Lightspeed-L Terugbetalen met Lightspeed Payments

Lightspeed-L Terugbetalen met Lightspeed Payments

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Terugbetalen met Lightspeed Payments

Met Lightspeed Payments kunt u een kredietkaartbetaling op verschillende manieren terugbetalen, afhankelijk van uw zakelijke behoeften en hoe oud het kasticket is.

Transacties terugbetalen

Voor kastickets die niet geannuleerd kunnen worden via Lightspeed Restaurant POS, is het niet nodig het originele kasticket opnieuw te openen. U kunt het gehele bedrag van de oorspronkelijke betaling direct via de voor betaling gebruikte kaart terugstorten door naar de terugbetaaloptie in Restaurant Manager te gaan.

De te doorlopen stappen voor terugbetaling zijn afhankelijk van de gebruikte terminal.

 

·         V400m, e280, S1F2 en P400+

Voor kastickets ouder dan 7 dagen of kastickets die niet geannuleerd kunnen worden via de POS, kunt u ervoor kiezen om het bedrag terug te storten op de bij betaling gebruikte kaart via de terugbetaaloptie in Restaurant Manager.

Door op deze manier een terugbetaling te doen, creëert u een papieren spoor in de administratie, waardoor u het originele kasticket en het kasticket voor terugbetaling terug kunt vinden in twee afzonderlijke regels.

Opmerking: Kastickets die zijn toegevoegd aan een Afsluitrapport (Z) dienen ongeacht datum te worden terugbetaald via Restaurant Manager. Volg hiervoor de hieronder beschreven stappen.

Een betaling terugstorten op de bij betaling gebruikte kaart:

1.    Klik in Restaurant Manager, op Betalingen.

2.    Klik op Verwerking betaling.

3.    Verfijn uw zoekopdracht door Geschiedenis en de datum van de transactie die u terug wenst te betalen te selecteren.

4.    Klik op Terugbetaling om de transactie terug te storten.

5.    Bevestig indien gevraagd de terugbetaling.

6.    Klik op Terugbetalen
Let op: Deze actie kan niet ongedaan worden gemaakt.

Opmerking: De meeste grote kaartmerken zullen een terugbetaling naar een actieve kaart verwerken, zolang de bij betaling gebruikte kaart niet verlopen is en de kaarthouder geen wijzigingen in zijn account heft doorgevoerd. Sommige kaarttypes, zoals PayPal, BanContact en AfterPay kunnen echter een lagere limiet voor terugbetalingen hanteren. Als het niet lukt om een betaling terug te storten op de bij betaling gebruikte kaart, kunt u ook terugstorten naar een andere kaart door destandalone-modus te gebruiken op de betaalterminal.

Als de terugbetaling eenmaal bevestigd en voltooid is, kunt u de transactie in zowel het rapport Verwerking betalingen als in het dagrapport terugzien.

Transacties die terugbetaald worden via de backoffice, verschijnen in het rapport Verwerking betalingen met de status "annulering in behandeling". Als de terugbetaling gelukt is, wordt de status bijgewerkt naar "geannuleerd".

·         Genius-terminals en Magtek-swiper

Voor kastickets ouder dan 7 dagen of kastickets die niet geannuleerd kunnen worden via de POS, kunt u ervoor kiezen om het bedrag terug te storten op de bij betaling gebruikte kaart via de terugbetaaloptie in Restaurant Manager.

Door op deze manier een terugbetaling te doen, creëert u een papieren spoor in de administratie, waardoor u het originele kasticket en het kasticket voor terugbetaling terug kunt vinden in twee afzonderlijke regels.

Opmerking: Kastickets die zijn toegevoegd aan een Afsluitrapport (Z) dienen ongeacht datum te worden terugbetaald via Restaurant Manager. Volg hiervoor de hieronder beschreven stappen.

Een betaling terugstorten op de bij betaling gebruikte kaart:

1.    Klik in Restaurant Manager, op Betalingen.

2.    Klik op Verwerking betaling.

3.    Verfijn uw zoekopdracht door Geschiedenisen de datum van de transactie die u terug wenst te betalen te selecteren.

4.    Klik op Terugbetaling om de transactie terug te storten.

5.    Bevestig indien gevraagd de terugbetaling.

6.    Klik op Terugbetalen
Let op: Deze actie kan niet ongedaan worden gemaakt.

Als de terugbetaling eenmaal bevestigd en voltooid is, kunt u de transactie in zowel het rapport verwerking betalingen als in het dagrapport terugzien.

Transacties die terugbetaald worden via de backoffice, verschijnen in het rapport Verwerking betalingen met de status "geannuleerd".



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 

    • Related Articles

    • Lightspeed-L Standalone-betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over betalingen

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Betalingen verwerken met iZettle

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.