Met prijslijsten kun je vooraf ingestelde prijsschema's aanmaken voor menu-items op basis van de locatie van het restaurant en het rekeningprofiel.
Je hebt bijvoorbeeld 10 locaties in vijf steden. Met verschillende prijzen in elke stad, stel je vijf prijslijsten in om de juiste prijzen toe te passen in elke locatie. Voor je dagelijkse drankenspecials koppel je een rekeningprofiel genaamd Happy hour aan een extra prijslijst om die prijs automatisch toe te passen op een gepland tijdstip. Om de prijzen voor alle locaties bij te werken, bewerk je elke prijslijst vanuit één deel van de backoffice.
Prijslijsten zijn het nuttigst voor specifieke soorten restaurants. We raden het gebruik van prijslijsten alleen aan als je restaurant meerdere locaties heeft, items deelt en complexe prijsstructuren nodig heeft voor verschillende groepen locaties. Houd in gedachten dat zodra je prijslijsten inschakelt, je geen andere methoden voor het bijwerken van prijzen kunt gebruiken.
Veel restaurants vinden prijsbeheer op itemniveau eenvoudiger dan het gebruik van prijslijsten. Je kunt bijvoorbeeld items met meerdere prijzen toevoegen, prijzen op itemniveau bewerken en prijzen importeren.
Als je besluit prijslijsten te gebruiken, neem dan contact op met Support om aan te vragen dat deze functie voor je account wordt geactiveerd. Prijslijsten zijn niet standaard ingeschakeld, dus het is noodzakelijk om contact op te nemen.
Bezoek de volgende artikelen voor meer informatie over het beheer van prijslijsten vanuit de backoffice: