Lightspeed-L Keuzes aanmaken en bewerken

Lightspeed-L Keuzes aanmaken en bewerken

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Keuzes aanmaken en bewerken


In dit artikel

Keuzes aanmaken
Keuzes bewerken en verwijderen
Keuze-instellingen begrijpen


Bèta-disclaimer: Op dit moment is de nieuwe Lightspeed Combos-functie in een gesloten bèta en alleen beschikbaar voor bepaalde verkopers.

Keuzes zijn items waarbij een klant uit verschillende opties een product kan selecteren, zogenaamde subproducten. Keuzes kunnen als alleenstaande items bestaan of deel uitmaken van een combo. In dit artikel wordt besproken hoe u in de Restaurant Manager keuzes aanmaakt, bewerkt en verwijdert.

Raadpleeg ons artikel Over combo's en keuzes om specifieke voorbeelden van keuzes te zien.

Inhoudsopgave:

  • Keuzes aanmaken
  • Keuzes bewerken en verwijderen
  • Keuze-instellingen begrijpen

Keuzes aanmaken

Maak keuzes aan in de Restaurant Manager zodat klanten deze kunnen bestellen in de POS en zodat u deze aan combo's kunt toevoegen. Keuzes omvatten dingen zoals bijgerechten of blikjes frisdrank, waarbij een klant een enkel item bestelt en uit meerdere keuzes een specifiek product moet kiezen.

Opmerking: Voordat u een nieuwe keuze aanmaakt, moet u alle producten aanmaken die u aan deze keuze wilt koppelen. Raadpleeg ons artikel over Producten aanmaken als u daar hulp bij nodig heeft.

  1. Log in bij de Restaurant Manager. Zie Inloggen bij Restaurant Manager voor hulp.
  2. Ga vanuit het navigatiemenu naar Producten > Producten.
  3. Selecteer de categorie waaraan u de keuze wilt toevoegen.
  4. Klik op Keuze toevoegen om een nieuwe keuze aan te maken.
    l-series-products-click-add-choice.png
  5. Vul een naamin voor de keuze.
  6. Klik op Kies subproducten om de producten te selecteren waaruit de klanten kunnen kiezen wanneer zij deze keuze bestellen.
    l-series-choice-click-add-subproducts.png
  7. Klik op producten om deze aan de keuze toe te voegen en selecteer dan Opslaan.
    l-series-choice-select-subproducts-save.png
  8. (Optioneel) Configureer de andere basis- en geavanceerde instellingen voor deze keuze, zoals de kleur, foto en ingrediënten.

    Raadpleeg hieronder de sectie over Keuze-instellingen begrijpen voor meer informatie over deze instellingen.

  9. Klik op Ok om de keuze op te slaan.

Keuzes bewerken en verwijderen

Bewerk een bestaande keuze in de Restaurant Manager om wijzigingen aan te brengen in de subproducten of instellingen. Verwijder een keuze om deze uit uw menu te verwijderen zodat klanten deze niet langer kunnen bestellen.

  1. Log in bij de Restaurant Manager. Zie Inloggen bij Restaurant Manager voor hulp.
  2. Ga vanuit het navigatiemenu naar Producten > Producten.
  3. Selecteer de categorie met de keuze die u wilt bewerken of verwijderen.
  4. Klik op een keuze om deze te bewerken of verwijderen.
    l-series-choice-select-choice-to-edit.png
  5. Om de keuze te verwijderen, klikt u op Verwijderen en selecteert u Ja op het pop-upscherm om te bevestigen.
    l-series-delete-choice.png
  6. Bij het bewerken van een keuze voert u wijzigingen door aan de instellingen en klikt u op Ok om de wijzigingen op te slaan.
    l-series-edit-choice-save-2.png

Keuze-instellingen begrijpen

In deze sectie worden de instellingen die bij de keuzes horen, uitgelegd. Zowel basis- als geavanceerde instellingen worden hieronder behandeld.

Basisinstellingen

InstellingenBeschrijving
Naam

Naam van de keuze zoals deze in de Restaurant Manager, de Restaurant POS-app en op kastickets zal worden getoond (als de keuze afhankelijk van een combo wordt besteld).

PLUID-code die automatisch wordt gegenereerd door Lightspeed. Indien gewenst, kunt u dit veld bewerken om uw eigen unieke PLU aan te maken.
Keukennaam

Alternatieve naam voor de keuze die op een bar- of kasticket wordt geprint. Als dit veld leeg wordt gelaten, wordt de keuzenaam gebruikt.

Price

Dit veld wordt automatisch ingevuld met de prijs van het laagst geprijsde subproduct dat aan de keuze wordt toegevoegd en kan niet worden veranderd.

Op de POS zal deze keuze standaard voor dit bedrag verkocht worden, maar dit zal verhoogd worden als u een subproduct met een hogere prijs selecteert.

Subproducten

Selecteer de subproducten waaruit uw klanten kunnen kiezen bij het bestellen van deze keuze.

KleurKleur van de keuzeknop op het bestelscherm.
Afbeelding

Voeg een afbeelding toe die op het scherm Productdetail in de POS en in de Show and Tell (Tonen)-weergave in Lightspeed Kitchen wordt weergegeven.

ZichtbaarStel de zichtbaarheid van de keuze in op zichtbaar (ingeschakeld) of verborgen (uitgeschakeld) in de Restaurant POS.

Geavanceerde instellingen

Om toegang te krijgen tot de geavanceerde instellingen, klikt u op Geavanceerde instellingen bij het aanmaken of bewerken van een keuze.

InstellingenBeschrijving
Barcode

Als de keuze een UPC-code heeft, voert u deze hier in om de barcode in de POS te kunnen scannen. Raadpleeg ons artikel over het opzetten van barcodes voor meer informatie.

BeschrijvingVoeg menu-informatie voor het personeel toe, zoals allergenen, die op het scherm Productdetail in de POS wordt weergegeven.
Kost excl. btw

Kosten om deze keuze te produceren, exclusief btw.

Belangrijk: Wanneer een klant een keuze bestelt, zullen zowel de kosten van de keuze en de kosten van het geselecteerde subproduct in het rapport worden weergegeven.

Geplande gebeurtenissenGeplande gebeurtenissen worden gebruikt om automatisch een vooraf ingestelde korting of prijsverhoging toe te passen gebaseerd op de tijd en datum waarop een keuze wordt besteld. Bijvoorbeeld: een geplande gebeurtenis zoals happy hour kan worden aangemaakt om automatisch een bepaalde korting of kortingspercentage op drankjes te geven op elke werkdag om een bepaalde tijd.
Ingrediënten

Voeg de ingrediënten toe die deel uitmaken van de productie van de keuze om bij te houden hoeveel er van elk ingrediënt wordt gebruikt.

Belangrijk: als een klant een keuze bestelt, worden zowel de ingrediënten van de keuze en de ingrediënten van het geselecteerde subproduct in het rapport weergegeven.


L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Producten aanmaken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Combo's aanmaken en bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over combo's en keuzes

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Een combo met keuzes aanmaken of bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Producten instellen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.