Lightspeed-L Het vereffeningsrapport begrijpen

Lightspeed-L Het vereffeningsrapport begrijpen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Het vereffeningsrapport begrijpen


In dit artikel

Toegang tot het Vereffeningsrapport krijgen
Onderdelen vereffeningsrapport
Filters vereffeningsrapport
Overzichtspagina vereffeningen
De volgende stap


Bij het verwerken van kaartbetalingen met Lightspeed Payments en de Lightspeed POS, wordt de transactie vrijwel onmiddellijk goedgekeurd of geweigerd - het geld van de transactie verschijnt echter niet onmiddellijk op uw bankrekening. Met het Vereffeningsrapport kunt u bijhouden wanneer uw transacties worden verwerkt en vervolgens op uw bankrekening worden gestort.

Het vereffeningsrapport biedt een overzicht van alle stortingen van Lightspeed Payments-transacties. Elke vereffening omvat een groepering van transacties die ofwel in afwachting zijn van een storting, ofwel gestort zijn op uw bankrekening. Elke regel van het rapport staat voor een afrekening en betalingsstatus voor een bepaalde datum.

Om het Vereffeningsrapport te begrijpen, is het belangrijk om het financieringsschema voor verwerkte betalingen te kennen. Een financieringsschema geeft aan wanneer u uw geld kunt verwachten. Met de uitzondering van weekends en feestdagen, zullen betalingen over het algemeen twee werkdagen na de oorspronkelijke transactiedatum op uw bankrekening verschijnen. Raadpleeg Betaald worden voor meer informatie over het financieringsschema voor Lightspeed Payments.

Toegang tot het Vereffeningsrapport krijgen

  1. Navigeer vanuit Manager in het linkermenu naar Rapporten.
  2. Scrol vanuit het menu Rapporten naar beneden om Vereffeningen te selecteren.
  3. De rapportpagina Vereffeningen wordt aan de rechterkant geopend.

Frame_1.png

 

Onderdelen vereffeningsrapport

Het Vereffeningsrapport bestaat uit vijf gegevenskolommen, waarvan elke rij een afzonderlijke vereffeningsdatum vertegenwoordigt. Elke vereffening wordt vervolgens gesorteerd als een storting Wordt verwerkt of Gestort op uw bankrekening. Voor een gedetailleerd overzicht van elke vereffening, selecteert u de snelkoppeling vereffeningsdatum.

Screen_Shot_2020-02-04_at_2.19.45_PM.png

VereffeningsdatumDe datum die aan de vereffening wordt gekoppeld. Dit is tevens de vereffeningsidentificatiecode of naam.
VerkoopHet totaalbedrag aan verkopen dat binnen het tijdsbestek van de vereffening werd vastgelegd.
TerugbetalingenHet totaalbedrag aan terugbetalingen dat binnen het tijdsbestek van de vereffening werd vastgelegd.
KostenHet totaalbedrag aan kosten van alle transacties dat binnen het tijdsbestek van de vereffening werd opgebouwd.
Netto stortingHet nettobedrag dat op uw bankrekening wordt gestort (berekend als de totaal verkoop min de terugbetalingen en kosten) 

 

Filters vereffeningsrapport

U kunt de resultaten van het vereffeningsrapport verder sorteren door het datumbereik of filtertype aan te passen.

Screen_Shot_2020-02-04_at_2.26.22_PM.png

DatumbereikKies een datum of datumbereik voor het Vereffeningsrapport en selecteer Toepassen.
Filtertype

Filter de resultaten van het Vereffeningsrapport door de tags betaling Wordt verwerkt en/of Gestort toe te passen. Selecteer Alle filters wissen om de filters te verwijderen.

  • Wordt verwerkt: de vereffening staat nog open of wordt verwerkt. Vereffeningen die worden verwerkt, verschijnen 1 werkdag na de oorspronkelijke transactiedatum (vóór middernacht EST) op Vereffeningsrapporten.
  • Gestort: de verwerking van de vereffening is voltooid door Lightspeed Payments en werd naar uw bank gestuurd. Gestort geld verschijnt over het algemeen 2 werkdagen na de oorspronkelijke transactiedatum (vóór middernacht EST) op Vereffeningsrapporten.

OPMERKING: als het Gestorte bedrag niet zichtbaar is op uw bankrekening, kan het zijn dat uw bank het geld nog aan het verwerken is.

 

Overzichtspagina vereffeningen

Als een gebruiker een afzonderlijke vereffening in het Vereffeningsrapport selecteert, wordt de pagina Vereffeningsoverzicht geopend. Op deze pagina vindt u twee belangrijke onderdelen terug: het vereffeningsoverzicht en de vereffende transacties. Deze secties bieden beknopte informatie over de vereffening voor die datum met een lijst van alle transacties die in de storting zijn inbegrepen.

Frame_1__2_.png

Vereffeningsoverzicht

VereffeningsstatusDe status van de vereffening - ofwel Wordt verwerkt ofwel Gestort.
VereffeningsdatumDe datum die aan de vereffening is gekoppeld.
StortingstotaalHet nettobedrag dat op uw bankrekening wordt gestort.
Datumbereik transactieHet datumbereik van alle transacties die in de vereffening zijn opgenomen.
Inbegrepen transactiesHet totaal aantal transacties die in de vereffening zijn opgenomen.
BankrekeningHet verborgen ID van de bankrekening waarop het geld werd gestort.
Vereffenings-ID Het unieke ID dat aan de vereffening wordt gekoppeld.

Vereffende transacties

Betalings-IDDe unieke identificatiecode voor de transactie die automatisch door Lightspeed Payments wordt aangemaakt.
Datum & tijdDe datum en het tijdstip van de transactie, gebaseerd op de tijdzone die in de Bedrijfsinstellingen werd geconfigureerd.
TypeDe betaalmethode van de transactie die aan de betaling (d.w.z. verkoop) is gekoppeld
Kasticket-IDHet Lightspeed kasticket-ID die wordt gekoppeld aan de transactie
BedragHet geautoriseerde bedrag voor de transactie.

 

De volgende stap

Raadpleeg voor meer informatie over het financieringsschema voor Lightspeed Payments Betaald worden.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Het betalingstransactiesrapport begrijpen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betaald worden

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Standalone-betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.