Lightspeed-L Het installeren van de MagTek iDynamo-kaartlezer

Lightspeed-L Het installeren van de MagTek iDynamo-kaartlezer

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Het installeren van de MagTek iDynamo-kaartlezer


In dit artikel

Je betalingsverwerker configureren in Restaurant Manager
Creëer een betalingstype voor je kaartlezer
Instellingen
En verder


De MagTek iDynamo-kaartlezer is een creditcardterminal die via een Lightning-connector met je iOS-apparaat wordt verbonden. De iDynamo-kaartlezer ondersteunt geen tik- of pinbetaling. Zorg ervoor dat je de kaartlezer van je betalingsverwerker krijgt, zodat deze op de juiste wijze gecodeerd is. De iDynamo-kaartlezer wordt in de VS ondersteund met Lightspeed-geïntegreerde betalingsverwerkers Cayan, Worldpay (voorheen Vantiv) en Bridgepay.

idynamo.jpeg 

Je betalingsverwerker configureren in Restaurant Manager

Om een betalingsverwerker in Lightspeed Restaurant te configureren, moet je eerst je kassasysteem-logingegevens van de verwerker krijgen. Normaal gesproken zouden je logingegevens per e-mail naar jou verzonden moeten zijn. Als je deze informatie niet bij de hand hebt, neem dan contact op met je betalingsverwerker.

Edit_Payment_Account.png

  1. Klik in Restaurant Manager op Betalingen > Betalingsverwerkers
  2. Klik op je betalingsverwerker.
  3. In het pop-upvenster Betaalrekening bewerken voer je je kassasysteem-logingegevens voor je betalingsverwerker in: 
  4. Voor de instelling Autoclose of Autocapture wordt aanbevolen om Autoclose + Autocapture te selecteren. Met deze instelling kun je een AutoCapture-tijd opgeven. Tot aan de AutoCapture-tijd kunnen betalingen en fooien handmatig worden aangepast in Restaurant Manager of in Restaurant Kassasysteem via de Orders List. Na de AutoCapture-tijd zijn betalingen niet langer bewerkbaar in Restaurant Kassasysteem of Restaurant Manager. Kort na de AutoCapture-tijd wordt de batch automatisch gesloten, wat betekent dat de betalingen worden gearchiveerd in Lightspeed Restaurant. Om geld op je rekening te kunnen storten, moet je echter een automatische sluitingstijd met je betalingsverwerker afspreken.

    Opmerking: Als je er de voorkeur aan geeft om je batch handmatig vast te leggen en te sluiten, zie Handmatig vastleggen en sluiten van batchbetalingen.
  5. Voor de Modus wordt aanbevolen om Preauth-capture te selecteren. Merk op dat als je Verkoop selecteert, je geen fooien of betaalde bedragen kunt aanpassen nadat ze zijn verwerkt.
  6. Klik op OK om op te slaan en af te sluiten.
Cayan Kassasysteem-logingegevens
Gebruikersnaam

De naam van de rekening zoals die in Cayan wordt weergegeven. 

OPMERKING: Dit is niet de gebruikersnaam die wordt gebruikt om in te loggen bij een virtuele terminal.

WachtwoordHet transactienummer
Site IDDe site-ID.
Volledige naam

De naam van de rekening zoals die in Cayan wordt weergegeven.

OPMERKING: Dit is hetzelfde als de gebruikersnaam.

 

Worldpay Kassasysteem-logingegevens 
Gebruikersnaam

Eigenaar-ID

WachtwoordWebservices-wachtwoord (postcode + eerste drie letters van je stad volledig in hoofdletters).

 

Bridgepay Kassasysteem-logingegevens 
Gebruikersnaam

Vul de gebruikersnaam in die je gebruikt om in te loggen op je Bridgepay online portal.

WachtwoordVoer het wachtwoord in waarmee je inlogt op je Bridgepay online portal.
EigenaarnummerEigenaar-ID

 

Creëer een betalingstype voor je kaartlezer

Om betalingen met behulp van de kaartlezer te verwerken, moet je een betalingstype voor de kaartlezer aanmaken. Het type betaling verschijnt als een knop op het scherm Betalingen in Restaurant Kassasysteem.

  1. Klik in Restaurant Manager op Betalingen > Betalingstypes.
  2. Klik op Betaling toevoegen.
  3. Geef in het pop-upvenster Betalingstype toevoegen de instellingen op en klik op OK.

Instellingen

NAAMVoer de naam in van het betalingstype zoals "Kaart" of "Swiper".
BESCHRIJVINGVoer een beschrijving in (optioneel).
TYPEIn het vervolgkeuzemenu kiest u Swiper.
KLEURKleur van betalingsknop in Restaurant Kassasysteem instellen.
AUTOMATISCH AFRONDENIndien ingeschakeld worden transactiebonnen gefinaliseerd nadat de betaling succesvol is verwerkt.
AUTOMATISCH AFDRUKKEN

Zodra "Swiper" als type is geselecteerd, zie je een vervolgkeuzemenu met deze opties:

Transactiebon: Een transactiebon die alleen transactiegegevens zoals kaarthouder en kaartnummer bevat.

Gedetailleerde transactiebon: Een transactiebon met transactiegegevens en een gespecificeerde lijst van orderitems.

Selecteer de optie van je voorkeur.

En verder

Het gebruik van de Magtek iDynamo-kaartlezer



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Het gebruik van de Magtek iDynamo-kaartlezer

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De MagTek iDynamo-kaartlezer configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingsverwerkers - over het verwerken van betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.