LodgeGate: Rekening doorboeken naar een kamer

LodgeGate: Rekening doorboeken naar een kamer

Doorboeken naar kamer

LodgeGate stuurt bij elke check in en check out deze info direct door aan Gastrofix. Het is dus niet mogelijk om omzet naar een kamer te sturen die niet op de status “Check in” staat.

Let op kamer 9999 (de kassa) moet altijd op check in staan. 1 Keer per week moet deze rekening worden uitgecheckt en direct opnieuw worden ingechekt.

Rekening op kamer afslaan

  1. Op de Gastrofix kies je de betaal methode HOTEL (op rekening).
  2. Je vult het kamernummer in (zoals het in LodgeGate staat).
  3. Gastrofix krijgt een bevestiging terug met de naam van de gast.
  4. Klopt het kamernummer met de naam, druk op OK.
  5. Nu wordt de omzet in LodgeGate op de rekening van de gast geboekt.



 

    • Related Articles

    • LodgeGate: Einde dag controleren

      Einde dag controleren Stap 1 Zorg ervoor dat alle kamers in LodgeGate op check in staan. Kamers die nog niet zijn aangekomen maar die je wel verwacht zet je eveneens op check in. Mochten deze toch niet komen kan je ze de volgende dag tegenboeken. ...
    • Korting toepassen op een rekening

      Wanneer u in het betaalscherm op de knop "Korting"  klikt ziet u een overzicht van alle verschillende kortingen, welke vooraf in de cloud zijn aangemaakt (mits u hiertoe de betreffende gebruikersrechten heeft). Na het selecteren van de gewenste ...
    • Rekening beheer

      In dit onderdeel van het administratie gedeelte vindt u een overzicht van alle afgerekende tafels van de huidige dag. De identificatie verloopt middels het rekeningnummer van de rekening. U kunt op medewerkerniveau aangeven of medewerkers enkel eigen ...
    • BTW verhoging naar 9%

      1 Januari 2019 wordt het oude 6% BTW tarief verhoogt naar 9%. Hoe dient u hiermee om te gaan in uw GASTROFIX kassasysteem? Wij zullen alle BTW percentages welke u nu gebruikt voor 6% BTW (eten, non-alcoholische dranken, etc.) automatisch, op 1 ...
    • Rekening achteraf afdrukken

      Op uw kassa heeft u de mogelijkheid om een rekening nadat deze reeds is afgerekend opnieuw af te drukken. Met deze optie heeft u ook de mogelijkheid een kopie van een rekening te printen. Klik op de knop "Admin" op het administratie menu te openen. ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.