Lightspeed-L Lightspeed Delivery instellen

Lightspeed-L Lightspeed Delivery instellen

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Lightspeed Delivery instellen


In dit artikel

Configuratie-overzicht
Voorbereiden voor Lightspeed Delivery


Voor het instellen van Lightspeed Delivery moet u zelf stappen uitvoeren in Restaurant Manager en ook samenwerken met het Deliverect-inwerkteam om de configuratie van uw account te voltooien. In dit artikel wordt een overzicht van het configuratieproces en de stappen die u moet volgen om uw Lightspeed Restaurant-account voor te bereiden op gebruik met Lightspeed Delivery gegeven.

Belangrijk: Lightspeed Delivery is beschikbaar als een betaalde toevoeging voor bestaande Lightspeed Restaurant-abonnementen. Neem contact op met uw Sales Account Manager of stuur een e-mail naar sales@lightspeedhq.com om te informeren naar het aanschaffen van Lightspeed Delivery.

Inhoudsopgave:

  • Configuratie-overzicht
  • Voorbereiden voor Lightspeed Delivery

Configuratie-overzicht

Nadat u Lightspeed Delivery hebt aangeschaft, helpen de volgende stappen u bij wat u moet doen en verwachten tijdens het installatieproces.

  1. Voltooi de voorbereidingsstappen in de volgende sectie, om uw Lightspeed Restaurant-account klaar te maken voor Lightspeed Delivery.
  2. Neem contact op met Lightspeed om te controleren of u stap 1 hebt uitgevoerd en om ons wat aanvullende informatie te geven.

    Uw bericht moet het volgende bevatten:

    • Productcategorieën die u wilt synchroniseren met Lightspeed Delivery.
    • Leveringskanalen waar u zich voor hebt aangemeld (bijvoorbeeld Uber Eats, DoorDash, enz.).

    Zodra we bovenstaande informatie hebben ontvangen:

  3. Onze partner, Deliverect, creëert uw Lightspeed Delivery-account en: 
    • Mailt u een link waarmee u toegang krijgt tot het Lightspeed Delivery-dashboard.
    • Importeer uw items van Lightspeed Restaurant naar Lightspeed Delivery.
    • Koppel uw leveringskanalen-accounts aan Lightspeed Delivery.
    • Plan een inwerksessie om te controleren hoe u Lightspeed Delivery-configuratie beëindigt, zoals hoe u leveringsmenu's creëert en bestellingen test.
  4. Voltooi het instellen van uw Lightspeed Delivery-account, volgens de workflows die worden getoond in de inwerksessie met Deliverect.

    Heeft u hulp nodig met het voltooien van uw leveringsmenu in Lightspeed Delivery? Bezoek ons artikel Menu's en producten in Lightspeed Delivery beheren.

  5. Nadat u de configuratie hebt voltooid, kunt u beginnen met het accepteren van bestellingen via Lightspeed Delivery.

Voorbereiden voor Lightspeed Delivery

Maak uw Lightspeed Restaurant-account klaar om verbinding te maken met Lightspeed Delivery, door de onderstaande stappen uit te voeren.

  1. Meld u aan voor een account bij elk leveringskanaal van derden, dat u wilt gebruiken met Lightspeed Delivery.

    Opmerking: Ondersteunde kanalen variëren per regio maar daaronder kunnen Uber EatsDoorDashDeliverooJust Eat en Grubhub vallen. Bekijk hier een volle lijst met ondersteunde kanalen filter op uw land.

  2. Configureer nieuwe en bestaande categorieën in Restaurant Manager om aan deze criteria te voldoen:
    • Hoofdletters - Gebruik een hoofdletter aan het begin van elk woord in uw categorienamen. Als u hetzelfde hoofdlettergebruik op alle categorieën toepast, zorgt u ervoor dat alle nieuwe producten die u toevoegt, unieke PLU's hebben. Zie stap 5 om te leren waarom unieke PLU's belangrijk zijn.
    • Btw-tarieven - Voer de btw-tarieven in voor elke categorie, om ervoor te zorgen dat de juiste hoeveelheid belasting wordt verzameld op leveringsbestellingen. Elke categorie kan een Btw-tariefBestellings-btw-tarief en Afhaal-btw-tarief hebben.
  3. Voeg alle producten toe die u wilt aanbieden via Lightspeed Delivery aan Restaurant Manager.
  4. Recreëer combo's als producten met toevoegingen.

    Belangrijk: Combo's worden niet ondersteund in Lightspeed Delivery, maar u kunt ze blijven gebruiken voor bestellingen om ter plaatse op te eten. Schakel de instelling Zichtbaar uit op individuele producten, om producten met toevoegingen in de Restaurant POS-app te verbergen.

  5. Zorg ervoor dat er een unieke PLU-code bestaat voor elk product en elke toevoeging. Klik op de knoppen hieronder, om elke set stappen uit te breiden en ga dan verder.

    Belangrijk: Elk product en elke toevoeging moet een unieke PLU hebben in Lightspeed Restaurant, voordat ze kunnen synchroniseren met Lightspeed Delivery. Er kunnen dubbele PLU's bestaan in uw account, afhankelijk van hoe u deze in eerste instantie hebt ingesteld. Toevoegingen hebben standaard geen PLU's, tenzij u ze handmatig toevoegt.

    Producten-PLU's controleren Toevoegings-PLU's controleren
  6. Configureer de twee vloeren die hieronder beschreven worden met tabellen voor afhaling en levering.
    • Restaurantvloer - Creëer een vloer voor de fysieke indeling van uw restaurant en voeg de tafels toe die in uw restaurant aanwezig zijn. Voeg twee extra tafels toe: een met het type ingesteld op Afhaal en een andere met het type Levering. Deze extra tafels worden gebruikt om normale afhaal- en leveringsbestellingen te accepteren die buiten Lightspeed Delivery om worden geplaatst.
    • Integratieverdieping - Nadat u uw restaurantverdieping hebt opgezet, maakt u nog een verdieping aan met de naam Integraties. Voeg op de verdieping integraties een aparte tabel toe voor elk leveringskanaal dat u van plan bent te gebruiken met Lightspeed Delivery en stel het type in op Levering. Als klanten ook afhaalbestellingen kunnen plaatsen via een specifiek kanaal, voeg dan nog een tabel toe met het type Afhaal.
  7. Voeg een speciale betaalmethode toe voor elk leveringskanaal dat u wilt gebruiken met Lightspeed Delivery. Voer de naam van het leveringskanaal in voor de Naam en selecteer Cheque als het Type.

    OpmerkingSchakel de functie voor het automatisch voltooien van betalingen niet in: zo weet u zeker dat het systeem voor automatisch accepteren bestellingen herkent en print.

  8. Schakel de Klant bekijken-instelling in voor elk printertemplate om ervoor te zorgen de naam van de klant verschijnt op de kastickets.
  9. In uw Restaurant-appinstellingen selecteert u een optie om binnenkomende online bestellingen te accepteren en voltooien.

    Belangrijk: Als u Lightspeed Order Ahead of Order Anywhere gebruikt, selecteer dan niet de Automatisch accepteren en voltooien-instelling, omdat die niet compatibel is met deze functies.

    We bevelen aan om Automatisch accepteren of Automatisch accepteren en voltooien te selecteren, omdat Lightspeed Delivery-bestellingen dan automatisch naar de keuken of bar worden gestuurd en niet eerst handmatig geaccepteerd hoeven te worden in de Restaurant POS-app. Ga voor meer informatie over de beschikbare opties naar ons artikel Instellingen apparaat.

  10. Volg de aanvullende configuratiestappen in onze artikelen over Uber EatsTakeaway.com of Deliveroo, als u een van deze leveringskanalen gebruikt.
  11. Schakel elke gewenste optionele instellingen in, zoals online bestellingsmeldinggeluiden voor online bestellingen en inkomsten volgen per leveringskanaal.

Wat nu?



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Over Lightspeed Delivery

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Takeaway.com voor Lightspeed Delivery

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over het gebruik van Lightspeed Delivery

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Menu's en producten in Lightspeed Delivery beheren

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Deliveroo voor Lightspeed Delivery

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.