Lightspeed-L De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments

Lightspeed-L De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments


In dit artikel

De terminal aansluiten
De terminal aan uw netwerk verbinden
De terminal koppelen aan Lightspeed Payments


De Verifone e285 Plus-terminal is snel en eenvoudig te configureren met Lightspeed Payments. Wanneer u de terminal ontvangt van Lightspeed, is deze al geconfigureerd voor uw account, dus het enige dat u moet doen is de terminal aansluiten en koppelen.

Het is belangrijk dat u alleen de terminal gebruikt die aan u is geleverd door Lightspeed, aangezien een terminal die is verkregen van een externe partij mogelijk niet op de juiste manier is geconfigureerd voor uw account en een veiligheidsrisico kan vormen.

De terminal aansluiten

U kunt het volgende vinden in de doos:

  • de e285p-betaalterminal
  • een USB-naar-USB-C-oplaadkabel

Voordat u uw e285p-terminal kunt koppelen aan uw Lightspeed-account, moet u ervoor zorgen dat deze is opgeladen en bijgewerkt.

Hiervoor moet u het volgende doen:

  1. Steek de USB-oplaadkabel in de terminal en in een stroombron. U kunt doorgaan met de configuratie terwijl de batterij aan het opladen is, maar laad de terminal de eerste keer minimaal 4 uur op.
  2. Als de terminal niet automatisch wordt ingeschakeld als deze is aangesloten op een stopcontact, moet u de groene cirkelknop ingedrukt houden totdat het scherm aan gaat.

Het display kan bij het opstarten enkele keren aan en uit gaan en mogelijk doet de terminal een onderhoudsoproep om de software bij te werken. Het bijwerkproces kan 10-20 minuten duren.

Om de terminal uit te schakelen houdt u de rode X-knop ingedrukt totdat het display uit gaat.

De terminal aan uw netwerk verbinden

Om uw terminal met uw Lightspeed-account te verbinden, moet u zich ervan verzekeren dat hij met uw netwerk is verbonden via wifi.

Hiervoor moet u het volgende doen:

  1. Druk op de 9-toets, gevolgd door de groene cirkeltoets op het numerieke toetsenblok van de terminal.
  2. Voer de volgende PIN in: 5773.
  3. Op het touchscreen tikt u op netwerk > Wifi > Netwerk toevoegen.
  4. Selecteer uw netwerk uit de lijst met beschikbare netwerken.
  5. Voer uw wifi-wachtwoord in met behulp van het numerieke toetsenblok. Druk herhaaldelijk op de toets die hoort bij de letter die u wilt invoeren totdat de gewenste letter wordt weergegeven.
    • Om te schakelen tussen letters, cijfers en speciale tekens, drukt u op de knop # om door de "invoermodi" te bladeren. De huidige modus wordt in de linkerbovenhoek van het scherm getoond.

      • 123: Deze modus voert cijfers in als u op de toetsen drukt

      • abc: Deze modus voert kleine letters in (en met 0 worden speciale tekens ingevoerd. Door meerdere keren op 0 te drukken, doorloopt u de opties voor speciale tekens, zoals - / \ + # ! en . Opmerking: dit is ook hoe u spaties ingeeft.

      • ABC: Deze modus voert hoofdletters in (0 doet niets)

  6. Druk op de groene cirkelknop.

U zou vervolgens in de linkerbovenhoek van het scherm een wifi-symbool moeten zien. Druk op de rode x-knop om het menu af te sluiten.

De terminal koppelen aan Lightspeed Payments

Zodra de terminal klaar is met opstarten, moet u hem koppelen aan uw account. Voor het koppelingsproces is informatie nodig die u kunt vinden op de pagina apparaatinformatie van de terminal. U kunt deze pagina openen door op 5 te drukken en vervolgens op de groene cirkeltoets op het numerieke toetsenblok van de terminal.

Noteer het volgende:

  • Het model
  • Het serienummer
  • Het IP-adres

Zodra u deze informatie hebt, kunt u beginnen met het koppelingsproces. Dit doet u als volgt:

  1. Navigeer in de backoffice naar Betalingen Betaalterminals.
  2. Klik op Terminal toevoegen.
  3. Voer de terminalnaam in waarmee u deze terminal kunt identificeren in uw account. U kunt deze naam zelf verzinnen, maar met de naam die u kiest moet deze terminal te onderscheiden zijn van alle andere terminals in uw vestiging. Kies bijvoorbeeld een naam die aangeeft waar deze komt te staan, zoals 'Afhaalbalie'.
  4. Voer het IP-adres van de terminal in uw netwerk in.
  5. Voer de terminal-ID in. De terminal-ID bestaat uit het model en het serienummer in de volgende indeling: e285p-#########. Hierbij staan de hekjes voor het serienummer van de terminal. Als het serienummer van uw terminal bijvoorbeeld 123-456-789 is, wordt uw terminal-ID e285p-123456789.
  6. Vink niet het selectievakje transactiebon printen aan. Deze terminal bevat geen eigen printer.
  7. Klik op Opslaan.

De terminal is nu gekoppeld aan uw account en u kunt kaartbetalingen verwerken met behulp van uw betaalterminal.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L De Verifone P400+ configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Verifone MX915 configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Lightspeed Payments configureren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.