Lightspeed-K Sjablonen voor kassabonnen bewerken

Lightspeed-K Sjablonen voor kassabonnen bewerken

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Sjablonen voor kassabonnen bewerken

In dit artikel

  1. Inzicht in typen kassabonnen
  2. Kassabonnen bewerken
  3. TSE-conformiteit in Duitsland
  4. Volgende stappen

Kassabonnen zijn afgedrukte of digitale documenten die dienen als bewijs van een transactie waarbij een klant heeft betaald voor goederen of diensten. Met Lightspeed Restaurant kun je je kassabonnen aanpassen vanuit de backoffice. Hier kun je naar behoefte sjablonen bewerken. Door de kassabonsjabloon te bewerken, kun je instellen welke informatie op je kassabonnen wordt afgedrukt en kun je het uiterlijk wijzigen om aan je zakelijke behoeften te voldoen.

Kassabonsjablonen kunnen niet worden verwijderd.

Inzicht in typen kassabonnen

Er zijn drie verschillende typen kassabonnen: StandaardOpmerkingen en Facturen. Zie de onderstaande tabel voor meer informatie over de verschillen hiertussen.

Type kassabonBeschrijving
StandaardmodusPrintopmaak voor klantenbonnen.
OpmerkingsmodusPrintopmaak voor conceptklantenbonnen.
FactuurmodusPrintopmaak voor facturen.

 

Kassabonnen bewerken

Als je kassabonnen wilt bewerken, kies je het afdruktype (modus) en configureer je vervolgens het ontwerp ervan.

  1. Ga in de hoofdnavigatiebalk van de backoffice naar Configuratie > Printen > Kassabon.
  2. Selecteer de modus die je wilt wijzigen (Standaard, Opmerking of Factuur).

Inhoud wijzigen

Als je de inhoud om welke reden dan ook moet wijzigen, kun je deze actiepunten volgen.

  1. Beweeg links in het bewerkingsgebied met de muis over de rijen. Rijen die bewerkbaar zijn veranderen in een invoerregel.
  2. Selecteer de gewenste rij.
  3. Voer je nieuwe informatie in.
  4. Selecteer Wijzigingen toepassen.

Opmaak wijzigen

Als je de opmaak wilt bewerken, volg je deze stappen.

  1. Selecteer de gewenste rij om de opmaakopties te wijzigen.
  2. Aan de rechterkant van het bewerkingsgebied kun je met bewerkingstools de geselecteerde rijen aanpassen.
  3. Breng je wijzigingen aan voor de opmaak. De specifieke opmaaktools worden uitgelegd door met de muisaanwijzer over de knoppen en in de tabel hieronder te bewegen.
  4. Selecteer Wijzigingen toepassen.



KnopPictogramBeschrijving
+ Logo wijzigenlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-change_logo.pngGebruik deze knop om een logo toe te voegen of te wijzigen.
Links uitlijnenlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-right.pngMet deze optie wordt de ingevoerde tekst links uitgelijnd.
Midden uitlijnenlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-center.pngMet deze optie wordt de ingevoerde tekst in het midden uitgelijnd.
Rechts uitlijnenlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-left.pngMet deze optie wordt de ingevoerde tekst rechts uitgelijnd.
Normale tekstlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-normal.pngStel de tekst in op normale grootte en breedte.
Vetgedrukte tekstlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-bold.pngMaak de tekst vetgedrukt.
Dubbele breedtelsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-double_width.pngDeze optie verdubbelt de breedte van de tekst.
Dubbele hoogtelsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-double_height.pngDeze optie verdubbelt de hoogte van de tekst.
Dubbele breedte/hoogtelsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-double_width_height.pngCombineer dubbele breedte en hoogte.
Omhooglsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-upward.pngStel een specifieke regel hoger in.
Omlaaglsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-downward.pngStel een specifieke regel lager in.
Tekst in hoofdletterslsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-upper_case.pngGeef de hele tekst van de rij in hoofdletters weer.
Vervangen door bedrijfsnaamlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-replace.pngJe kunt wisselen tussen je bedrijfs- of handelsnaam.
Regel verwijderenlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-remove.pngVerwijder de regel.
+ Kopregel toevoegenlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-add_header.pngJe kunt een nieuwe regel aanmaken in het bovenste gedeelte van de kassabon voor verdere opmaak.
+ Voettekstregel toevoegenlsk-printing-receipt-layout_tool_buttons-add_footer.pngVoor verdere opmaak kun je een nieuwe regel maken in het onderste gedeelte van de kassabon.


TSE-conformiteit in Duitsland

Voor handelaren in Duitsland worden op kassabonnen die in je Restaurant POS worden afgedrukt twee typen tijdstempels weergegeven. De eerste tijdstempel staat in de koptekst van de kassabon en geeft aan wanneer de kassabon is uitgegeven, volgens de tijdzone die op je apparaat is geconfigureerd. De tweede tijdstempel is verplicht en staat in het handtekeninggedeelte. Deze tijdstempel geeft de begin- en eindtijd van het bestelproces aan en wordt weergegeven in UTC (gemarkeerd door 'Z' aan het einde), waardoor er een tijdsverschil is tussen de twee tijdstempels. De tijdstempel in het handtekeninggebied kan niet worden gewijzigd.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over kassabon- en factuursjablonen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K POS-apparaten bewerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in POS-apparaten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Printprofielen bewerken of verwijderen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.