Lightspeed-L De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

Lightspeed-L De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments


In dit artikel

De terminal aansluiten
De terminal aan uw netwerk verbinden
De terminal koppelen aan Lightspeed Payments


De Castles S1F2-terminal is snel en eenvoudig te configureren met Lightspeed Payments. Wanneer u de terminal ontvangt van Lightspeed, is deze al geconfigureerd voor uw account, dus het enige dat u moet doen is hem aansluiten en de terminal koppelen.

Het is belangrijk dat u alleen de terminal gebruikt die aan u is geleverd door Lightspeed, aangezien een terminal die is verkregen van een externe partij mogelijk niet op de juiste manier is geconfigureerd voor uw account en een veiligheidsrisico kan vormen.

De terminal aansluiten

U kunt het volgende vinden in de doos:

  • de S1F2-betaalterminal
  • USB-kabel en stroomkabel om mee op te laden
  • een simkaart*
  • Papierrol voor kastickets

Opmerking: hoewel de fabrikant een simkaart verstrekt, is standaard alleen wifi ingeschakeld. Neem voor vragen over het toevoegen van de standalone-modus op wifi of 4G aan uw account contact op met uw accountmanager of één van onze speciale verkoopvertegenwoordigers

Voordat u uw S1F2-terminal kunt koppelen aan uw Lightspeed-account, moet u ervoor zorgen dat deze is opgeladen en geconfigureerd is.

Hiervoor moet u het volgende doen:

  1. Plaats de papierrol:
    1. Druk op de zijkanten van de papierroldeksel om de deksel te openen.
    2. Plaats de papierrol in de terminal. Zorg er hierbij voor dat er een klein stukje papier over het contactloos-pictogram op de behuizing hangt.
    3. Sluit de deksel.
  2. Steek de USB-oplaadkabel in de terminal en in een stroombron. U kunt doorgaan met de configuratie terwijl de batterij aan het opladen is, maar laad de terminal de eerste keer minimaal 4 uur op.
  3. Houd de aan/uit-knop ingedrukt totdat het display uit gaat.
  4. Selecteer op het welkomstscherm uw gewenste taal.
  5. Tik op de knop met de pijl naar rechts op het scherm.

De terminal vraagt u uw wifiverbinding te configureren.

Houd de aan/uit-knop ingedrukt totdat er een dialoogvenster verschijnt. Bevestig dan dat u de terminal wilt uitschakelen.

De terminal aan uw netwerk verbinden

Om uw terminal met uw Lightspeed-account te verbinden, moet u zich ervan verzekeren dat deze met uw netwerk is verbonden via wifi.

Hiervoor moet u het volgende doen:

  1. Selecteer op het scherm Setup Wi-Fi (Wifi configureren) het symbool +.
  2. Schakel de WLAN/wifi-schakelaar in.
  3. Selecteer uw wifinetwerk uit de lijst of selecteer het symbool + en voeg de naam (SSID) van uw wifinetwerk toe.
  4. Voer uw wifiwachtwoord in en tik op Connect (Verbinden).
  5. Tik op OK.

U zou nu een wifisymbool moeten zien bovenaan het scherm.

Uw terminal zal voorgeconfigureerd zijn met de informatie van uw winkel. U moet uw winkel bevestigen voordat u de terminal kunt koppelen aan uw Lightspeed-account.

Hiervoor moet u het volgende doen:

  1. Navigeer terug naar het hoofdmenu door op de pijl terug te tikken.
  2. De naam van uw winkel wordt getoond en u wordt gevraagd uw winkel te bevestigen. Tik op het blauwe vinkje om te bevestigen.

U bent nu klaar om de terminal te koppelen aan uw Lightspeed-account.

Het is eventueel, afhankelijk van uw netwerkconfiguratie, handig om uw terminal in te stellen op een statisch IP-adres in plaats van de standaard instelling. Deze optie zorgt ervoor dat het IP-adres van uw terminal niet wijzigt nadat een wijziging is aangebracht aan uw netwerk of als er sprake is van stroomuitval. 

De terminal koppelen aan Lightspeed Payments

Om uw account en terminal voor te bereiden voor de verwerking van betalingen moet u het volgende doen:

  • een betaalmethode aanmaken voor kaarttransacties via Lightspeed Payments;
  • de terminal toevoegen aan uw account.

Om een betaalmethode aan te maken in Restaurant Manager moet u het volgende doen:

  1. Navigeer naar Betalingen > Betaalmethoden.
  2. Klik op Add payment (Betaling toevoegen).
  3. Voer de gegevens van de betaalmethode in:
    • Name (Naam): de naam die aan deze betaalmethode wordt gekoppeld in de Restaurant POS en in rapporten. U kunt hier alles invullen, maar we raden een beschrijvende naam aan, bijvoorbeeld Kaartbetaling of Krediet-/betaalkaart.
    • Description (Beschrijving): een beschrijving van deze betaalmethode die alleen in de Restaurant Manager wordt getoond, bijvoorbeeld "kaartbetalingen verwerkt via Lightspeed Payments."
    • Type: de functie van de betaalmethode in Restaurant POS. Dit moet zijn ingesteld op Lightspeed Payments.
    • Color (Kleur): bepaalt de kleur van de knop in Restaurant POS die voor deze betaalmethode zal staan.
    • Auto finalize (Automatisch voltooien): indien ingeschakeld, wordt het kasticket voltooid zodra de betaling succesvol is verwerkt.
    • Auto print (Automatisch printen): kan worden ingesteld op uit (printen moet handmatig worden gestart), transactiebon (er worden automatisch kopieën van de transactiebon geprint voor de klant en winkelier wanneer de transactie is voltooid), of gespecificeerde transactiebon (er worden automatisch gespecificeerde versie van de transactiebon geprint wanneer de transactie is voltooid).
    • Visibility (Zichtbaarheid): toon de betaalmethode als beschikbare optie in de geselecteerde apps.
  4. Klik op OK.

Zodra de betaalmethode is aangemaakt, kunt u de terminal toevoegen aan uw account.

Hiervoor moet u het volgende doen:

  1. Navigeer in Restaurant Manager naar Betalingen > Payment Terminals (Betaalterminals).
  2. Klik op Add terminal (Terminal toevoegen).
  3. Voer de gegevens van de terminal in:
    • Name (Naam): u kunt hier alles invullen, maar we raden een beschrijvende naam aan, bijvoorbeeld Terminal 1 of Barterminal.
    • IP address (IP-adres): het IP-adres van de terminal is te vinden in de terminal. Tik hiervoor op Settings (Instellingen) >Device info (Apparaatinfo). Voer de volgende PIN in: 5773. Het adres wordt vermeld onder Wi-Fi address (Wifi-adres).
    • Terminal-ID: de terminal-ID bestaat uit het modelnummer en het serienummer gescheiden door een koppelteken, bijvoorbeeldS1F2-000151234567890. Het modelnummer en serienummer zijn beide te vinden door te navigeren naar Settings (Instellingen) > Device info (Apparaatinfo).
  4. Optioneel kunt u het selectievakje Print transaction slip (Transactiebon printen) aanvinken om transactiebonnen te printen met de ingebouwde printer van de terminal in plaats van uw kasticketprinter.
  5. Optioneel kunt u het selectievakje Prompt user to enter tip (Gebruiker vragen fooi in te voeren) aanvinken om fooi geven in te schakelen op de terminal.
  6. Klik op OK.

Uw terminal is nu klaar om kaarttransacties te verwerken.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Verifone P400+ configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Lightspeed Payments configureren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.