BTW verhoging naar 9%

BTW verhoging naar 9%

1 Januari 2019 wordt het oude 6% BTW tarief verhoogt naar 9%.

Hoe dient u hiermee om te gaan in uw GASTROFIX kassasysteem?

Wij zullen alle BTW percentages welke u nu gebruikt voor 6% BTW (eten, non-alcoholische dranken, etc.) automatisch, op 1 Januari 2019, voor al onze klanten aanpassen naar 9%.

Wanneer u gebruik maakt van een boekhoudkoppeling, hotel PMS integratie of een andere koppeling dient u mogelijk nog extra handelingen te verrichten.

 

Wij zullen u tijdig informeren met meer informatie en eventuele instructies.

    • Related Articles

    • Hoe kan ik producten aan mijn bestelscherm toevoegen?

      Om een product of een groep aan het bestelscherm toe te voegen gaat u in de Cloud naar "Master Data > Bestelschermen". Hier kiest u achter het gewenste scherm (met juiste apparaat, bv. iPad of iPhone) voor de knop bewerken. Nu opent een nieuw scherm. ...
    • Hoe kan ik een medewerker toevoegen?

      U kunt in de GASTROFIX Cloud nieuwe kassagebruikers toevoegen. Ga hiervoor naar "Master Data > Medewerkers". In de laatste lege regel typt u de voor- en achternaam van de medewerker in, geeft u een personeelsnummer op (dit is enkel een intern nummer) ...
    • BTW tarieven in de Horeca

      De horeca maakt gebruik van 9% BTW, 21% BTW en 0 % BTW. Het inzetten hiervan kan soms lastig zijn. Hieronder vindt u een verdeling van de meest voorkomende hoofdgroepen en de bijbehorende BTW tarieven: Koffie/ thee 9% BTW Frisdranken 9% BTW ...
    • LodgeGate: Rekening doorboeken naar een kamer

      Doorboeken naar kamer LodgeGate stuurt bij elke check in en check out deze info direct door aan Gastrofix. Het is dus niet mogelijk om omzet naar een kamer te sturen die niet op de status “Check in” staat. Let op kamer 9999 (de kassa) moet altijd op ...
    • Hoe kan ik medewerkers automatisch laten uitloggen?

      U kunt op uw kassa medewerkers na een korte periode automatisch laten uitloggen, om zo te triggeren dat uw medewerkers op hun eigen persoonlijke code werken. Dit kan door in de backoffice onder Instellingen > Hardware > Apparaten bij het gewenste ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.