Lightspeed-K Itembeschikbaar

Lightspeed-K Itembeschikbaar

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Itembeschikbaarheid

In dit artikel

  1. Itembeschikbaarheid inschakelen
  2. Items sluimeren
  3. Sluimeren van items opheffen
  4. Betaalervaring itembeschikbaarheid

Bèta-disclaimer: Op dit moment is Itembeschikbaarheid beschikbaar als publieke bèta voor Lightspeed Restaurant-klanten. Als je wilt helpen deze functie te testen, neem dan contact op met je salesaccountmanager of Lightspeed Support.

Gebruik de functie Itembeschikbaarheid van Order Anywhere om je online menu te beheren en ervoor te zorgen dat klanten alleen items kunnen bestellen die op dat moment beschikbaar zijn. Met itembeschikbaarheid kunnen restaurants items voor een beperkte tijd sluimeren en ze onbeschikbaar maken voor online aankoop. Als een item eenmaal is gesluimerd, wordt het automatisch weer beschikbaar nadat een bepaalde tijd is verstreken, tenzij het item "onbeperkt" is gesluimerd. Restaurants kunnen items op "sluimeren" zetten als bijvoorbeeld de keuken een item niet meer in voorraad heeft, het restaurant het te druk heeft om online bestellingen te verwerken, of de keuken wacht tot een bepaald ingrediënt klaar is.

Restaurant-oa-item-availability.png

Itembeschikbaarheid inschakelen

 

Bèta

  1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice.
  2. - Klik in het navigatiemenu op Instellingen.
  3. - Klik op het tabblad Bestelinstellingen.
  4. - Klik in de sectie Itembeschikbaarheid op Activeren.

    restaurant-activating-item-availability.png

  5. - Klik op Ga naar itembeschikbaarheid om te beginnen met het sluimeren van items.

Items sluimeren

Volg de onderstaande stappen om items te sluimeren en deze niet beschikbaar te maken voor online bestellingen.

  1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice.
  2. - Klik in het navigatiemenu op Itembeschikbaarheid.
  3. - Zoek het item dat je wilt sluimeren door door de lijst met items te bladeren of het zoekveld te gebruiken om een itemnaam of SKU op te zoeken.
  4. - In de kolom Beschikbaar schakel je  het item uit.

    restaurant-oa-toggle-off.png

  5. - Kies de duur waarvoor het item moet worden gesluimerd. Het item wordt automatisch weer beschikbaar nadat de geselecteerde tijdsperiode is verstreken, tenzij het "Voor onbepaalde tijd" wordt gesluimerd. Opmerking: Items die Voor onbepaalde tijd zijn gesluimerd, kunnen alleen handmatig weer worden ingeschakeld. Zie Sluimeren van items opheffen om te lezen hoe je dit kunt doen.

    restaurant-snooze-item-duration.png

  6. - (Optioneel) Sluimer meerdere items tegelijk door de selectievakjes  naast de itemnamen voor alle items die je wilt sluimeren in te schakelen, en vervolgens op de sluimerduur onderin het scherm te klikken.

    restaurant-snoozing-multiple-items.png

Een gesluimerd item kan niet online worden gekocht. Om een voorbeeld te zien van wat klanten te zien krijgen wanneer zij proberen een gesluimerd item te bestellen, ga je naar het onderstaande gedeelte over de Betaalervaring itembeschikbaarheid.

Sluimeren van items opheffen

Als een gesluimerd item weer online verkocht kan worden, kun je handmatig het sluimeren opheffen, zodat je niet hoeft te wachten tot de tijd verstreken is.

  1. - Log in op de Order Anywhere-backoffice.
  2. - Klik in het navigatiemenu op Itembeschikbaarheid.
  3. - Klik op het tabblad Gesluimerde items.

    restaurant-oa-unsnoozing-items.png

  4. - Zoek het item of de items waarvoor je het sluimeren wilt opheffen door door de lijst met items te bladeren of het zoekveld te gebruiken om een itemnaam of SKU op te zoeken.
  5. - Hef het sluimeren van items één voor één op met de schakelaar  in de kolom Beschikbaar, of schakel alle gesluimerde items tegelijk weer in door te klikken op Alles beschikbaar maken.

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over Lightspeed Delivery

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over Lightspeed Accounting

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Lightspeed Delivery configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Omniboost-boekhoudintegratie configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over stempelkaarten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.