Lightspeed-L Welkom bij Lightspeed Restaurant (L series)

Lightspeed-L Welkom bij Lightspeed Restaurant (L series)

L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888 


Welkom bij Lightspeed Restaurant (L series) 


In dit artikel
Stap 1: Basisconfiguratie van de Restaurant Manager
Stap 2: Geavanceerde configuratie/account instellingen
Stap 3: Hardware installatie en betaling configuratie
Stap 4: Plan een 1:1 training met een Implementatie Specialist
Stap 5: POS training
Stap 6: Live! Hulpmiddelen

Welkom bij Lightspeed!

Deze pagina bevat alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan met Lightspeed Restaurant (L-series). Hieronder vind je je stappenplan, informatieve webinars, handige help-artikelen, online trainingsvideo's en veelgestelde vragen.

Welkom.png

Stap 1: Basisconfiguratie van de Restaurant Manager

Maak kennis met de basisprincipes van de Restaurant Manager: stel zelf je menu op, voeg producten toe, maak kortingen aan en creëer je vloerplan.

Bekijk webinar 1Basisconfiguratie van de Restaurant Manager


Doorloop onderstaande actiepunten voordat je doordat door gaat naar stap 2:
  1. Vul je bedrijfsinstellingen in en doorloop de rest van de instellingen 
  2. Creëer je categorieën, producten en modifiers 
  3. Creëer je vloerplan en breng elke tafel onder het juiste type (Lees dit artikel wanneer je gebruikt maakt van Lightspeed Delivery)
  4. Bezoek het helpcentrum, waar alles stap voor stap wordt uitgelegd 
  5. Bezoek ons YouTube kanaal voor meer instructievideo’s 

Stap 2: Geavanceerde configuratie/account instellingen

Configureer de gebruikers, print sjablonen, betalingen, toestellen en rapporten. 

 Bekijk webinar 2Account Configuratie


Doorloop de onderstaande punten voordat je doorgaat naar stap 3:
  1. Maak gebruikersrollen aan en koppel deze aan je gebruikers
  2. Printers toevoegen: Creëer printersjablonen, selecteer het juiste type printertemplate en koppel het aan de categorieën. 
  3. Stel je gewenste betaalmethodes in
  4. Bekijk de specifieke profiel instellingen per toestel
  5. Configureer je rapport instellingen en download je eerste rapporten in de rapportage sectie

Stap 3: Hardware installatie en betaling configuratie

Nu je je menu hebt ingesteld en je account is geconfigureerd, ben je klaar om je hardware te installeren. Het is mogelijk om de hardware zelf te installeren met behulp van onze hardware video’s op ons YouTube kanaal. Je kan ook een onboarding sessie inplannen met een Implementatie Specialist, die hulp kan bieden bij de installatie van de printer(s) en betaalterminal. Als je hulp nodig hebt bij het opzetten van de Liteserver en/of Blackbox*, raden we je aan om contact op te nemen met ons Support team.

*Alleen voor Belgische klanten

Stap 4: Plan een 1:1 training met een Implementatie Specialist

Plan een meeting met een van onze Implementatie Specialisten. Zij zullen controleren of je configuratie correct is uitgevoerd. Ze zullen je ook voorzien van extra hulp en tips, en je begeleiden bij het opstarten van je kassasysteem. Je kunt een meeting plannen met één van onze specialisten via hospitality.ob.emea.nl@lightspeedhq.com of door te bellen naar: +32 9 298 11 97 (België) of +31 20 808 5924 (Nederland).

 

Stap 5: POS training

Krijg een overzicht van de dagelijkse workflow van je kassasysteem met behulp van je iPad.

Bekijk de laatste webinarDagelijks met de POS werken.



Stap 6: Live!

Zorg ervoor dat je er zeker van bent dat je hardware goed is aangesloten en je medewerkers comfortabel zijn met het gebruik van het systeem voor jouw grote opening!

 

Hulpmiddelen

Launch Coördinator: tijdens je onboarding proces is je onboarding coördinator je belangrijkste aanspreekpunt. Zij begeleiden je door jouw gehele onboarding tot aan de lanceringsdatum. Als je niet zeker weet wat je volgende stappen zijn of graag een 1:1 sessie met een Implementatie Specialist wilt inplannen, kun je ze bereiken via e-mail (hospitality.ob.emea.nl@lightspeedhq.com) of per telefoon via +32 9 298 11 97 (België) of +31 20 808 5924 (Nederland).

Implementatie Specialist: De Implementatie Specialisten host de webinars. Zij zijn ook beschikbaar voor een 1:1 check-in of trainingssessie als je extra hulp nodig hebt.

HelpcentrumHier vind je alles wat je moet weten over Lightspeed Restaurant.

YouTube playlist: Bezoek ons Video Helpcentrum op YouTube, waar al onze instructievideo's zich op één plek bevinden.

Support: Indien je niet hebt gevonden wat je zocht in het Lightspeed Restaurant (L-series) Helpcentrum staan wij 24/7 klaar om je te helpen. 

 

FAQ

Hoe log ik voor het eerst in?
Bezoek onze inlogpagina en gebruik het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij Lightspeed. Druk op de knop ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Waar vind ik mijn Merchants Application om Lightspeed Payments te activeren?
Als u een subscriptie heeft aangevraagd voor Lightspeed Payments heeft u een mail ontvangen met een link naar de applicatie. Zit de mail ook niet in de spamfolder? Neem dan aub contact op met uw Sales vertegenwoordiger of Launch Coördinator voor hulp.

Welke informatie heb ik nodig voor mijn Lightspeed Payments applicatie?
Houd uw bedrijfsinformatie en bankgegevens bij de hand om de aanmeldingsprocedure te versnellen en het formulier zo accuraat mogelijk in te vullen. Bekijk deze video op YouTube met een uitgebreide uitleg hoe u de applicatie kan invullen. 

Hoe plan ik een training in met een Implementatie Specialist?
E-mail hospitality.ob.emea.nl@lightspeedhq.com of bel +32 9 298 11 97 (België) of +31 20 808 5924 (Nederland) om contact op te nemen met uw Launch Coördinator. Geef uw gewenste weekdag en tijd op voor een training en zij zullen dat voor u inplannen.

 

Wat houdt een onboard-gesprek in?
Naast de webinars zijn er individuele sessies beschikbaar van 30 minuten of 1 uur. De trainingssessies worden gehost door een Implementatie Specialist en zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag tijdens werkuren. Het enige wat u nodig heeft voor de sessie is een desktop of laptop computer met een werkende internet connectie. 

Ik heb vragen over wat ik nu moet doen, wie kan ik het beste contacten?
Neem contact op met uw Launch Coördinator via email hospitality.ob.emea.nl@lightspeedhq.com, of via telefoon +32 9 298 11 97 (België) of +31 20 808 5924 (Nederland).

Ik heb mijn hardware nog niet ontvangen, wat kan ik doen?
U zou een tracking-email moeten hebben ontvangen vanuit UPS nadat de betaling is verwerkt. Als u geen e-mail met het trackingnummer heeft ontvangen of de e-mail bent kwijtgeraakt, neem dan contact op met ons Billing team via billing.nl@lightspeedhq.com (Nederland) of billing.be@lightspeedhq.com (België).

Ik heb vragen over mijn Lightspeed factuur, wie kan ik daarover contacten?
Voor factuur gerelateerde vragen, contacteer ons billing team via mail billing.nl@lightspeedhq.com.

Waar kan ik terecht voor verdere vragen over Lightspeed (L-series). 
Hier is ons helpcentrum te vinden met nog meer video’s en uitleg.

Heeft u vragen over uw abonnement/ subscriptie?
Neem contact op met jouw Account Manager als je vragen hebt rond je huidige abonnement. 

Wat is een integratie?
Wij werken samen met partners die unieke services aanbieden die naadloos integreren met Lightspeed. Dit geeft de mogelijkheid om de volle potentie uit uw zaak te halen! Hier vind u een overzicht met de huidige integraties. 

Welke integraties zijn er beschikbaar?
Alle mogelijke integraties zijn te vinden op onze integratie pagina.

Wenst u hulp bij het installeren van de hardware?
Als u hulp wilt hebben bij het installeren van uw hardware, neem dan contact op met uw Launch Coördinator via email hospitality.ob.emea.nl@lightspeedhq.com, of telefonisch via +32 9 298 11 97 (België) of +31 20 808 5924 (Nederland).

Bent u uw wachtwoord vergeten?
Bezoek onze login pagina en gebruik het e-mailadres die gekoppeld is aan uw account om die te resetten.



L-Series Support
Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken)
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact via e-mail, minder urgente zaken) via https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/227432888
    • Related Articles

    • Lightspeed-L Inloggen bij Restaurant Manager

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Inloggen bij Restaurant POS

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L About Lightspeed Restaurant

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Over Restaurant Manager

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...
    • Lightspeed-L Checklist voor heropening Lightspeed Restaurant L-Series

      L-Series Support Helpcentrum: https://resto-support.lightspeedhq.com/hc/nl Chat via de backoffice: https://www.lightspeedhq.nl/kassasysteem/restaurant/login/ Bel ons op: +31208085269 / +3292980667 (voor urgentere zaken) Of dien een supportverzoek in ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.