Lightspeed-L Uw batch sluiten op de Ingenico iCT250

Lightspeed-L Uw batch sluiten op de Ingenico iCT250

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Uw batch sluiten op de Ingenico iCT250


In dit artikel

Uw terminal instellen op de Standalone-modus
Een batch sluiten op de Moneris Ingenico ICT250


Om uw kaartbetalingen op uw bankrekening te laten storten, is het noodzakelijk om aan het einde van elke werkdag een batch te sluiten op uw terminal. Een batch vertegenwoordigt een groepering van voltooide transacties op een bepaalde dag. Als u een batch sluit, verzendt u alle gedurende de dag gemaakte transacties met creditcards en betaalkaarten voor betalingsverwerking, zodat dit geld op uw rekening kan worden gestort. 

Het is belangrijk om aan het einde van elke werkdag en voor elke terminal in uw bedrijf een batch te sluiten op de Ingenico iCT250. 

Schermafbeelding_04-09-2020_om_18.47.05_uur.png

Uw terminal instellen op de Standalone-modus

Voordat u uw batch sluit, moet u de terminal iCT250 in de Standalone-modus zetten. 

Wat zijn de modi Standalone en Semi-geïntegreerd?

De betaalterminal iCT250 bevat twee modi: Standalone en Semi-geïntegreerd.

  • Met de Standalone-modus kunt u de terminal gebruiken zonder dat die hoeft te zijn verbonden met Lightspeed. Dit betekent dat u handmatig een transactiebedrag kunt invoeren en bij een klant in rekening kunt brengen zonder dat er een bestaande transactie nodig is in Lightspeed.
  • In de Semi-geïntegreerd-modus verwerkt de betaalterminal uitsluitend betalingen voor bestaande kastickets in Lightspeed. Het wordt aanbevolen om deze modus te gebruiken tijdens serveerperiodes, omdat de modus voorkomt dat u het verkeerde bedrag typt of de transactie met de verkeerde betaalmethode afrondt.

Uw terminal iCT250 in de Standalone-modus zetten:

  1. Druk vanuit het loginscherm op de knop F2 (pijl omlaag).
  2. Als u wordt gevraagd te schakelen van de modus Semi-geïntegreerd naar Standalone, selecteert u JA.
  3. U kunt nu doorgaan met het sluiten van de batch op de terminal.

Schermafbeelding_04-09-2020_om_18.45.56_uur.png

 

Een batch sluiten op de Moneris Ingenico ICT250

Zodra de terminal in de Standalone-modus staat, kunt u doorgaan met het sluiten van de batch op uw terminal. Houd er rekening mee dat zodra een batch is gesloten, de betalingen die deze bevat niet meer geannuleerd of gewijzigd kunnen worden.

  1. Druk vanuit het loginscherm op de knop 
  2. Selecteer RAPPORTEN en druk op de groene knop OK.
  3. Selecteer BATCH SLUITEN en druk op OK.
  4. Als u gevraagd wordt de batch te sluiten, selecteert u JA. De batchgegevens worden vanuit de terminal geprint. 
  5. Zodra het printen is voltooid, wordt de batch gesloten. Herhaal dit proces op alle andere terminals aan het einde van elke werkdag of dienst.

Zodra u de batch heeft gesloten op uw terminal(s), moet u ervoor zorgen dat u de terminal terug in de Semi-geïntegreerd-modus zet. De terminal moet in de Semi-geïntegreerd-modus staan om te kunnen communiceren met Lightspeed POS en betalingen te kunnen verwerken. Om de terminal terug te zetten in de Semi-geïntegreerd-modus, volgt u dezelfde stappen als voor het activeren van de Standalone-modus hierboven.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Uw batch sluiten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Ingenico iCT250 gebruiken met Moneris

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Standalone-betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Ingenico iWL220 gebruiken met Moneris

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.