Als u zich niet binnen het bereik van een Wi-Fi-netwerk met internet bevindt, kunt u met een iPad of iPod touch toch surfen op het internet en de kassagegevens synchroniseren met de cloud door een Persoonlijke hotspot in te stellen.
Met Persoonlijke hotspot kunt u de mobiele dataverbinding van een iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) delen.
Persoonlijke hotspot instellen op uw iPhone
Volg deze stappen om Persoonlijke hotspot in te stellen:
Nadat u Persoonlijke hotspot hebt ingesteld, kunt u in Instellingen > Persoonlijke hotspot deze functie in- of uitschakelen en het wachtwoord wijzigen.
Als u de optie ‘Persoonlijke hotspot’ niet ziet, vraagt u aan uw aanbieder of u Persoonlijke hotspot met uw abonnement kunt gebruiken.
Kassa verbinden met uw hotspot
Om uw kassa’s te verbinden met uw hotspot minimaliseert u de kassa en maakt u verbinding met het WiFi netwerk van de hotspot. Dit kan onder Instellingen > WiFi. Selecteer hier het aangemaakte WiFi netwerk en bevestig de eerste keer met het wachtwoord.
Open vervolgens de kassa weer. Na maximaal een drietal minuten zal het rode wolkje welke op de kassa zichtbaar is verdwijnen en zijn alle transacties en gegevens gesynchroniseerd.
De verbinding met de hotspot mag weer verbroken worden. Om de verbinding te verbreken verbindt je onder Instellingen > WiFi het weer met het betreffende Gastrofix netwerk (“GASTROFIX_xxxx”).
Apparaten loskoppelen
Als u een apparaat wilt loskoppelen, schakelt u Persoonlijke hotspot uit op uw iPhone.
Een Wi-Fi-wachtwoord instellen of wijzigen
Voor Persoonlijke hotspot moet u een Wi-Fi-wachtwoord instellen.
U kunt het Wi-Fi-wachtwoord wijzigen door te tikken op Instellingen > Persoonlijke hotspot of Instellingen > Mobiel netwerk > Persoonlijke hotspot en te tikken op het Wi-Fi-wachtwoord.
Kies een Wi-Fi-wachtwoord met minstens acht tekens en gebruik bij voorkeur een leesteken en cijfer. Speciale karakters en vreemde tekens zijn niet toegestaan.