Lightspeed-L Loyaliteitspunten importeren

Lightspeed-L Loyaliteitspunten importeren

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Loyaliteitspunten importeren


In dit artikel

Voordat u begint
Uw importspreadsheet aanmaken
Zodra uw import is voltooid


Als u van uw vorige beloningsprogramma overstapt op Lightspeed Loyalty, kunt u klanten en hun bestaande puntensaldo's importeren in Lightspeed Loyalty, mits het vorige beloningssysteem de mogelijkheid biedt om gegevens te exporteren. Als dat het geval is, kunt u de daaruit voortkomende spreadsheet aanpassen aan Lightspeed Loyalty en kan ons supportteam deze gegevens voor u genereren.

Voordat u begint

Er zijn enkele beperkingen aan het importproces. Daarom moet u een paar dingen doen voordat u ons uw bestand stuurt om te importeren.

De belangrijkste beperking is dat we gegevens slechts één keer in Lightspeed Loyalty kunnen importeren. Nadat uw importsheet is ingediend, kunt u geen aanvullende spreadsheets met nieuwe klanten indienen. Daarom raden we aan om een einddatum te kiezen waarna u uw oude beloningssysteem niet meer zult gebruiken. Dit betekent dat er een korte periode zit tussen het exporteren van uw gegevens uit uw vorige beloningssysteem en het importeren van de gegevens in Lightspeed Loyalty, waarin u geen punten kunt toekennen aan klanten.

Enkele beperkingen om rekening mee te houden

  • U kunt geen aanvullende klanten op een later tijdstip importeren. Zorg er dus voor dat u ons uw hele database in één keer stuurt. Nieuwe klanten worden ingeschreven via Lightspeed Retail.
  • U kunt niet handmatig klanten toevoegen aan Lightspeed Loyalty terwijl uw import in behandeling is.
  • We kunnen geen negatieve puntensaldo's importeren. Zorg er dus zorg voor dat alle puntensaldo's op uw spreadsheet een positieve waarde hebben (of 0 zijn).
  • Voor elke klant moet ten minste 1 uniek identificatiemiddel worden vermeld. Dit kan een e-mailadres of een telefoonnummer zijn. Er kan voor een klant zowel een e-mailadres als een telefoonnummer worden opgegeven, maar de cellen mogen niet beide leeg worden gelaten. Aangezien deze identificatiemiddelen uniek moeten zijn, kunnen e-mailadressen of telefoonnummers niet door twee klanten worden gedeeld. Als een e-mailadres of telefoonnummer door meer dan één klant wordt gebruikt, moeten de klanten worden samengevoegd of behoudt u alleen die met de hoogste puntenwaarde.
  • We kunnen bestaande klanten niet aanpassen. U kunt dus het beste importeren voordat u klanten hebt ingevoerd in Lightspeed Loyalty.
  • We kunnen een klant niet aan een klantengroep koppelen tijdens het importeren. Zodra het importeren is voltooid, kunt u klantengroepen aanmaken en klanten aan deze groepen toevoegen via het Loyalty-dashboard.
  • Geïmporteerde klanten ontvangen geen aanmeldbonussen. Wilt u een bepaald aantal punten toekennen als bonus voor het aanmelden en wilt u dat geïmporteerde klanten deze bonus ontvangen? Dan moet u het juiste aantal punten toevoegen aan hun saldo op uw importspreadsheet voordat u deze verstuurt.

Het duurt over het algemeen 2 tot 3 werkdagen voordat het importeren is voltooid. U krijgt bericht zodra dit het geval is. Als u de spreadsheet echter verkeerd opmaakt, kan het langer duren voordat deze verwerkt is. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat de kolommen in uw spreadsheet overeenkomen met Lightspeed Loyalty.

Uw importspreadsheet aanmaken

Zodra u de gegevens uit uw vorige beloningssysteem hebt geëxporteerd, zou u een spreadsheet moeten hebben met al uw klanten en hun puntensaldo. U moet de namen van de kolommen in die spreadsheet aanpassen zodat ze overeenkomen met de gegevensvelden die Lightspeed Loyalty verwacht. Na het bewerken zouden de kolommen er als volgt uit moeten zien:

EmailCountryCodePhoneFirstNameLastNamePointsEmailMarketingOptIn

Beschrijving van de kolommen:

  • Email: Het e-mailadres van de klant. Dit moet uniek zijn.
  • CountryCode: de landcode van de klant voor internationale oproepen (bijv. 1 voor de Verenigde Staten en Canada, 44 voor het Verenigd Koninkrijk, 31 voor Nederland, 33 voor Frankrijk, etc.).
  • Phone: Het telefoonnummer van de klant. Dit moet uniek zijn (geen spaties of streepjes).
  • FirstName: de voornaam van de klant.
  • LastName: de achternaam van de klant
  • Points: het beloningspuntensaldo van de klant op het moment dat u bent gestopt uw oude beloningssysteem te gebruiken.
  • EmailMarketingOptIn: geef aan of de klant wel of geen toestemming heeft gegeven om marketing-e-mails te ontvangen door Yes (Ja) of No (Nee) te selecteren.

Hebt u gegevens geëxporteerd met andere kolommen die niet in de bovenstaande lijst staan? Dan moet u deze verwijderen aangezien Lightspeed Loyalty deze gegevens niet ondersteunt.

Zodra uw import is voltooid

Zodra uw klanten in Lightspeed Loyalty zijn geïmporteerd, kunt u wanneer u maar wilt nieuwe klanten inschrijven en weer punten gaan toekennen. Om ervoor te zorgen dat de puntensaldo's die u zojuist hebt geïmporteerd dezelfde waarde hebben als de punten die zijn toegekend via Lightspeed Loyalty, past u uw campagnes aan om loyaliteitspunten met dezelfde snelheid toe te kennen als bij uw vorige beloningssysteem.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Loyaliteitspunten toekennen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Loyalty

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L E-mailmarketing

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Loyalty in Restaurant POS

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Delivery

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.