Terugbetalen met Lightspeed Payments
Met Lightspeed Payments kunt u een kredietkaartbetaling op verschillende manieren terugbetalen, afhankelijk van uw zakelijke behoeften en hoe oud het kasticket is.
Transacties terugbetalen
Voor kastickets die niet geannuleerd kunnen worden via Lightspeed Restaurant POS, is het niet nodig het originele kasticket opnieuw te openen. U kunt het gehele bedrag van de oorspronkelijke betaling direct via de voor betaling gebruikte kaart terugstorten door naar de terugbetaaloptie in Restaurant Manager te gaan.
De te doorlopen stappen voor terugbetaling zijn afhankelijk van de gebruikte terminal.
·
V400m, e280, S1F2 en P400+
Voor
kastickets ouder dan 7 dagen of kastickets die niet geannuleerd kunnen worden
via de POS, kunt u ervoor kiezen om het bedrag terug te storten op de bij
betaling gebruikte kaart via de terugbetaaloptie in Restaurant Manager.
Door op deze
manier een terugbetaling te doen, creëert u een papieren spoor in de
administratie, waardoor u het originele kasticket en het kasticket voor
terugbetaling terug kunt vinden in twee afzonderlijke regels.
Opmerking: Kastickets die zijn toegevoegd aan een Afsluitrapport (Z)
dienen ongeacht datum te worden terugbetaald via Restaurant Manager. Volg
hiervoor de hieronder beschreven stappen.
Een betaling
terugstorten op de bij betaling gebruikte kaart:
1.
Klik in Restaurant Manager, op Betalingen.
2.
Klik op Verwerking betaling.
3.
Verfijn uw zoekopdracht door Geschiedenis en
de datum van de transactie die u terug wenst te betalen te selecteren.
4.
Klik op Terugbetaling om
de transactie terug te storten.
5.
Bevestig indien gevraagd de terugbetaling.
6.
Klik op Terugbetalen.
Let
op: Deze actie kan niet ongedaan worden gemaakt.
Opmerking: De meeste grote kaartmerken zullen een terugbetaling naar
een actieve kaart verwerken, zolang de bij betaling gebruikte kaart niet
verlopen is en de kaarthouder geen wijzigingen in zijn account heft
doorgevoerd. Sommige kaarttypes, zoals PayPal, BanContact en AfterPay kunnen
echter een lagere limiet voor terugbetalingen hanteren. Als het niet lukt om
een betaling terug te storten op de bij betaling gebruikte kaart, kunt u ook
terugstorten naar een andere kaart door destandalone-modus te gebruiken op de
betaalterminal.
Als de
terugbetaling eenmaal bevestigd en voltooid is, kunt u de transactie in zowel
het rapport Verwerking betalingen als in het dagrapport terugzien.
Transacties
die terugbetaald worden via de backoffice, verschijnen in het rapport
Verwerking betalingen met de status "annulering in behandeling". Als
de terugbetaling gelukt is, wordt de status bijgewerkt naar
"geannuleerd".
·
Genius-terminals en Magtek-swiper
Voor
kastickets ouder dan 7 dagen of kastickets die niet geannuleerd kunnen worden
via de POS, kunt u ervoor kiezen om het bedrag terug te storten op de bij
betaling gebruikte kaart via de terugbetaaloptie in Restaurant Manager.
Door op deze
manier een terugbetaling te doen, creëert u een papieren spoor in de
administratie, waardoor u het originele kasticket en het kasticket voor
terugbetaling terug kunt vinden in twee afzonderlijke regels.
Opmerking: Kastickets die zijn toegevoegd aan een Afsluitrapport (Z)
dienen ongeacht datum te worden terugbetaald via Restaurant Manager. Volg
hiervoor de hieronder beschreven stappen.
Een betaling
terugstorten op de bij betaling gebruikte kaart:
1.
Klik in Restaurant Manager, op Betalingen.
2.
Klik op Verwerking betaling.
3.
Verfijn uw zoekopdracht door Geschiedenisen de
datum van de transactie die u terug wenst te betalen te selecteren.
4.
Klik op Terugbetaling om
de transactie terug te storten.
5.
Bevestig indien gevraagd de terugbetaling.
6.
Klik op Terugbetalen.
Let
op: Deze actie kan niet ongedaan worden gemaakt.
Als de
terugbetaling eenmaal bevestigd en voltooid is, kunt u de transactie in zowel
het rapport verwerking betalingen als in het dagrapport terugzien.
Transacties
die terugbetaald worden via de backoffice, verschijnen in het rapport
Verwerking betalingen met de status "geannuleerd".