs als je geen fysieke bonnen hebt. Zodra je je cadeauboninstellingen in de backoffice van de K-Series hebt geconfigureerd, ben je klaar om een cadeaubon op je POS te verkopen. Lightspeed maakt automatisch een cadeaubonknop en betalingstype aan op je POS zonder extra configuratie.

Een online cadeaubon verkopen op de POS

Als je geen fysieke cadeaubonnen hebt, kun je een online cadeaubon genereren in je POS en deze naar je klant e-mailen.

  1. - Log in op je POS.
  2. - Start een nieuwe bestelling. Een cadeaubon kan niet worden toegevoegd aan een bestaande bestelling. Als een klant een openstaande tussenrekening heeft en ook een cadeaubon wil kopen, moet je eerst de tussenrekening afsluiten en vervolgens de cadeaubon in een aparte transactie inboeken.
  3. - Tik op het cadeaubon-pictogram in de rechterbovenhoek en tik vervolgens op Online cadeaubon genereren.
  4. - Voer de waarde van de cadeaubon in en tik op Klant koppelen.
  5. - Zoek de klant op basis van de voornaam, achternaam of het e-mailadres.
    Belangrijk:
     om een online cadeaubon te ontvangen, moet je klant een e-mailadres hebben toegewezen aan zijn klantprofiel.
  6. - Tik op Naar betaling gaan en selecteer een betaalmethode.
  7. - Tik op Verplaatsen.

Je POS genereert de cadeaubon en stuurt twee e-mails naar je klant. De eerste e-mail bevat de cadeauboncode, het bedrag, de aankoopdatum en de naam en het e-mailadres van de klant. De tweede e-mail bevat de QR-code voor de cadeaubon, die je in de POS kunt scannen.

Zie ons artikel Cadeaubonnen 2.0 printen voor meer informatie over het aanmaken van een batch cadeaubonnen en het printen van cadeaubonnen.

Een cadeaubon activeren

Een gedeactiveerde cadeaubon kan niet worden verzilverd of opgewaardeerd. Je kunt echter wel een nieuwe cadeaubon activeren en er waarde aan toevoegen op de POS.

  1. - Log in op je POS en start een nieuwe bestelling of selecteer een bestaande bestelling met onbetaalde items.
  2. - Tik in het Kassascherm op het cadeaubonpictogram in de rechterbovenhoek en tik vervolgens op Cadeaubon activeren.
  3. - Scan de QR-code van de cadeaubon. Als je klant een online cadeaubon heeft, kan hij de QR-code via zijn e-mail op zijn mobiele apparaat openen.
  4. - Voer de waarde van de cadeaubon in en tik op Naar betaling gaan.
  5. - Selecteer een betaalmethode en tik op Verplaatsen.

Een cadeaubon verzilveren

  1. - Log in op je POS en start een nieuwe bestelling of selecteer een bestaande bestelling met onbetaalde items.
  2. - Tik in het Kassascherm op het scannerpictogram in de rechterbovenhoek.
  3. - Lijn de QR-code op de cadeaubon uit met de camera op de achterkant van het POS-apparaat zodat deze in het blauwe vakje op het scherm verschijnt.
  4. - Wacht op de bevestiging dat de bestelling is betaald.

Het saldo van een cadeaubon controleren

Belangrijk: Laat geen onbetaalde items op het Kassascherm staan wanneer je het saldo van een cadeaubon controleert. Als er items op het Kassascherm staan, wordt de bestelling op de cadeaubon in rekening gebracht.

  1. - Tik op het Kassascherm in de Lightspeed Restaurant-app op het scannerpictogram in de rechterbovenhoek.
  2. - Lijn de QR-code op de cadeaubon uit met de camera op de achterkant van het POS-apparaat zodat deze in het blauwe vakje op het scherm verschijnt.
  3. - Wacht tot de informatie over het saldo van de cadeaubon op het scherm verschijnt. Deze informatie omvat de naam van de klant, het bonnummer en het huidige saldo van de bon.

Een cadeaubon opwaarderen

Belangrijk: Laat geen onbetaalde items op het Kassascherm staan wanneer je een cadeaubon opwaardeert. Als er items op het Kassascherm staan, wordt de bestelling op de cadeaubon in rekening gebracht.

  1. - Tik op het Kassascherm in de Lightspeed Restaurant-app op het scannerpictogram in de rechterbovenhoek.
  2. - Lijn de QR-code op de cadeaubon uit met de camera op de achterkant van het POS-apparaat zodat deze in het blauwe vakje op het scherm verschijnt.
  3. - Tik op Opwaarderen en voer het bedrag in dat je aan de cadeaubon wilt toevoegen. Het totale saldo van de cadeaubon kan niet hoger zijn dan het maximale saldo dat in je backoffice is ingesteld.
  4. - Tik op Volgende stap en kies een betaalmethode.
  5. - Tik op Verplaatsen.

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Cadeaubonnen op de POS gebruiken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Stempelkaarten op de POS gebruiken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over cadeaubonnen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over cadeaubonnen 2.0

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Cadeaubonnen importeren 2.0

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.