In dit artikel
- Een factuurbestelling verwerken
- Een factuur maken vanuit de POS
- Een factuur aanmaken vanuit de backoffice
- Wat nu?
Een factuur is een rekening voor goederen of diensten die een klant op een later tijdstip persoonlijk kan betalen via een bestaande betaalmethode. Facturen kunnen worden geprint, via e-mail verzonden of gedownload als pdf-bestand om aan de klant te overhandigen. Ze kunnen individueel worden gevolgd op status vanuit de backoffice, en het totale uitstaande saldo van elke klant is beschikbaar in de backoffice en in de POS.
Het aanmaken van een klantfactuur omvat twee belangrijke stappen: 1. Een bestelling verwerken in de POS voor de items die op de factuur moeten staan, en 2. Een factuur maken voor die bestelling vanuit de POS of backoffice.
Belangrijk: voordat je een factuur maakt, moet je de klantfacturering configureren door de stappen hier te volgen.
Inhoudsopgave:
- Een factuurbestelling verwerken
- Een factuur maken vanuit de POS
- Een factuur aanmaken vanuit de backoffice
Een factuurbestelling verwerken
Verwerk een bestelling in de Lightspeed Restaurant POS-app met de betaalmethode IKDEBT om een kassabon te genereren die je kunt omzetten in een factuur via de POS-app of backoffice. Dit zal een transactie toevoegen aan de backoffice-pagina Debiteuren, waardoor de geselecteerde klant een debiteur wordt.
- Voeg in de Lightspeed Restaurant POS-app items voor de factuur toe aan een bestelling.
- Voeg een klant toe aan de bestelling. Voor stapsgewijze hulp, zie Een klant toevoegen aan een bestelling.
- Als je klaar bent met het bewerken van de bestelling, tik je op Betalen om deze te ontvangen.
- Selecteer de IKDEBT-betaalmethode die eerder is aangemaakt in de backoffice.
- Tik op Betalen om de bestelling af te ronden.
- Volg de stappen in het gedeelte Restaurant POS of backoffice om een factuur te maken van de bestelbon.