Lightspeed-L Producten aanmaken

Lightspeed-L Producten aanmaken

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Producten aanmaken


In dit artikel

Instellingen
Geavanceerde opties


Gebruik deze instructies om standaard producten voor eten en drinken aan te maken in Lightspeed Restaurant. Om te voorkomen dat u uw producten een voor een naar categorieën moet verplaatsen, bevelen we aan dat u eerst uw categorieën aanmaakt. Dan kunt u de juiste categorie selecteren wanneer u uw producten aanmaakt.

Als u een account met meerdere locaties heeft (meer dan een restaurant gekoppeld aan hetzelfde account), kunt u tijdens het aanmaken of bewerken van een product de locaties selecteren waarop de wijzigingen van toepassing moeten zijn, nadat u het product heeft opgeslagen. Deze wijzigingen kunnen alleen worden doorgevoerd vanuit het hoofdaccount.

Zie Producten instellen voor meer informatie over de producttypes in Lightspeed Restaurant.

l-series-rest-manager-create-product-2.png


  1. Klik in Restaurant Manager op Producten > Producten in het navigatiemenu.
  2. Klik op de categorie waar u uw product in wilt laten vallen.
  3. Klik op Product toevoegen.
  4. Specificeer de instellingen en sla uw wijzigingen op.

Instellingen

NAAMProductnaam om te tonen in Restaurant POS.
PLUOpzoekcode van het product, ook bekend als de ID. Deze code wordt automatisch gegenereerd wanneer er een nieuwe productnaam wordt ingevoerd. De code gebruikt de eerste letter van de categorie, gevolgd door een cijferreeks, maar kan indien nodig ook worden bijgewerkt. De PLU kan worden gebruikt bij de POS om een product op te zoeken, en deze verschijnt in de rapportage.
KEUKENNAAMVoeg een andere naam toe om te tonen op het keukenticket (optioneel).
PRIJSEenheidsprijs voor het product.
TOEVOEGINGENToevoegingen voor het product.
KLEURKleur toegewezen aan de productknop op het Bestellingsscherm.
AFBEELDINGUpload of selecteer een productafbeelding om te tonen in de weergave met productdetails. Ondersteunt PNG-, JPG- en GIF-afbeeldingsbestanden (maximaal 500 KB). Zie Gebruik van het scherm Productdetail voor meer informatie.
TONEN-AFBEELDINGUpload of selecteer een productafbeelding die verschijnt op Lightspeed Kitchen-schermen. Deze instelling is alleen beschikbaar als Lightspeed Kitchen is ingeschakeld. Zie Over Lightspeed Kitchen voor meer informatie.
CFD-AFBEELDING UPSELLENUpload of selecteer een productafbeelding die verschijnt op Lightspeed Customer Facing Displays (CFD). Deze instelling is alleen beschikbaar wanneer CFD is ingeschakeld. Zie Over het Customer Facing Display voor meer informatie.
TERUGBETALING TOESTAANControleert of het product terugbetaalbaar is in Restaurant POS. Zie Terugbetaalbare producten instellen voor meer informatie.
ZICHTBAARStelt in of het product zichtbaar is in Restaurant POS.
PRODUCTTYPE

Beïnvloedt wat er gebeurt wanneer het product wordt geselecteerd op het Bestellingsscherm in Restaurant POS.

  • Normaal: Het product wordt automatisch toegevoegd aan de bestelling voor de gespecificeerde prijs.
  • Pop-up aantal: Er verschijnt een pop-up die u vraagt om de producthoeveelheid te definiëren voor de bestelling.
  • Open prijs: Er verschijnt een pop-up die u vraagt om de productprijs te definiëren voor de bestelling.


 
Geavanceerde opties

AFHAALPRIJSAfhaalprijs voor het product. Selecteer =prijs om de afhaalprijs in te stellen in vergelijking met de reguliere productprijs.
LEVERINGSPRIJSLeveringsprijs voor het product. Selecteer =prijs om de leveringsprijs in te stellen in vergelijking met de reguliere productprijs.
BTW-TARIEFBtw-tarief voor het product. Nieuwe producten krijgen automatisch het btw-tarief van de categorie.
BARCODEBarcode van het product.
BTW-TARIEF LEVERINGBtw-tarief voor de levering van het product.
BTW-TARIEF AFHALENBtw-tarief voor het afhalen van het product.
BESCHRIJVINGGeef aanvullende productinformatie wanneer productafbeeldingen en -beschrijvingen worden bekeken in de weergave voor productgegevens. Zie Gebruik van het scherm Productdetail voor meer informatie.
KOSTENKosten van het product.
GEPLANDE GEBEURTENISSENSelecteer geplande gebeurtenissen die u wilt toewijzen aan het product. Zie Getimede gebeurtenissen aanmaken voor meer informatie.
INGREDIËNTENKlik op Ingrediënten kiezen om ingrediënten toe te wijzen aan het product. Om een nieuw ingrediënt aan het product toe te voegen, selecteert u het ingrediënt uit de lijst, voert u de hoeveelheid voor het ingrediënt in en klikt u op +.
VOORRAADBEHEER INSCHAKELEN

Als voorraadbeheer is ingeschakeld (zie Omtrent voorraadbeheer) en de productcategorie heeft voorraadbeheer ingeschakeld (zie Omtrent categorieën), schakelt dit voorraadbeheer voor het product in of uit. Als het is ingeschakeld, wordt de voorraad van het product gevolgd, en verschijnt het in rapporten (zie Productrapporten). Als het is uitgeschakeld, wordt de voorraad van een product niet gevolgd en verschijnt het niet in rapporten of in Restaurant POS.

  • Voorraad: huidige voorraad van een product. U kunt voorraadniveaus van producten ook aanpassen vanuit het scherm Productrapporten. Zie Productrapporten.
  • Voorraad afdwingen: voorkomt dat het product wordt besteld als het voorraadniveau op nul (0) of minder staat. Deze optie verschijnt en functioneert alleen als de algemene instelling Voorraad afdwingen is ingeschakeld. Zie Omtrent voorraadbeheer.

 

Wat nu?

Nadat u uw producten heeft aangemaakt, kunt u er ook voor kiezen om vaste of keuzemenu's aan te maken. Zie Combo's en keuzes - Over combo 's.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Producten instellen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Producten en categorieën koppelen aan toevoegingsgroepen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Toevoegingen toewijzen aan categorieën en producten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Geplande gebeurtenissen toewijzen aan categorieën en producten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Combo's aanmaken en bewerken

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.