Lightspeed-L Bestellingsrapporten voor Order Anywhere

Lightspeed-L Bestellingsrapporten voor Order Anywhere

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Bestellingsrapporten voor Order Anywhere


In dit artikel

Bestellingsrapporten bekijken
Bestellingsrapporten begrijpen


Bekijk rapporten van bestellingen die via Order Anywhere geplaatst zijn, om een lijst van alle bestellingen en gegevens van individuele bestellingen te zien, waaronder de bijbehorende items en aantallen, vanuit de Order Anywhere-backoffice. In dit artikel wordt elk deel van de Order Anywhere-rapporten uitgelegd zodat u de informatie die erin staat kunt begrijpen.

Inhoudsopgave:

  • Bestellingsrapporten bekijken
  • Bestellingsrapporten begrijpen

Bestellingsrapporten bekijken

Bekijk bestellingsrapporten vanuit de Order Anywhere-backoffice om een lijst van alle Order Anywhere-bestellingen te zien. Filter, zoek en sorteer de lijst om specifieke bestellingen te vinden en klik op een bestelling om aanvullende gegevens te bekijken, zoals de bijbehorende items en klantgegevens.

  1. Log in bij de Order Anywhere-backoffice. Zie Inloggen bij Order Anywhere voor hulp.
  2. Klik op Bestellingen in de navigatiebalk.
  3. (Optioneel) Filter of zoek naar specifieke bestellingen in de tabel.
    1. Om bestellingen te filteren op BestellingsstatusDatumProfielBestellingstype of Betaalmethode, klikt u op Filters, selecteert u een filter en configureert u de instellingen.
    2. Om bestellingen te filteren aan de hand van de afhaaldatum, klikt u op AlleVandaagMorgen, of Toekomstig.
    3. Om naar een specifieke bestelling te zoeken, voert u in het zoekveld de ophaalcode in en klikt u op Search.
      order-anywhere-back-office-orders-table-filters-2.png
  4. (Optioneel) Sorteer de tabel op oplopend of aflopend door op een kopje met pijltjes te klikken.
  5. (Optioneel) Om aanvullende bestellingsgegevens te bekijken, klikt u op de drie puntjes ernaast en selecteert u Bestellingsgegevens bekijken. Daar ziet u de bestelde items, klantgegevens en betaalmethode.
    order-anywhere-back-office-orders-table-view-order-details-2.png

Bestellingsrapporten begrijpen

Leer welke informatie in elke sectie van de Bestellingen-pagina weergegeven wordt om de soorten Order Anywhere-bestellingen die u ontvangt beter te begrijpen. Aan de hand van deze informatie kunt u betere beslissingen maken, zoals extra werknemers inplannen op drukke tijden.

Order Anywhere-rapporten bestaan uit een groep tegels waarop de totale hoeveelheid bestellingen voor verschillende bereiken te zien is en een tabel met individuele bestellingen.

Bestellingstegels

KolomOmschrijving
Bestellingen van vandaagHet aantal bestellingen dat vandaag gepland staat voor afhalen of vandaag op locatie besteld is.
Bestellingen van morgenHet aantal bestellingen dat voor morgen gepland staat voor afhalen.
Geplande bestellingenHet aantal bestellingen dat gepland staat voor de komende zeven dagen.
Eerdere bestellingenHet aantal bestellingen van voorgaande dagen.
Alle bestellingenTotaal aantal door klanten geplaatste bestellingen (Bestellingen van vandaag + Bestellingen van morgen + Geplande bestellingen + Eerdere bestellingen).

Bestellingentabel

KolomOmschrijving
OphaalcodeEen unieke bevestigingscode die de klanten krijgen, waarmee hun online bestelling geïdentificeerd kan worden. Lever deze code aan wanneer u contact opneemt met Support over een specifieke bestelling, zodat de medewerkers deze snel kunnen vinden.

Klik op de ophaalcode om aanvullende informatie over een bestelling te bekijken, zoals de items in de bestelling en de naam en contactgegevens van de klant.
Bestellingsstatus

Geeft de status van elke bestelling weer:

  • Wordt verwerkt - de klant heeft de bestelling ingediend, maar deze is nog niet bij de POS geaccepteerd.
  • Bevestigd - de bestelling is bij de POS geaccepteerd.
  • Mislukt - door een fout kon de POS de bestelling niet ontvangen. Dit kan gebeuren wanneer de Restaurant POS-app niet open is.
  • Betaling mislukt - de online betaling met krediet- of betaalkaart van de klant werd geweigerd.
  • Geannuleerd - de bestelling is geannuleerd bij de POS. Belangrijk: Wanneer er online betaald is voor een geannuleerde bestelling, moet deze handmatig worden terugbetaald met Stripe.
BestellingstypeAfhaling (bestelling geplaatst met afhaling-profiel) of Tafel (bestelling geplaatst met tafel-profiel aan tafel in het restaurant).
AangemaaktDatum en tijd waarop elke bestelling door de klant geplaatst werd.
AfhaaltijdGeeft de datum en tijd weer die de klant geselecteerd heeft voor afhalen of het moment dat de bestelling klaar zal zijn op basis van de ingestelde tijd voor maaltijdbereiding.
BedragTotale waarde van elke bestelling.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Zo gebruiken klanten Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Order Anywhere-bestellingen verwerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over aan de slag met Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Restaurant Manager-instellingen voor Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.