Lightspeed-K Klanten toevoegen

Lightspeed-K Klanten toevoegen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Klanten toevoegen

Voeg klanten één voor één toe vanuit de backoffice om hun contactgegevens, adressen en andere persoonlijke informatie bij te houden. Nadat je een klant aan Lightspeed hebt toegevoegd, wijs je deze toe aan bestellingen in de Restaurant POS-app om diens transacties en bestelde items te bij te houden.

Klanten kunnen ook in bulk worden geïmporteerd vanuit de backoffice of individueel worden toegevoegd in de Restaurant POS-app. Voor meer informatie, zie Klantgegevens importeren of exporteren en Een klantprofiel aanmaken.

Inhoudsopgave:

  • Klanten toevoegen aan de backoffice
  • Instellingen klantprofiel

Klanten toevoegen aan de backoffice

Voeg klantgegevens toe of beheer deze vanuit de backoffice. Vergeet niet om altijd toestemming te vragen voordat je de contactgegevens van een klant in Lightspeed Restaurant invoert.

  1. - Log in op de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. - Ga in het navigatiemenu naar Klanten > Klanten.
  3. - Klik op de pagina Klanten op + Klant toevoegen.



  1. - Voer de contactgegevens en details in die de klant heeft verstrekt, zoals diens naam en telefoonnummer. Zie Instellingen klantprofiel voor meer informatie over elk veld.
  2. - Klik op Opslaan om het klantprofiel aan te maken.


Instellingen klantprofiel

De volgende instellingen zijn de gegevens die je kunt invoeren in het klantprofiel, zoals de naam en het e-mailadres van de klant. Vul zo veel of zo weinig informatie in als je wilt, afhankelijk van de behoeften van het bedrijf.

Naam instelling

Beschrijving

Voornaam (verplicht)

Voornaam van de klant.

Achternaam (verplicht)

Achternaam van de klant.

E-mail

Het persoonlijke e-mailadres van de klant.

Bedrijf

Het bedrijf dat de klant vertegenwoordigt.

Btw-ID

In regio's waar dit vereist is, de fiscale ID van de klant.

Taal

Voorkeurstaal van de communicatie.

Primair telefoonnummer

Belangrijkste telefoonnummer, zoals een vast of mobiel nummer.

Secundair telefoonnummer

Alternatief telefoonnummer, zoals een zakelijk telefoonnummer.

Toestemming voor contact

Indien ingeschakeld, gaat deze klant ermee akkoord e-mailberichten van het restaurant te ontvangen. Indien uitgeschakeld, zal de klant geen e-mails ontvangen.

Opmerkingen

Aangepaste opmerkingen of details over de klant, zoals een allergie of voorkeurszitplaats.

Primair thuisadres

Hoofdverblijfplaats en postadres van de klant.

Secundair thuisadres

Tweede verblijfplaats of postadres van de klant.

Postcode

Postcode gekoppeld aan het adres van de klant.

Plaats

Plaats gekoppeld aan de adressen van de klant.

Staat/provincie

Staat of provincie gekoppeld aan de adressen van de klant.




K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over klanten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Klanten bewerken of verwijderen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Klantfacturen aanmaken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Productiebatches toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bedrijfsinstellingen toevoegen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.