Lightspeed-L Het betalingstransactiesrapport begrijpen

Lightspeed-L Het betalingstransactiesrapport begrijpen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Het betalingstransactiesrapport begrijpen


In dit artikel

Het betalingstransactiesrapport openen
Onderdelen betalingstransactiesrapport
Filters betalingstransactiesrapport
Details betalingstransacties
De volgende stap


Het betalingstransactiesrapport geeft een overzicht van alle betalingstransacties die met Lightspeed Payments zijn gemaakt. Gebruikers kunnen transacties zoeken op datum, de laatste vier cijfers van een kaartnummer, of betalings-ID. Resultaten kunnen verder worden gefilterd op betaalstatus en/of kaarttype. Alle transacties die met Lightspeed Payments zijn gemaakt, worden in dit rapport weergegeven.

Houd er rekening mee dat het Betalingstransactiesrapport niet zal worden weergegeven tot Lightspeed Payments voor uw account werd ingeschakeld.

Het betalingstransactiesrapport openen

  1. Navigeer vanuit Manager in het linkermenu naar Rapporten.
  2. Scrol in het menu Rapporten naar beneden en selecteer Betalingstransacties.
  3. De rapportpagina Betalingstransacties wordt aan de rechterkant geopend.

Frame_1__2_.png

 

Onderdelen betalingstransactiesrapport

Het betalingstransactiesrapport bestaat uit zeven gegevenskolommen waarvan elke rij een afzonderlijk transactie-item vertegenwoordigt. Selecteer de snelkoppeling Betalings-ID voor een gedetailleerd overzicht van afzonderlijke transacties.

Screen_Shot_2020-02-03_at_5.07.28_PM.png

Betalings-IDDe unieke identificatiecode voor de transactie die automatisch door Lightspeed Payments wordt aangemaakt.
Datum & TijdDe datum en het tijdstip van de transactie, gebaseerd op de tijdzone die in de Bedrijfsinstellingen werd geconfigureerd.
Kaart

Het kaartmerk en ingekorte kaartnummer (alleen de laatste vier cijfers) van de kaart die aan de transactie is gekoppeld. Lightspeed Payments aanvaardt de volgende kaarten:

  • American Express
  • Carte Bleue
  • Debet
  • Diners Club
  • Discover
  • JCB
  • MasterCard
  • Visa
  • Onbekend/null (indien Lightspeed Payments het kaartmerk niet herkent, zal de kaart in rapporten als Onbekend/null en n.v.t. worden weergegeven)
Type

De betaalmethode van de transactie die aan de transactie is gekoppeld. Transactiebetaalmethodes kunnen bestaan uit:

  • Verkoop
  • Terugbetaling
  • Annulatie
  • Restitutie
  • Onbekend
Status

De status van de betaling. Een transactiestatus kan het volgende zijn:

  • Goedgekeurd
  • Geannuleerd
  • Geweigerd
  • Fout
  • Onbekend
Kasticket-IDDe Lightspeed kasticket-ID die aan de transactie is gekoppeld
BedragHet geautoriseerde betalingsbedrag voor de transactie

 

 

Filters betalingstransactiesrapport

U kunt de resultaten van het transactiesrapport sorteren door het datumbereik, het filtertype, de zoekopdracht of de volgorde (oplopend en aflopend) van bepaalde kolommen aan te passen.

Screen_Shot_2020-02-03_at_5.11.31_PM.png

DatumbereikKies een datum of datumbereik voor de resultaten van het transactiesrapport en selecteer Toepassen.
FiltertypeFilter de resultaten van het transactiesrapport door de tags Status en/of Kaarttype van de betaling toe te passen. Selecteer Alle filters wissen om de filters te verwijderen.
ZoekopdrachtFilter transacties door de laatste vier cijfers van het kaartnummer, de betalings-ID of het betalingsbedrag in te voeren in de zoekbalk.
KolomvolgordeSorteer de transacties (in oplopende of aflopende volgorde) door de kolomkoppen Datum & TijdKaarttypeStatus of Bedrag te selecteren.

 

 

Details betalingstransacties

Als een gebruiker een afzonderlijke Betalings-ID selecteert op de pagina Transactiesrapporten, opent dit de pagina met details betalingstransactie. Deze pagina biedt gedetailleerde informatie over de afzonderlijk geselecteerde transactie. Deze pagina heeft twee hoofdonderdelen: de betalingssamenvatting en de transactiedetails.

Frame_1__1_.png

Betalingssamenvatting

BetaalmethodeDe betaalmethode die aan de transactie is gekoppeld zoals geconfigureerd in Manager (Lightspeed Payments).
BedragHet geautoriseerde bedrag voor de transactie.
Datum & tijdDe datum en het tijdstip van de transactie, gebaseerd op de tijdzone die in de Bedrijfsinstellingen werd geconfigureerd.
Betalings-IDDe unieke identificatiecode voor de transactie die automatisch door Lightspeed Payments wordt aangemaakt.
Kasticket-IDDe Lightspeed kasticket-ID die aan de transactie is gekoppeld.
TafelnaamDe tafel die aan de transactie is gekoppeld.
POS-apparaatHet POS-apparaat dat de transactie heeft verwerkt.
KlantDe klantgegevens die aan de transactie zijn gekoppeld.
GebruikerDe POS-gebruiker die aan de verwerking van de transactie is gekoppeld.

Transactiedetails

TypeDe betaalmethode van de transactie die aan de betaling (hier: verkoop) is gekoppeld.
StatusDe status van de betaling (hier: Goedgekeurd).
Geautoriseerd bedragHet geautoriseerde betalingsbedrag voor de transactie.
KaartmerkHet kaarttype dat aan de transactie is gekoppeld (hier: Visa).
Verborgen PANHet verborgen kaartnummer dat aan de transactie is gekoppeld (alleen de laatste vier cijfers zijn zichtbaar).
InvoermethodeDe invoermethode van de betaling voor de transactie (d.w.z. contactloos [tap], inbrengen of doorheen halen).
ValutaHet valutatype dat in de transactie werd verwerkt.
ProcessorreferentieDe unieke processoridentificatiecode die aan de betalingsfacilitator is gekoppeld.
Transactie-LSIDDe unieke transactie-identificatiecode die aan Lightspeed Payments is gekoppeld.

 

De volgende stap

Het Vereffeningsrapport begrijpen. Raadpleeg Het Vereffeningsrapport begrijpen.

Het betalingsschema voor vereffeningen begrijpen. Raadpleeg Betaald worden.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Het vereffeningsrapport begrijpen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Standalone-betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingen verwerken met iZettle

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.