Lightspeed-K Connectiecodes aanmaken

Lightspeed-K Connectiecodes aanmaken

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Connectiecodes aanmaken

Om in te loggen op de Lightspeed Restaurant-app of om deze te activeren heb je een connectiecode van de backoffice nodig.


Een connectiecode is een veilige en unieke code die wordt gebruikt om voor de eerste keer in te loggen bij de Lightspeed Restaurant-app. Afhankelijk van je POS-configuratie en gebruikers kan je vestiging meerdere connectiecodes nodig hebben.

Houd er rekening mee dat je een connectiecode nodig hebt om in te loggen op de app Restaurant POS (K) telkens wanneer de app op een apparaat wordt gedownload. Om een connectiecode(s) te bekijken of aan te maken:

  1. Log in op de backoffice met je beheerdersinloggegevens.
  2. Ga vanuit het navigatiemenu naar Configuratie > Apparaten > Connectiecodes.
  3. Selecteer Klik hier om een nieuwe connectiecode aan te maken.
  4. Eenmaal aangemaakt, kun je je connectiecode bekijken als een numerieke of QR-code.
  5. Vul het formulier in om de code aan te passen. Verplichte velden zijn Beschrijving code, Apparaattype, Te gebruiken configuratie en Vervaldatum code.
  6. Selecteer Een nieuwe code aanmaken


Beschrijving code*:Kies een naam die het apparaat en de locatie weergeeft waarvoor het zal worden gebruikt (bijvoorbeeld "Bar iPad" of "Terras iPad"). Je kunt dezelfde connectiecode gebruiken om meerdere apparaten met hetzelfde apparaatprofiel te verbinden.
Apparaattype*:Kies het apparaattype (zoals POS-apparaat of klantenscherm).
Te gebruiken configuratie*:Kies een apparaatprofiel waaraan je de connectiecode wilt koppelen.
Vervaldatum code*:Definieer hoe lang de connectiecode geldig is.
Code voor eenmalig gebruik:Als je wilt dat deze connectiecode slechts eenmaal wordt gebruikt, selecteer dan Code voor eenmalig gebruik. Wij raden je aan deze optie niet te selecteren als je meerdere POS-apparaten in je vestiging hebt.

 

Connectiecodes bewerken

Een connectiecode kan alleen worden aangepast terwijl hij wordt aangemaakt. Er is geen manier om hem achteraf te bewerken. Als je een connectiecode wilt bewerken, raden wij je aan deze te verwijderen en een nieuwe aan te maken.

Connectiecodes verwijderen

Als je ooit een connectiecode uit je systeem wilt verwijderen, kun je deze eenvoudig intrekken vanuit de backoffice.

  1. Ga vanuit het hoofdnavigatiemenu van de backoffice naar Configuratie > Apparaten > Connectiecodes.
  2. Selecteer Deze code intrekken.
  3. Na het wissen van de connectiecode verschijnt een bevestigingsbanner op het scherm.



Wat nu?

Nu je een connectiecode hebt aangemaakt vanuit de backoffice, kun je deze scannen of handmatig de alfanumerieke waarde invoeren op de POS (K)-app om het apparaat te verbinden met je Lightspeed Restaurant-account. Bekijk Connectiecodes delen voor meer informatie over het openen van een connectiecode met je POS-apparaat.

Voor meer informatie over het verbinden van je POS-apparaat met Lightspeed Restaurant (K-Series), bekijk Inloggen bij de POS (K)-app.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over connectiecodes

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Connectiecodes delen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.