Lightspeed-L Het actiepaneel gebruiken

Lightspeed-L Het actiepaneel gebruiken

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888


 Het actiepaneel gebruiken

In dit artikel

Taken Actiepaneel
De volgende stap


Het Actiepaneel op het Bestelscherm is een snelle en eenvoudige manier om items en kastickets over te dragen of te verplaatsen. Vanuit het Actiepaneel is het ook mogelijk om bestelitems naar een bar- of keukenprinter te sturen zonder de bestelling te voltooien, wat handig kan zijn tijdens het gebruik van het Overzichtspaneel om klantenrekeningen te openen.

Taken Actiepaneel

Afbeelding Actiepaneelscherm

Een kasticket overdragen

Een kasticket eenvoudig overdragen van een tafel naar een andere of bestellingen van twee bezette tafels samenvoegen.

  1. Vanuit het Bestelscherm tik je op Acties.
  2. In het scherm Actiepaneel tik je op Kasticket overdragen.
  3. Het scherm Tafels wordt weergegeven. Selecteer de nieuwe tafel voor het kasticket of open het Overzichtspaneel om het kasticket naar een klantenrekening over te dragen.
  4. Het Bestelscherm wordt opnieuw geopend op de geselecteerde nieuwe tafel of klantenrekening met de overgedragen bestelitems.

LET OP: als de nieuwe tafel al in gebruik is, word je gevraagd om de samenvoeging te bevestigen. Om de overdracht op dit moment te annuleren, tik je op Annuleren op het pop-upvenster met waarschuwing en tik je opnieuw op Annuleren rechts bovenaan je scherm.

Bestelitem(s) overdragen

Een of meerdere items overdragen tussen tafels. Raadpleeg Een item overdragen voor meer informatie over het overdragen van items.

  1. Vanuit het Bestelscherm tik je op Acties.
  2. Op het scherm Actiepaneel selecteer je de items die worden overgedragen.
  3. Tik op Item(s) overdragen.
  4. Het scherm Tafels wordt weergegeven. Selecteer de nieuwe tafel voor het/de item(s) voor overdracht of open het Overzichtspaneel om het/de item(s) naar een klantenrekening over te dragen.
  5. Tik op Item(s) overdragen op het pop-upvenster Item overdragen aan geselecteerd kasticket. Het Bestelscherm voor het/de overgedragen item(s) wordt automatisch geopend.

LET OP: je moet de gebruikersrol Het overdragen van items tussen tafels/rekeningen toestaan hebben ingeschakeld om de items voor overdracht naar een andere tafel mogelijk te maken. Raadpleeg Gebruikersrollen. 

Een bestelling versturen

Zelfs als je een quick-servicerestaurant bent, kunnen er gevallen zijn waarbij een gebruiker een bestelling wil opnemen, bestelitems naar de keuken of bar wil sturen en het kasticket open wil laten voor een latere betaling. Het is mogelijk om een bestelling naar een bar- of keukenprinter te sturen zonder het kasticket vanuit het Actiepaneel te voltooien. Dit is een handige instelling wanneer je het Overzichtspaneel gebruikt om eenmalige klantenrekeningen te openen. 

  1. Vanuit het Bestelscherm tik je op Acties.
  2. In het scherm Actiepaneel tik je op Versturen. Het/de bestelitem(s) wordt/worden in lichtgrijze letters weergegeven om te laten weten dat ze zijn verstuurd naar een bar- of keukenprinter.
  3. Tik op Klaar op het scherm Actiepaneel en tik vervolgens op Sluiten op het Bestelscherm als je een andere bestelling wil beginnen.

 

De volgende stap



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Het Actiepaneel gebruiken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over bestellingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Bestellingen bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Bestellingen overbrengen en samenvoegen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Bestellingen zoeken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.