Lightspeed-L Order Anywhere-bestellingen verwerken

Lightspeed-L Order Anywhere-bestellingen verwerken

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Order Anywhere-bestellingen verwerken


In dit artikel

Tafelbestellingen verwerken
Afhaalbestellingen verwerken


Ontdek hoe u orders kan verwerken die via Order Anywhere in de Restaurant POS-app geplaatst zijn. In dit artikel worden zowel online tafel- als afhaalbestellingen besproken.

Inhoudsopgave:

  • Tafelbestellingen verwerken
  • Afhaalbestellingen verwerken

Tafelbestellingen verwerken

Tafelbestellingen zijn bestellingen die vanuit uw restaurant geplaatst worden door de QR-code op een tafel te scannen. Zie Profielen aanmaken voor meer informatie over de configuratie van profielen voor Tafelbestellingen in Order Anywhere.

  1. De klant plaatst een tafelbestelling. Ga naar Zo gebruiken klanten Order Anywhere om te zien hoe dit werkt.
  2. De bestelling verschijnt op het scherm Tafels bij de tafel waarvoor deze geplaatst is.
    l-series-app-order-anywhere-table-order.PNG
  3. De orderbonnen voor de bestelling voor de keuken en/of bar worden ofwel automatisch geprint of moeten handmatig geprint worden.
  4. Selecteer de tafel op het scherm tafels om de bestelling te bewerken of te sluiten.
  5. Om de bestelling te bewerken, brengt u de nodige wijzigingen aan (bijvoorbeeld, items toevoegen of verwijderen). Zie onze Restaurant POS-artikelen voor meer informatie over het beheren van bestellingen in de POS.
    Belangrijk: In het kassasysteem gemaakte wijzigingen zijn niet terug te zien in de Order Anywhere-rapporten. Als de klant online met een krediet- of betaalkaart voor de bestelling betaald heeft en het totaal in het kassasysteem verandert, moet u of handmatig een deel van de bestelling terugbetalen in Stripe (als het totaal lager is) of in het restaurant een betaling met het verschil accepteren (als het totaal hoger is).
  6. Om de bestelling te sluiten, drukt u op Betalen om een persoonlijke betaling te accepteren of een bestelling te voltooien waarvoor de klant online met een krediet- of betaalkaart betaald heeft.

Afhaalbestellingen verwerken

Afhaalbestellingen zijn bestellingen die geplaatst worden door een QR-code te scannen of een URL voor een Afhaling-profiel te bezoeken. Zie Profielen aanmaken voor meer informatie over de configuratie van profielen voor Afhaling in Order Anywhere.

  1. De klant plaatst een afhaalbestelling. Ga naar Zo gebruiken klanten Order Anywhere om te zien hoe dit werkt.
  2. De bestelling verschijnt op het scherm Afhaling met een badge-icoon dat het aantal nieuwe bestellingen aangeeft.
    Belangrijk:Bestellingen waarvoor een afhaaldatum in de toekomst gepland staat, verschijnen onmiddellijk nadat de klant deze geplaatst heeft in de Restaurant POS-app. Zie voor meer informatie over hoe u kunt zien welke bestellingen er voor welke dagen gepland staan Bestellingsrapporten voor Order Anywhere.

    l-series-app-order-anywhere-pickup-order.PNG
  3. De orderbonnen voor de bestelling voor de keuken en/of bar worden ofwel automatisch geprint of moeten handmatig geprint worden.
    • Als u Automatisch accepteren van online bestellingen heeft ingeschakeld, worden tickets voor bestellingen automatisch geprint en verschijnt de bestellingen in de sectie Aanvaard van het scherm Afhaling.
    • Als u Handmatig accepteren van online bestellingen heeft ingeschakeld, print dan de orderbonnen handmatig door op de bestelling in de sectie Nieuw op het scherm Afhaling te drukken en Versturen te selecteren. De bestelling wordt van de sectie Nieuw naar de sectie Aanvaard verplaatst.
  4. Selecteer de bestelling op het scherm Afhaling om de bestelling te bewerken of te sluiten.
  5. Om de bestelling te bewerken, brengt u de nodige wijzigingen aan (bijvoorbeeld, items toevoegen of verwijderen). Zie onze Restaurant POS-artikelen voor meer informatie over het beheren van bestellingen in de POS.
    Belangrijk: In het kassasysteem gemaakte wijzigingen zijn niet terug te zien in de Order Anywhere-rapporten. Als de klant online met een krediet- of betaalkaart voor de bestelling betaald heeft en het totaal in het kassasysteem verandert, moet u of handmatig een deel van de bestelling terugbetalen in Stripe (als het totaal lager is) of in het restaurant een betaling met het verschil accepteren (als het totaal hoger is).
  6. Om de bestelling te sluiten, drukt u op Betalen om een persoonlijke betaling te accepteren of een bestelling te voltooien waarvoor de klant online met een krediet- of betaalkaart betaald heeft.

Wat nu?

  • Als het druk is in het restaurant en de werknemers het niet meer bij kunnen benen, kunt u binnenkomende bestellingen onderbreken om te voorkomen dat klanten bestellingen plaatsen. Hervat binnenkomende bestellingen om weer bestellingen te accepteren.
  • Bewerk een Order Anywhere-profiel, -menu of -menu-item wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld als er sprake is van een prijsstijging.
  • Bekijk rapporten van bestellingen die via Order Anywhere geplaatst zijn, om een lijst van alle bestellingen en gegevens van individuele bestellingen te zien, waaronder de bijbehorende items en aantallen, vanuit de Order Anywhere-backoffice.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Bestellingen verwerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Zo gebruiken klanten Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Order Anywhere configureren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Restaurant Manager-instellingen voor Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.