Lightspeed-L Bestelitems toewijzen aan stoelen

Lightspeed-L Bestelitems toewijzen aan stoelen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Bestelitems toewijzen aan stoelen


In dit artikel

Stoelen toewijzen door de Stoelknoppen te gebruiken
Stoelen toewijzen door het menu Itemopties te gebruiken
Verplaatsen naar stoelen door het Actiepaneel te gebruiken


In Restaurant POS kunt u bestelitems sorteren en toewijzen aan individuele stoelen bij een tafel. Dat is vooral nuttig om Een rekening opsplitsen per stoel voor aparte betalingen. Bestelitems kunnen toegewezen worden aan stoelen op het ogenblik dat ze toegevoegd worden aan de bestelling, of nadat ze al op de bestelling stonden.

Om rekeningen op te splitsen in Restaurant POS, maakt u eerst een betaaltype Opgesplitste rekening aan in Restaurant Manager. Zie Betaalmethoden aanmaken.

Stoelen toewijzen door de Stoelknoppen te gebruiken

Om een stoel aan te wijzen voor een product op het ogenblik dat het toegevoegd wordt aan de bestelling, gebruikt u de Stoelknoppen onderaan op de bestellingenlijst.

  1. Op het Bestellingscherm in Restaurant POS klikt u op de Stoelknop voor de stoel die u aan het product wilt toevoegen.
  2. Klik op het product om het toe te voegen aan uw bestelling. Het product wordt dan weergegeven als een bestelitem dat toegewezen is aan die stoel.

De stoelknoppen kunnen ook gebruikt worden om een bestaand bestelitem te verplaatsen naar een andere stoel.

  1. Op het Bestellingscherm in Restaurant POS klikt u op het bestelitem om het te markeren.
  2. Klik op de Stoelknop om het item te verplaatsen naar die stoel. Het bestelitem wordt dan weergegeven als toegewezen aan die stoel.

Assign_Seat.png

Stoelen toewijzen door het menu Itemopties te gebruiken

Om snel een individueel bestelitem naar een andere stoel te verplaatsen, kunt u de itemoptie Verplaats naar stoel gebruiken.

OPMERKING: deze optie laat u alleen toe om één bestelitem ineens te verplaatsen. Als u een groep items heeft die als een enkel item getoond worden, moet de hele groep samen naar een andere stoel verplaatst  worden. Om slechts één van de items in de groep te verplaatsen, gebruikt u eerst de itemoptie Opsplitsen om de groep op te splitsen in individuele bestelitems.

  1. Op het Bestellingscherm in Restaurant POS klikt-en-houdt u het bestelitem dat u wilt verplaatsen. Het menu Itemopties verschijnt.
  2. Klik op Verplaats naar stoel.
  3. Selecteer de nieuwe stoel. Het bestelitem wordt dan weergegeven als toegewezen aan die stoel op de bestellingenlijst.

move-item-to-table.png

Verplaatsen naar stoelen door het Actiepaneel te gebruiken

De optie Verplaats naar stoel in het Actiepaneel kan erg nuttig zijn voor het verplaatsen van meerdere bestelitems ineens. Ze kan ook gebruikt worden om slechts één item binnen een groep van bestelitems te verplaatsen zonder die vooraf te moeten opsplitsen.

  1. Op het Bestellingscherm in Restaurant POS klikt u op de Actieknop.
  2. Selecteer in het kasticket aan de rechterkant de bestelitems die u wilt verplaatsen naar een nieuwe stoel.
  3. Klik op Verplaats naar stoel.
  4. Selecteer de stoel waarnaar u de items wilt verplaatsen. Het bestelitem wordt dan weergegeven als toegewezen aan die stoel in de bestellingenlijst.

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over bestellingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Bestellingen bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Bestelitems bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Bestelitems opsplitsen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Een klant aan een bestelling toewijzen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.