Lightspeed-K Cadeaubonnen 2.0 in de backoffice beheren

Lightspeed-K Cadeaubonnen 2.0 in de backoffice beheren

K-Series Support
Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Cadeaubonnen 2.0 in de backoffice beheren

In dit artikel

  1. Cadeaubonoverzicht
  2. Klantgegevens
  3. Transactiegeschiedenis

Deze instructies gelden alleen voor de nieuwe cadeaubonnen van Lightspeed. Als je de oude cadeaubonnenversie gebruikt en wilt overstappen, volg dan de instructies in ons artikel Cadeaubonnen 2.0 configureren.

Je kunt je cadeaubonnen rechtstreeks vanuit de backoffice bekijken en beheren.

  1. Log in op je K-Series-backoffice.
  2. - Navigeer naar Klanten Cadeaubonnen Alle cadeaubonnen in het hoofdmenu.
  3. - Gebruik op de pagina Cadeaubonnen de hoofdlettergevoelige zoekfunctie om een cadeaubon te vinden. Je kunt zoeken op cadeaubon-ID, batchnaam of e-mailadres van de klant. Je kunt je resultaten ook verfijnen met behulp van de filters Klantstatus, Cadeaubonstatus en Meest recente activiteit.
  4. - Nadat je de cadeaubon hebt gevonden, klik je op het potloodpictogram om de pagina Cadeaubon bewerken te openen. Hier kun je de volgende acties uitvoeren:
    • Het saldo van een cadeaubon controleren
    • Een klant toewijzen aan een cadeaubon
    • De QR-code van de cadeaubon scannen of downloaden
    • Een cadeaubon deactiveren of activeren
    • De transactiegeschiedenis van een cadeaubon en kassabonnen van transacties bekijken

Cadeaubonoverzicht

Gift-Card-Summary_1.png

CADEAUBONOVERZICHT & BONGEGEVENS

InstellingBeschrijving
SaldoHet saldo van de cadeaubon. Dit kan niet worden bewerkt in de backoffice. Je kunt de cadeaubon wel opwaarderen of verzilveren op je POS.
Cadeaubon activeren

Klik om een cadeaubon te activeren of te deactiveren. Voordat je een cadeaubon deactiveert, raden wij je aan de klant terug te betalen voor de aankoop van de cadeaubon.

Scannen om te verzilverenDeze instelling wordt automatisch ingeschakeld voor online cadeaubonnen die in de POS worden gegenereerd. Voor cadeaubonnen die in een batch worden gegenereerd, configureer je deze instelling bij het aanmaken van de batch. Deze instelling kan niet meer worden gewijzigd zodra een cadeaubon of een batch cadeaubonnen is aangemaakt.
UUID

De UUID is een unieke code die door de backoffice aan je cadeaubon wordt toegewezen. Deze kan niet worden bewerkt.

QR-code

Scan deze QR-code om de cadeaubon te activeren. Je kunt de code ook downloaden om een fysieke cadeaubon te genereren.

 

Klantgegevens
Customer-Details-Gift-Cards_1.png

InstellingBeschrijving
KlantGebruik dit veld om een nieuwe of bestaande klant aan de cadeaubon toe te wijzen. Deze instelling kan niet worden bewerkt voor online cadeaubonnen, die in de POS een klant toegewezen krijgen.

 

Transactiegeschiedenis
Transaction-History-Gift-Cards_1.png

InstellingBeschrijving
TypeDeze kolom toont het type transactie dat op de cadeaubon is uitgevoerd. Opname betekent dat de cadeaubon werd gebruikt om een bestelling te betalen en Opladen betekent dat op de POS een extra bedrag op de cadeaubon werd geladen.
Naam werknemer

De naam van het personeelslid dat de cadeaubon heeft verkocht.

Datum/tijd

De datum en tijd waarop de transactie is uitgevoerd.

BedragHet bedrag dat werd opgenomen of opgewaardeerd.
SaldoHet saldo dat nog op de cadeaubon staat na de transactie.
StatusDe status van de transactie.
Kassabon bekijken

Klik om de kassabon van de transactie te bekijken.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over cadeaubonnen 2.0

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Cadeaubonnen importeren 2.0

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Cadeaubonnen 2.0 online verkopen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Lightspeed Restaurant-checklist lanceren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Introductie van de bankoffice

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.