Kleuren tafelstatus aanpassen
Met de feature tafelstatus kan de bezorgingsstatus worden gevisualiseerd door middel van verschillende kleuren op tabellen. De tabelkleuren kunnen individueel worden aangepast. Er zijn geen extra modules nodig om deze functie te gebruiken.
configuratie
De functie kan worden geactiveerd in de GASTROFIX-cloud onder Restaurant -> Modules. Hiervoor moet het selectievakje van de functie (1) worden geactiveerd door op te klikken en vervolgens te bewaren:

Eenmaal ingeschakeld, is de functionaliteit volledig beschikbaar op zowel het masterapparaat als de slave-apparaten.
De volgende standaardinstellingen kunnen worden aangepast via een kleurenkiezer onder Restaurant > Instellingen en de categorie Tafelstatus:
- Vrij
- Niet geholpen tafel
- Geserveerd

Nadat een bestelling in een tafel is geplaatst, ontvangt deze de status niet geholpen tafel (1). Deze status kan handmatig worden gewijzigd in geserveerd (2) nadat de bestelling is afgeleverd. Om deze statusverandering uit te voeren, wordt de bijbehorende tafel geselecteerd en op de bedieningsknop (3) gedrukt. Als een andere bestelling op de tafel wordt geplaatst, verandert de status van de tafel automatisch van Gediend naar Besteld.

Het wijzigen van de tafelkleur kan handmatig gebeuren via de bedieningsknop of de bestelde knop of een andere bestelling gemaakt worden.
Related Articles
Kleuren tafelstatus aanpassen (Video)
De status van een tafel bijhouden gaat zeer eenvoudig bij uw GASTROFIX iPad kassa. Bekijk het in deze tutorial.
Verschillende kleuren (codes)
Bij GASTROFIX kunt u de producten en hoofdgroepen een eigen kleur geven. Dit werkt met behulp van zogenaamde HTML kleurencodes (Hexadecimale), hier kunt u zien hoe de kleurencode aangepast kan worden. Onderstaand vindt een u aantal voorbeeldkleuren ...
BTW verhoging naar 9%
1 Januari 2019 wordt het oude 6% BTW tarief verhoogt naar 9%. Hoe dient u hiermee om te gaan in uw GASTROFIX kassasysteem? Wij zullen alle BTW percentages welke u nu gebruikt voor 6% BTW (eten, non-alcoholische dranken, etc.) automatisch, op 1 ...
Corrigeren van werktijden
Managers en bedrijfsleiders kunnen de geklokte medewerkertijden op de hoofdkassa gedurende de lopende dag corrigeren. Corrigeren kan door als manager op de kassa in te loggen en het tijdregistratiemenu te openen. Door op op de tijd van de ...
Producten
Een product bestaat uit een veeltal van informatie, welk u u hier kunt wijzigen. Het wijzigen en toevoegen van producten kunt u snel en eenvoudig doorvoeren met behulp van de invoergrid. Met de knop "Download XLS" kunt u al uw producten (inclusief ...
Remote Support
Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.