LodgeGate: Einde dag controleren

LodgeGate: Einde dag controleren

Einde dag controleren

Stap 1

Zorg ervoor dat alle kamers in LodgeGate op check in staan. Kamers die nog niet zijn aangekomen maar die je wel verwacht zet je eveneens op check in. Mochten deze toch niet komen kan je ze de volgende dag tegenboeken.

Stap 2

Kijk goed of alle rekeningen van de gasten die zijn uitgecheckt ook zijn verwerkt in Lodgegate (voorzien van betaalwijze en check out)

Voor dat u de Dagafsluiting (Night Audit) doet dient u het volgende te controleren.

Ga in LodgeGate naar Rapportage (Reporting), Rapporten (Reports).

Kies het rapport Posting journals totals.

  1. Posting from : Datum van de bedrijfsdatum
  2. Posting to    : Datum van de bedrijfsdatum
  3. DC From      : 800 search en dan selecteren
  4. DC To          : 899 search en dan selecteren
    Klik dan op GENERATE

Voorbeeld:

First posting
in period

Last posting
in period

Department Code

Debit

Credit

Balance

 

Code

Description

GLN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12-07-2009

12-07-2009

810

Keuken

 

111,00

0,00

111,00

 

12-07-2009

12-07-2009

820

Dranken laag

 

21,00

0,00

21,00

 

12-07-2009

12-07-2009

830

Dranken hoog

 

45,00

0,00

45,00

 

Total

 

177,00

0,00

177,00

 

 

Wanneer op 810/820 en 830 bedragen staan dan weet je dat het doorboeken naar de kamers is gelukt.

Stap 3

Op de posting Journal Total tref je een overzicht van alle betaalwijzen die de receptie heeft verwerkt (pin, cc, cash, debiteuren etc.). Controleer deze met de werkelijke betaalwijzen (receptie lade, pinslip en debiteuroverzichten).

Stap 4

Controleer de totalen van de doorboekingen van hotelgasten.

Het totaal bedrag is belangrijk, dit dient gelijk te zijn aan het totaalbedrag van de Gastrofix betaalwijze HOTEL (op rekening)

Om het totaal bedrag uit de Gastrofix te halen ga je naar de Z afslag en kijk je welk bedrag er bij de betaalmethode Hotel. De omzet code 899 moet altijd op 0 staan (of er niet tussen).

Indien er een bedrag bij 899 staat is er een PLU code die wel in de kassa bestaat maar niet in LodgeGate. Als de bedragen van de Z afslag en LodgeGate gelijk zijn kan je verder gaan.

 

Stap 5

Controleer aan de hand van de X uitdraai van Gastrofix of de betaalwijzen kloppen. Corigeer waar nodig de betaalwijzen alvorens je verder gaat.

 

Stap 6

Wanneer alles klopt kan je de kassa afsluiten. Alle omzet en bijbehorende betaalwijzen worden nu doorgezonden naar kamer 9999.

 

Stap 7

Controleer of de omzet en betaalwijzen zijn doorgestuurd naar kamer 9999

Wanneer dit zo is en het saldo op 0 staat is de actie succesvol verlopen.

Wanneer de omzet en betaalwijzen niet worden doorgestuurd is er een fout waar jullie niets aan kunnen doen. Boek dan handmatig de omzet vanuit de kassa op Gastrofix food (810), Gastrofix drankenk laag (820) en Gastrofix dranken hoog (830) op kamer 9999 (kassa). En boek dit tegen met de juiste betaalwijzen. 

Verwittig Gastrofix Nederland direct zodat wij dit probleem voor u kunnen nakijken.

Stap 8

Voer nu de einde dag procedure in LodgeGate uit.

    • Related Articles

    • LodgeGate: Rekening doorboeken naar een kamer

      Doorboeken naar kamer LodgeGate stuurt bij elke check in en check out deze info direct door aan Gastrofix. Het is dus niet mogelijk om omzet naar een kamer te sturen die niet op de status “Check in” staat. Let op kamer 9999 (de kassa) moet altijd op ...
    • Saldo van een waardebon controleren

      Het saldo van de crediteuren/ waardebonnen wordt in de cloud opgeslagen vanwaar deze automatisch met alle vestigingen wordt gesynchroniseerd. Hierdoor kunnen klanten en waardebonnen bij al uw vestigingen worden gebruikt. De opslag in de cloud zorgt ...
    • Werkdag sluiten (Z-Rapport)

      Het Z-rapport wordt aan het einde van de dienst, bij het sluiten van de werkdag, afgedrukt en biedt een overzicht van alle medewerkers, omzetten en betaalwijzen. Let op, de dag kan slechts eenmaal worden gesloten! Klik om de dag te sluiten op ...
    • Werkdag

      Onder de optie "werkdag" beheert u de actuele werkdag waarin u werkt. U vindt hier informatie wanneer u een dienst gestart en gesloten heeft.  De optie Restaurant gegevens laden synchroniseert al uw master-data, als producten, prijzen, plattegronden, ...
    • Rekeningen achteraf uitprinten en downloaden

        U wilt een oude factuur afdrukken voor een klant. Het rekeningnummer is bekend Open het facturatie gedeelte van de rapportage sectie in de Gastrofix Cloud.  Vervolgens op:   Vervolgens kunt u de factuur/rekening downloaden of per e-mail verzenden. ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.