Order Ahead is een web-app die online bestellen voor afhaling of levering makkelijker maakt. Klanten gebruiken de mobielvriendelijke web-app om bestellingen te plaatsen, hun gewenste afhaaltijd op te geven en online te betalen. Op zakelijk vlak integreert Order Ahead met de Lightspeed Restaurant POS zodat binnenkomende bestellingen onmiddellijk worden ontvangen en verwerkt voor uw personeel. In dit artikel wordt uitgelegd hoe u Order Ahead met Lightspeed Restaurant gebruikt.
Een klant zal meestal op uw Order Ahead-web-app terechtkomen via een omleidingsknop op uw website of sociale media. Order Ahead is een web-app, wat betekent dat klanten niets hoeven te downloaden om bestellingen te kunnen plaatsen bij uw restaurant. Order Ahead imiteert de look en het gevoel van een mobiele app, maar is ook toegankelijk vanaf een desktopcomputer.
Klanten kunnen in uw Order Ahead-web-app op items tikken om ze te bestellen en hun selectie bevestigen door op Aan bestelling toevoegen te tikken. Bij het overzicht van de bestelling kunnen klanten opgeven of ze hun bestelling willen afhalen of laten leveren, een fooi of een opmerking voor de keuken willen toevoegen. Al deze checkout-opties kunt u vanuit de Order Ahead Manager aanpassen.
De klant moet een account aanmaken om de bestelling te plaatsen. Als de klant reeds een account heeft, zal er hem/haar gevraagd worden om in te loggen. Met een account bij uw restaurant kan de klant zijn/haar bestelgeschiedenis bekijken, updates ontvangen over zijn/haar bestelling en voorkeursbetaalmethoden opslaan. Wanneer een klant een account aanmaakt, worden zijn/haar gegevens automatisch naar Lightspeed Restaurant verzonden en wordt er een klantenprofiel aangemaakt. Als u Lightspeed Loyalty gebruikt, betekent een klantenaccount op Order Ahead dat de klant ook wordt toegevoegd aan uw Loyalty-programma waarbij online aankopen bijdragen aan het verdienen van punten en beloningen. Houd er rekening mee dat het momenteel niet mogelijk is om Loyalty-beloningen in te wisselen via de Order Ahead-web-app.
Van zodra een klant heeft ingelogd en zijn/haar bestelling heeft geplaatst, kan hij/zij de voortgang van de bestelling in real time volgen via de Order Ahead-web-app.
Op de Restaurant POS kunnen gebruikers binnenkomende bestellingen bekijken en openen via het Afhaalscherm. Wanneer de klant de bestelling ophaalt, verschijnt de bestelling in het tabblad Afhaling. Wanneer de klant voor levering kiest, verschijnt de bestelling in het tabblad Levering met het bezorgadres aan de rechterkant van het scherm. De online bestelling zal ook de gegevens van de klant weergeven die bij zijn/haar Order Ahead-account horen, zoals de naam en het telefoonnummer. Als uw voorbereidingsstationtickets ingesteld zijn om de naam van de klant weer te geven, zal uw keukenpersoneel de naam van de klant ook kunnen zien op het binnenkomende voorbereidingsticket. Selecteer de bestelling om de betaling af te ronden of print een kasticket voor uw bezorgpersoneel.
De status van de bestelling die de klant kan zien (Bestelling geplaatst, Bestelling in behandeling, Bestelling voltooid) is afhankelijk van de online bestelinstellingen geconfigureerd in Restaurant Manager:
U kunt de gegevens van Order Ahead openen door Kasticket-, Dag- of Samenvattingsrapporten te bekijken.
Filter op Betalingen (Order Ahead), type (Afhaling) of tafel (Automatisch gegenereerde afhaling of levering) om Order Ahead-transacties te bekijken. U kunt ook transactie-informatie bekijken door bij uw Stripe-account in te loggen.