Lightspeed-L De Moneris V400c gebruiken

Lightspeed-L De Moneris V400c gebruiken

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


De Moneris V400c gebruiken


In dit artikel

De V400c-terminal begrijpen
Een betaling verwerken
Een terugbetaling verwerken
Een batch sluiten

Dit artikel legt uit hoe de Moneris V400c-terminal wordt gebruikt. Volg de volgende stappen om de V400c te begrijpen en er transacties mee te verwerken:

  1. De V400c begrijpen
  2. Een betaling verwerken
  3. Een terugbetaling verwerken
  4. Een batch sluiten

De V400c-terminal begrijpen

De Moneris V400c is een balie-betaalterminal van Moneris die gebruikt wordt om transacties te verwerken bij uw verkooppunt (POS). De V400c is direct aangesloten op uw netwerk via een ethernetverbinding en geïntegreerd met Lightspeed Restaurant.

Omdat de V400c direct communiceert met Lightspeed Restaurant POS hoeft u de betalingen niet handmatig op de terminal te verwerken. U hoeft slechts op de bijbehorende betalingsknop op de POS te tikken om de terminal tot betaling over te laten gaan. 

V400C_labelled.jpeg

1. Rode knop

Wordt gebruikt om een actie of betaling te annuleren (dezelfde functie als de Annuleren-knop op het scherm).
2. Gele knopWordt gebruikt om een of meer tekens te verwijderen of terug te gaan (dezelfde functie als de Verwijderen-knop op het scherm).
3. Groene knopWordt gebruikt om data te accepteren of in te dienen (dezelfde functie als de OK-knop op het scherm).
4. PrinterDit is waar de terminal de kastickets print.
5. ToetsenblokWordt gebruikt om numerieke data in te voeren, zoals het invoeren van een fooibedrag.
6. MagneetkaartlezerLeest kaartinformatie wanneer de kaart door de terminal gehaald wordt.
7. ChiplezerLeest kaartinformatie wanneer een chipkaart in de terminal wordt gestoken.
8. SchermToont informatie en touchscreen-acties.
9. Contactloze lezer (intern)Leest kaartinformatie wanneer een kaart tegen de terminal wordt getikt.
10. Hekje (#)Wordt gebruikt om naar het hoofdmenu te gaan.

 

Een betaling verwerken

  1. De betaling starten:
    • Als u in de tafelbedieningsmodus bent: tik in het Betaling-scherm in Restaurant POS op de betaalmethode die gekoppeld is aan de V400c-terminal.
    • Als u in de Quick Service-modus bent: tik in het Bestel-scherm in Restaurant POS op de betaalknop die van toepassing is op de V400c-terminal.
  2. De POS zal de betaling naar de terminal sturen. Geef de terminal aan de klant om de transactie te voltooien.
  3. Als het geven van fooi is ingeschakeld, zal de terminal de klant vragen een fooi toe te voegen.
  4. De klant kan dan de kaart doorhalen, insteken of tikken om de betaling te bevestigen. 
  5. Als de terminal niet op een draaivoet staat, vraag de klant dan de terminal terug te geven.
  6. Zodra de betaling is goedgekeurd, zal deze automatisch op het POS-scherm worden verwerkt. Druk op de groene OK-knop op de terminal om naar het hoofdscherm terug te keren.

Opmerking: Om handmatig betalingen te verwerken, moet de terminal in Standalone-modus staan. Dit betekent dat u tijdelijk de verbinding tussen de terminal en Restaurant POS pauzeert. Om de terminal in Standalone-modus te zetten, tikt u op de grijze Menu-knop, veegt u van rechts naar links, en selecteert u Standalone-modus. Het proces is hetzelfde om terug te gaan naar de basis Semi-geïntegreerd-modus.

Een terugbetaling verwerken

In het geval dat u een betaling moet terugbetalen, kunt u dat direct vanuit Lightspeed Restaurant POS doen. Let wel dat u de originele terminal waarop de transactie was verwerkt en de kaart van de klant nodig heeft om de terugbetaling te voltooien. De terugbetaling kan tot maximaal een week na de originele transactie verwerkt worden.

Opmerking: Afhankelijk van uw POS-instellingen, kunnen alleen bepaalde gebruikers een transactie ongedaan maken en een annulering verwerken. Om uw gebruikersinstellingen te wijzigen, volgt u deze stappen.

  1. Open de terug te betalen betaling in Restaurant POS.
  2. Veeg op het Betalingsscherm van links naar rechts op de betalingslijn om de betaling ongedaan te maken. Zodra de betaling ongedaan is gemaakt, wordt het kasticket opnieuw geprint. 
  3. Veeg om een terugbetaling te starten nog een keer van links naar rechts over de betalingslijn. Tik op Terugbetaling. Er zal een bericht op de terminal verschijnen waarin u gevraagd wordt om het gebruiker-ID en pincode van de beheerder. 
  4. Voer de gebruiker-ID en pin van de beheerder in.
  5. Geef de betaalterminal aan de klant.
  6. Vraag de klant de kaart door te halen, in te steken of te tikken en de aanwijzingen op het scherm te volgen om de terugbetaling te voltooien. De kaart die voor de terugbetaling wordt gebruikt moet dezelfde kaart zijn die voor de oorspronkelijke transactie is gebruikt.

Moneris-terminals hebben standaard een limiet op terugbetalingen van $5.000 voor kredietkaarten en $0,00 voor betaalpassen. Om uw terugbetalingslimiet in te stellen of te wijzigen, neemt u direct contact op met Moneris .

Een batch sluiten

Om alle krediet-/betaaltransacties van de dag af te sluiten en het geld naar uw account te sturen, moet u elke dag een batch sluiten op de terminal. Een batch bestaat uit een groep transacties van de betreffende werkdag. Als een batch gesloten wordt, worden de betalingen verstuurd om te worden verwerkt, zodat het geld op uw rekening verschijnt. As uw account is ingesteld op systeemafsluiting, sluit Moneris automatisch de partij voor u aan het eind van de werkdag (23.00 lokale tijd). Als uw account is ingesteld op winkeliersafsluiting, moet u handmatig de batch op de terminal sluiten aan het eind van de werkdag. Om winkeliersafsluiting in te stellen,  neemt u direct contact op met Moneris .

  1. Let erop dat de terminal in Standalone-modus moet staan om uw batch handmatig te kunnen sluiten. Om de terminal in Standalone-modus te zetten, tikt u op de grijze Menu-knop , veegt u van rechts naar links, en selecteert u Standalone-modus .
  2. In het hoofdmenu selecteert u Einde van de Dag en dan Sluit batch.
  3. Volg de aanwijzingen op het scherm.
  4. Zodra dit voltooid is, wordt de batchinformatie vanaf het apparaat geprint en op dat moment is de batch gesloten. Herhaal dit proces op alle terminals die u heeft.
  5. Zet de terminal terug in Semi-geïntegreerd-modus met behulp van hetzelfde proces als hierboven beschreven


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 

    • Related Articles

    • Lightspeed-L De Ingenico iCT250 gebruiken met Moneris

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Moneris V400c configureren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Standalone-betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Ingenico iWL220 gebruiken met Moneris

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.