Lightspeed-L Klanten

Lightspeed-L Klanten

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Klanten


In dit artikel

Klanten beheren
Handmatig een klant toevoegen
Klantgegevens bewerken
Beheerders weergeven
Handmatig punten toekennen of verwijderen
Wat nu?


In de sectie "Klanten" van Lightspeed Loyalty Manager kunt u details van klanten bekijken, handmatig Loyalty-punten toevoegen of verwijderen en scannerinformatie bekijken.

Klanten beheren

In de sectie  Klanten beheren vindt u een lijst met klanten die zich voor uw loyaliteitsprogramma hebben aangemeld. U kunt deze lijst naar een .csv-bestand exporteren door op Exporteer alle klanten te klikken.

  • Sorteer iedere kolom in oplopende of aflopende volgorde of vice versa door op de kolomhoofding te klikken.
  • Doorzoek de lijst op naam, e-mailadres, telefoonnummer of puntensaldo via de zoekbalk rechts bovenaan.
  • Filter de lijst per groep door de naam van de groep te typen in het veld aan de linkerkant van de zoekbalk.

Customers.png

Handmatig een klant toevoegen

  1. Klik in Loyalty Manager op Klanten beheren.
  2. Klik op de +-knop naast Klant toevoegen.
  3. Voer in de pop-up Een klant toevoegen het e-mailadres van de klant (dit wordt de gebruikersnaam), telefoonnummer en voor- en achternaam in. Opmerking: de optie om een e-mailadres en voor- en achternaam in te voeren is alleen beschikbaar voor Lightspeed Loyalty Premium-klanten.
  4. Klik op Klant toevoegen.

    Add_customer.png

Klantgegevens bewerken

  1. Dubbelklik op de klant in de klantenlijst om de voor- of achternaam van een klant te bewerken.
  2. Klik op de groene i-knop om de pop-up Klantinformatie bewerken te openen. De kolom Gekoppelde klant toont het telefoonnummer van de klant en mogelijk gekoppelde loyaliteitskaarten, cadeaukaarten of Apple Wallet.
  3. Klik op de overeenkomstige rode X in de kolom Ontkoppelen om de koppeling met het telefoonnummer, accountkaart of Apple Wallet ongedaan te maken.
  4. Voer de naam van de groep in het tekstvak Groepen in en klik op enter op uw toetsenbord om een klant aan een groep toe te voegen.
  5. Klik om een .csv-bestand met de details en geschiedenis van de klant te downloaden op Export Customer Data(Klantgegevens exporteren).
  6. Klik op het tabblad Klant archiveren om een klant te archiveren. Vink het selectievakje aan om te bevestigen dat u de klant wilt archiveren en klik daarna op Klant archiveren.

    Edit_Customer.png

  7. Klik op het tabblad Eenmalige beloningen om een lijst te bekijken met beloningen die beschikbaar zijn voor de klant.

    Beloningen kunnen de status VerkregenVerzilverdof Vervallen hebben:
    • Verkregen: deze beloning werd aan de klant toegekend, maar is nog niet geclaimd.
    • Verzilverd: de klant heeft de beloning geclaimd.
    • Vervallen: de klant heeft de beloning niet geclaimd voor de vervaldatum en de beloning kan niet langer worden geclaimd.
  8. Klik op de rode X-knop om een beloning uit de geschiedenis van een klant te verwijderen. Opmerking: een beloning met de status Verkregen verwijderen zal de beloning van de klant intrekken.

    Edit_Customer_Info.png

  9. Zoek optioneel naar een specifieke beloning in de zoekbalk rechts bovenaan.
  10. Klik op Sluiten zodra de gewenste wijzigingen zijn doorgevoerd.

Beheerders weergeven

Klik opBeheerders weergeven om een lijst met gebruikers te bekijken die gekoppeld zijn aan uw account. Als u meerdere accounts hebt toegevoegd aan het account, kunt u de locatie selecteren uit het vervolgkeuzemenu in de kolom Locatie. Zie het artikel Locaties voor meer informatie over het toevoegen van locaties.

Screen_Shot_2019-01-08_at_12.03.11_PM.png

Handmatig punten toekennen of verwijderen

Als u een saldo van punten moet corrigeren, kunt u handmatig punten toevoegen via de Loyalty Manager.

Om punten/tegoed toe te voegen:

  1. Klik in Loyalty Manager op Klanten > Tegoed/punten toevoegen.

    l-series-add-points.png

  2. Voer het e-mailadres of telefoonnummer van de klant in het veld Klant in.
  3. Voer het aantal punten of tegoed in dat u aan het account wilt toevoegen.
  4. Klik op Tegoed/punten toevoegen.

Om punten/tegoed te verwijderen:

  1. Ga in de Loyalty Manager naar Klanten > Tegoed/punten gebruiken.
  2. Voer het e-mailadres of telefoonnummer van de klant in het veld Klant in.
  3. Voer het aantal punten of tegoed in dat u van het account wilt verwijderen.
  4. Klik op Tegoed/punten gebruiken.

Wat nu?

Naast het beheren van klanten op individuele basis, kunt u klanten verdelen in groepen en aanpassen hoe uw campagnes en beloningen zullen werken voor ieder segment van uw klantenbestand. Zie het artikel Groepen voor meer informatie.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Omtrent klanten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over klanten

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Zo gebruiken klanten Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Order Anywhere

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Klanten bewerken, verwijderen of opnieuw activeren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.