Maak een WiFi hotspot met uw iPhone

Maak een WiFi hotspot met uw iPhone

Als u zich niet binnen het bereik van een Wi-Fi-netwerk met internet bevindt, kunt u met een iPad of iPod touch toch surfen op het internet en de kassagegevens synchroniseren met de cloud door een Persoonlijke hotspot in te stellen.
Met Persoonlijke hotspot kunt u de mobiele dataverbinding van een iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) delen.

Persoonlijke hotspot instellen op uw iPhone

Volg deze stappen om Persoonlijke hotspot in te stellen: 

  1. Tik op Instellingen > Mobiel netwerk.
  2. Tik op "Persoonlijke hotspot" en schakel deze functie in.

Nadat u Persoonlijke hotspot hebt ingesteld, kunt u in Instellingen > Persoonlijke hotspot deze functie in- of uitschakelen en het wachtwoord wijzigen.

Als u de optie ‘Persoonlijke hotspot’ niet ziet, vraagt u aan uw aanbieder of u Persoonlijke hotspot met uw abonnement kunt gebruiken.

Kassa verbinden met uw hotspot 

Om uw kassa’s te verbinden met uw hotspot minimaliseert u de kassa en maakt u verbinding met het WiFi netwerk van de hotspot. Dit kan onder Instellingen > WiFi. Selecteer hier het aangemaakte WiFi netwerk en bevestig de eerste keer met het wachtwoord.

Open vervolgens de kassa weer. Na maximaal een drietal minuten zal het rode wolkje welke op de kassa zichtbaar is verdwijnen en zijn alle transacties en gegevens gesynchroniseerd.

De verbinding met de hotspot mag weer verbroken worden. Om de verbinding te verbreken verbindt je onder Instellingen > WiFi het weer met het betreffende Gastrofix netwerk (“GASTROFIX_xxxx”).

Apparaten loskoppelen

 Als u een apparaat wilt loskoppelen, schakelt u Persoonlijke hotspot uit op uw iPhone. 

Een Wi-Fi-wachtwoord instellen of wijzigen

Voor Persoonlijke hotspot moet u een Wi-Fi-wachtwoord instellen.

U kunt het Wi-Fi-wachtwoord wijzigen door te tikken op Instellingen > Persoonlijke hotspot of Instellingen > Mobiel netwerk > Persoonlijke hotspot en te tikken op het Wi-Fi-wachtwoord.

 Kies een Wi-Fi-wachtwoord met minstens acht tekens en gebruik bij voorkeur een leesteken en cijfer. Speciale karakters en vreemde tekens zijn niet toegestaan.

    • Related Articles

    • Is een vaste internetverbinding noodzakelijk?

      Nee! GASTROFIX werkt ook dagenlang zonder internet. Alle belangrijke functies, inclusief X- en Z-rapporten zijn ook offline beschikbaar. Enkel voor het gebruik van de web toegang tot uw kassagegevens en rapportages in de cloud-backoffice is een ...
    • WiFi ontvangst & dekking

      Des te verder u van de router of access point af bent, des te slechter wordt de WiFi ontvangst. De zendsterkte kan per router of access point verschillen. Dit hangt af van het type router en van het merk. De signaalsterkte wordt middels een ...
    • Klanten zoeken met een QR-code

      Iedere klant wordt optioneel een QR-code toegewezen. Hierbij wordt een wereldwijde standaard herkenning in de QR-code verwerkt. De Gastrofix App beschikt over een ingebouwde QR-Code scanner welke u waar nodig kunt oproepen om vervolgens de QR-code te ...
    • Aanmelden van uw kassa

      Nadat u de GASTROFIX App voor de eerste keer opent ziet u het onderstaande scherm. Kies de optie "Koppel apparaat" om het apparaat met uw Cloud-Backoffice te verbinden. Op de volgende pagina heeft u een tweetal mogelijkheden om het apparaat te ...
    • Rapportages op uw kassa

        Onder het "Admin" menu kunt u ondermeer verschillende rapportages inzien en afdrukken.  Klik hiervoor op de "Admin"  knop, onderaan het scherm van uw kassa. Klik vervolgens op de knop "Rapporten" .  In de linker kolom vindt u een overzicht van alle ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.