De invoergrid

De invoergrid

De invoergrid wordt gebruikt voor het invoeren van producten, wijzigen van prijzen, hoofdgroepen en bij de vele andere functies en opties van de GASTROFIX Cloud.
Omdat u de invoergrid op veel plaatsen in de Cloud wordt gebruikt is het aan te bevelen om u hiermee vertrouwt te maken.

U kunt met deze tool, net als bij Microsoft Excel, wijzigingen direct in de cel aanpassen en middels tab, enter of de pijltoetsen door de verschillende cellen navigeren. Na het wijzigen van een cel hoeft u deze niet met behulp van een button op te slaan. De wijzigingen worden automatisch wanneer u een andere cel aanklinkt opgeslagen.
Onderstaand vindt u enkele herkenningspunten en functies:

 U kunt hier aangeven hoeveel resultaten u per pagina wilt weergeven.

 Wanneer u grote hoeveelheden aan producten, etc. heeft kunt u hier door de verschillende pagina's navigeren.

 In de eerste rij (donkere cellen) ziet u de omschrijving van de betreffende cellen. Daarnaast kunt u met de zoekvelden bij de kolommen de resultaten filteren op zoekwoorden (bijvoorbeeld "Cola" of "Fris"). U kunt resultaten filteren op alle kolommen (naam, prijs, hoofdgroep, etc.).

Met het vakje voor de eerste kolom en voor alle producten kunt u meerdere producten gelijktijdig selecteren en bulk wijzigingen doorvoeren.

 De laatste regel (lege regel) gebruikt u om snel nieuwe producten toe te voegen. U kunt hier zonder extra pagina's te openen makkelijk en snel een nieuw product aanmaken. Wanneer u het veld "SKU" (of PLU) leeg laat zal het systeem hier automatisch het eerstvolgende vrije nummer gebruiken. U kunt deze ook naar eigen wenst invoeren.

 Achter iedere regel vindt u een aantal actie buttons. Met deze buttons kunt u extra wijzigingen aan een product doorvoeren, als ondermeer het wijzigen van de SKU/ PLU en het activeren en de-activeren van het product.

 Deze functie helpt u met het doorvoeren van wijzigingen voor meerdere producten gelijktijdig (bulk wijzigingen).

 Met het instellingen icoontje kunt u de invoergrid naar eigen wens aanpassen. Hiermee kunt u kolommen aan de grid toevoegen, maar ook verbergen om snel uw aanpassingen door te kunnen voeren.

    • Related Articles

    • Producten

      Een product bestaat uit een veeltal van informatie, welk u u hier kunt wijzigen. Het wijzigen en toevoegen van producten kunt u snel en eenvoudig doorvoeren met behulp van de invoergrid.    Met de knop "Download XLS" kunt u al uw producten (inclusief ...
    • Configuratie van de kassalade

      Met app-versie 2.15 kan de kassaladebesturing worden geconfigureerd. Algemene instellingen van de kassa-lade kunnen worden geladen onder Restaurant > Instellingen. In de volgende tabel worden de instellingsopties in detail beschreven:   veld ...
    • Artikelinformatie in de App

      Met behulp van de functie artikelinformatie kunt u in de cloud extra informatie aan een product (bijvoorbeeld ingrediënten, allergenen,  algemene informatie, etc.) toegevoegd worden, welke u in het bestelscherm van de App kunt opvragen. Deze ...
    • Werken met de rapportages

      Rapportages zijn een esentieel onderdeel bij ieder bedrijf. Hiervoor beschikt de Gastrofix Cloud over een grote verscheidenheid aan rapportages met verschillende filtermogelijkheden. U kunt transacties, omzetten en meldingen uit de app analyseren en ...
    • Uitbreiding van de product icoontjes

      De grafische bibliotheek, die tot nu toe alleen iconen uit de horeca (eten en drinken) bevatte, werd met de App-versie 2.15 uitgebreid tot iconen voor de detailhandel en servicebedrijven. Bij het maken van artikelen of artikelgroepen onder ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.