Lightspeed-L De Ingenico iCT250 instellen met Moneris

Lightspeed-L De Ingenico iCT250 instellen met Moneris

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


De Ingenico iCT250 instellen met Moneris


In dit artikel

  1. De taal op de terminal instellen
  2. Je terminal met ethernet verbinden
  3. Configuratie-informatie van het netwerk afdrukken
  4. Configuring the terminal with a static IP address
  5. De terminal met Lightspeed Restaurant verbinden
  6. De terminal aan Restaurant Modus toevoegen

De Ingenico iCT250 is een toogterminal die beschikbaar is via Moneris. Zorg er vóór de instelling voor dat je je administratiekaart en je eigenaars-ID van Moneris hebt.

iCT250-1.png

De taal op de terminal instellen

Om tussen Frans en Engels te schakelen:

  1. Druk op de # om naar het hoofdmenu te gaan.
  2. Gebruik de pijltoetsen om naar ADMIN te gaan, druk dan op de groene OK-knop..
  3. Selecteer LANGUAGE en druk op OK.
  4. Selecteer ENGLISH of FRENCH en druk op OK.

Je terminal met ethernet verbinden

Opmerking: Als je een bestaande terminal gebruikt, sla deze stap over en ga naar De terminal met statisch IP-adres configureren

  1. Verbind de terminal met je netwerk met behulp van de door Moneris verstrekte documentatie.
  2. Zodra de terminal AAN staat, verschijnt er TERMINAL SETUP REQUIRED.
  3. Druk op de #-knop op het keypad.
  4. Gebruik de pijltoetsen om naar CONFIGURATION te gaan, druk dan op de groene OK-knop..

    CONFIG.gif
  5. Selecteer GENERAL PARAMS > COMMS TYPE > ETHERNET > TERMINAL SETUP > TERMINAL TYPE > DYNAMIC.
  6. Druk op de rode Cancel-knop tot er op het scherm REBOOT TERMINAL verschijnt. De terminal zou automatisch moeten herstarten. Is dit niet het geval, houd de gele Correction-knop en de #-knop ingedrukt om handmatig te herstarten.

Configuratie-informatie van het netwerk afdrukken

  1. Zodra de terminal herstart is, druk op om naar het hoofdmenu te gaan.
  2. Selecteer REPORTS > CONFIG LIST.
  3. Wanneer wordt gevraagd PRINT TRAILER MESSAGES, selecteer NO door op de knop onderaan het scherm te drukken.

    TRAILER_MSGS.gif
  4. De terminal zal een lijst met configuratie-informatie van het netwerk afdrukken. Zoek het gedeelte met de titel ETHERNET PARMS. Je zult deze informatie nodig hebben voor de volgende stap.
    parms.png

Configuring the terminal with a static IP address

  1. Druk op de #-knop om naar het hoofdmenu te gaan.
  2. Gebruik de pijltoetsen om naar CONFIGURATION te gaan, druk dan op de groene OK-knop.
  3. Selecteer ETHERNET CFG > TERMINAL SETUP > TERMINAL TYPE > STATIC, druk daarna op OK.
  4. Selecteer TERMINAL ADDR en druk op OK.
  5. Zoek op de afdruk van de netwerkconfiguratie, het nummer rechts van ADDRESS. Voer dit nummer in op de terminal. Om een punt te typen druk op 0 en daarna op de #-knop. Druk op OK wanneer voltooid.
  6. Selecteer MASK ID en druk op OK.
  7. Voer het MASK ID-nummer in dat weergegeven is op de uitprint van de netwerkconfiguratie. Druk op OK wanneer voltooid.
  8. Selecteer GATEWAY en druk op OK.
  9. Voer het GATEWAY-nummer in dat weergegeven is op de uitprint van de netwerkconfiguratie. Druk op OK wanneer voltooid.
  10. Druk op de rode knop Cancel om terug te keren naar de ETHERNET SETUP.
  11. Selecteer DNS SETUP > PRIM ADDRESS.
  12. Voer het PRI DNS-nummer in dat weergegeven is op de uitprint van de netwerkconfiguratie. 
  13. Selecteer SEC ADDRESS druk op OK.
  14. Voer het SEC DNS-nummer in dat weergegeven is op de uitprint van de netwerkconfiguratie en druk op OK.
  15. Druk tweemaal op Cancel om terug te keren naar het hoofdmenu. Het scherm zal REBOOT TERMINAL weergeven en de terminal zal opnieuw gestart.

De terminal met Lightspeed Restaurant verbinden

  1. Druk tweemaal op #.
  2. Voer 53 en druk op Ok.
  3. Gebruik de pijltjes om naar RCPTS AT TERM te gaan en druk op Ok.
  4. Wacht tot het scherm REINITIALIZATION REQUIRED weergeeft.
  5. Druk tweemaal op #.
  6. Het scherm toont ENTER ADMIN CODE. Voer in.
  7. Druk op Ok en swipe je administratiekaart wanneer gevraagd.
  8. Voer je Moneris-eigenaars-ID in en druk op Ok. Wanneer gevraagd wordt om een telefoonnummer in te voeren, laat het veld leeg en druk op OK.
  9. Het schermt geeft SENDING, RECEIVING en PROCESSING weer.
  10. Swipe je administratiekaart wanneer gevraagd. Het scherm zal WELCOME/BONJOUR weergeven.
  11. Druk op #.
  12. Selecteer CONFIGURATION > SEMI COMM CFG > ETHERNET > PORT NUMBER en druk op Ok.
  13. Voer 8013 in.
  14. Druk drie keer op de rode knop Cancel om terug te keren naar het loginscherm.

De terminal aan Restaurant Modus toevoegen

  1. Klik in Restaurant Manager op Payments > Payment Processors.
  2. Selecteer Moneris.
  3. Voer de eigenaars-ID in die Moneris heeft verstrekt en druk op Ok.
    MerchantID.png
  4. Klik op Payment Terminals.
  5. Selecteer Add Terminal.
  6. Voer een naam in voor de terminal en voer het IP-adres ervan in. Het IP-adres van de terminal staat vermeld op de uitprint van de netwerkconfiguratie, rechts van ADDRESS. Om een punt te typen druk op 0 en daarna op de #-knop. Druk op OK wanneer voltooid.
    Screen_Shot_2017-11-27_at_12.10.50_PM.png
  7. Klik in het linkermenu op Payment Types.
  8. Klik op Add Payment.
  9. Voer een naam in en stel in als Payment Terminal. Druk op Ok.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Instelling van de Ingenico iWL220 met Moneris

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Ingenico iCT250 gebruiken met Moneris

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Ingenico iWL220 gebruiken met Moneris

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Uw batch sluiten op de Ingenico iCT250

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.