Lightspeed-L Het Afhaal- en Leveringscherm gebruiken

Lightspeed-L Het Afhaal- en Leveringscherm gebruiken

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Het Afhaal- en Leveringscherm gebruiken


In dit artikel

Nieuwe afhaal- en leveringsbestellingen creëren
Overige acties op het scherm Afhaling


Het Afhaal- en Leveringscherm laat u toe om afhaal- en leveringbestellingen aan te maken, te traceren en finaliseren in één enkel scherm. Lightspeed Restaurant gebruikt de afhaal- en leveringprijs en het btw-tarief gespecifieerd in de details van een product. Zie Producten aanmaken.

Er zijn aangewezen tafels voor Afhaling en Levering vereist om afhaal- en leveringsbestellingen te creëren (raadpleeg Tafels creëren).

takeout.png

Nieuwe afhaal- en leveringsbestellingen creëren

  1. Tik op de knop Afhaling in de navigatiebalk onderin het scherm.
  2. Tik ofwel op het pictogram Afhaling of Levering bovenaan links van het scherm.
  3. ter Terugkerende klanten of creëer een nieuwe klant door te tikken op Nieuwe klant. U kunt een bestaande klant bewerken door te tikken op Bewerken.
  4. Voeg items toe aan de bestelling.
  5. Verwerk de betaling. Raadpleeg Betalingen en fooien ontvangen voor meer informatie.
  6. Rond de bestelling af.

Overige acties op het scherm Afhaling

Bestellingen filteren volgens type

U kunt bestellingen filteren tussen afhaling en levering door te tikken op de filter Afhaling of Levering bovenaan links van het scherm.

Bestellingen filteren volgens status

U kunt afhaal- en leveringsbestellingen filteren op basis van hun status door te tikken op de statusknoppen onderaan links van het scherm Afhaling.

  • Nieuw: De bestelling werd gecreëerd, maar nog niet naar de keuken, bar of ticketprinter verstuurd.
  • Aanvaard: De bestelling werd naar de keuken, bar of ticketprinter verstuurd OF de bestelling werd afgedrukt en de betaling werd aangenomen, maar de bestelling werd nog niet afgerond.
  • Klaar: De bestelling werd betaald en is afgerond.
Bestellingen naar de keuken/bar versturen
  1. Selecteer de bestelling.
  2. Tik op de knop Versturen bovenaan rechts van het scherm.
Een ticket afdrukken
  1. Selecteer de bestelling.
  2. Tik op de knop Ticket bovenaan rechts van het scherm.
Een betaling aannemen
  1. Tik op de filter Aanvaard en selecteer de bestelling.
  2. Tik op de knop Betalen bovenaan rechts van het scherm.
  3. Verwerk de betaling.
Een bestelling afronden
  1. Tik op de filter Aanvaard en selecteer de bestelling.
  2. Tik op de knop Betalen bovenaan rechts van het scherm.
  3. Verwerk de betaling.
  4. Tik op Afronden. De status van de bestelling wordt veranderd naar Klaar.
Het leveringsadres bekijken

Op het scherm Afhaling vindt u de functie Kaart die u kunt gebruiken om het leveringsadres van de bestelling te bekijken in Google Maps of Apple Maps.

  1. Selecteer de bestelling.
  2. Tik in het onderdeel LEVERINGSADRES op het IMG_0031.jpg pictogram.
  3. Selecteer de Kaartapplicatie die u wilt gebruiken.

OPMERKING: De optie Locatie in de iOS-instellingen en de optie Locatiediensten in de iOS-privacy-instellingen moeten geactiveerd zijn op uw iPad.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Tafels gebruiken voor afhaal- en leveringbestellingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Tafels aanmaken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over vloeren en tafels

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Vloeren aanmaken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Afhaling en levering

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.