Lightspeed-K De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

Lightspeed-K De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

De Castles S1F2-terminal is snel en eenvoudig te configureren met Lightspeed Payments. Wanneer je de terminal van Lightspeed ontvangt, is deze al geconfigureerd voor je account, dus je hoeft de terminal alleen nog maar aan te sluiten en te koppelen.


Het is belangrijk dat je alleen de door Lightspeed geleverde terminal gebruikt, aangezien een van een derde verkregen terminal mogelijk niet correct is geconfigureerd voor je account en een veiligheidsrisico kan vormen.

De terminal aansluiten

In je doos vind je:

  • S1F2-betaalterminal
  • USB-kabel en stekker voor opladen
  • simkaart*
  • rol kassabonpapier

Opmerking: Hoewel de fabrikant een simkaart levert, is standaard alleen wifi ingeschakeld. Neem contact op met je accountmanager of een van onze aangewezen verkoopmedewerkers als je wilt weten of je de standalone-modus via wifi of 4G aan je account kunt toevoegen.

Voordat je de S1F2-terminal kunt koppelen met je Lightspeed-account, moet je ervoor zorgen dat deze is opgeladen en geconfigureerd.

Zo doe je dat:

  1. Plaats de papierrol:
    1. Druk op de zijkanten van het deksel van de papierrol om het deksel te openen.
    2. Plaats de papierrol in de terminal en zorg ervoor dat er een stukje papier boven het logo op de behuizing voor contactloos betalen uitsteekt.
    3. Sluit het deksel.
  2. Sluit de USB-oplaadkabel aan op de terminal en een stroombron. Je kunt doorgaan met de configuratie terwijl de batterij wordt opgeladen, maar zorg ervoor dat je de terminal minstens 4 uur oplaadt als je hem voor het eerst oplaadt.
  3. Houd de aan/uit-knop ingedrukt tot het scherm oplicht.
  4. Selecteer in het welkomstscherm de voorkeurstaal.
  5. Tik op de pijl naar rechts op het scherm.

De terminal vraagt nu om je wifiverbinding te configureren.

Om de terminal uit te schakelen, houd je de aan/uit-knop ingedrukt, totdat een dialoogvenster verschijnt. Bevestig vervolgens dat je de terminal wilt uitschakelen.

De terminal op het netwerk aansluiten

Om je terminal met je Lightspeed-account te verbinden, moet je ervoor zorgen dat deze via wifi met je netwerk is verbonden.

Zo doe je dat:

  1. Selecteer in het scherm Setup Wi-Fi (Wifi configureren) het +-teken.
  2. Schakel WLAN in.
  3. Selecteer jouw wifinetwerk in de lijst, of selecteer het +-teken en voeg de naam (SSID) van het wifinetwerk toe.
  4. Voer je wifiwachtwoord in en tik op connect (verbinden).
  5. Tik op OK.

Je zou dan nu een wifisymbool moeten zien bovenaan het scherm.

De terminal wordt vooraf geconfigureerd met jouw winkelinformatie. Je moet de winkel bevestigen voordat je de terminal kunt koppelen met je Lightspeed-account.

Zo doe je dat:

  1. Navigeer terug naar het hoofdmenu door op de pijl terug te tikken.
  2. De winkelnaam wordt weergegeven en je wordt gevraagd om de winkel te bevestigen. Tik op het blauwe vinkje om te bevestigen.

Je kunt nu de terminal koppelen met je Lightspeed-account.

De terminal koppelen met Lightspeed Payments

Zodra je bent goedgekeurd, configureren we in Lightspeed K-Series automatisch de verbinding tussen je Lightspeed Restaurant-account en je Lightspeed Payments-account.

Je Lightspeed Payments-account wordt automatisch aangemaakt in de backoffice met alle juiste gegevens en inloggegevens. Bovendien voegen wij, zodra je terminals naar je zijn verzonden, de bijbehorende gegevens toe in het gedeelte Hardware  Betaalterminals van je backoffice, waardoor je die gegevens niet zelf handmatig hoeft toe te voegen. Zodra de terminal op het netwerk is aangesloten, kun je de installatie voltooien door de knop Terminals verversen te selecteren.

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Hardware Betaalterminals.
  2. Klik op Terminals verversen.

refresh_terminals.png

Deze optie heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten. Laat de betaalterminal alle noodzakelijke updates uitvoeren voordat je probeert deze aan je account toe te voegen.

Je kunt er eventueel ook voor kiezen om het IP-adres van de betaalterminal handmatig in te voeren. Om de configuratie op deze manier te voltooien, ga je naar de pagina info van het apparaat om het IP-adres van de terminal te vinden. Je vindt het IP-adres op de terminal door te tikken op Settings (Instellingen) > Device info (Apparaatinfo). Het wordt vermeld onder Wi-Fi address (wifiadres).

Noteer het IP-adres. Vervolgens:

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Hardware Betaalterminals.
  2. Klik op Terminal bewerken.
  3. Voer het IP-adres van je terminal in.
  4. Klik op Opslaan.

Edit_Screen.png

De terminal handmatig koppelen met Lightspeed Payments

Soms moet je een nieuwe terminal handmatig koppelen. Zodra de terminal is aangesloten op het netwerk, moet je deze koppelen met je account. Voor het koppelingsproces is informatie nodig die je kunt vinden op de pagina device info (apparaatinfo) en het IP-adres van de terminal.

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Hardware > Betaalterminals.
  2. Klik op Een nieuwe terminal toevoegen.
  3. Voer de terminalnaam in waarmee deze terminal in het account wordt weergegeven. De naam kan willekeurig zijn, maar de gekozen naam moet deze terminal onderscheiden van alle andere in de vestiging. Kies bijvoorbeeld een naam die aangeeft waar de terminal zich bevindt, zoals "Afhaalbalie".
  4. Gebruik het vervolgkeuzemenu om Lightspeed Payments - Adyen als terminaltype te selecteren.
  5. Voer het IP-adres van de terminal in. Deze vind je op de terminal onder Settings (Instellingen) > Device info (Apparaatinfo). Het wordt vermeld onder Wi-Fi address (wifiadres).
  6. Voer de terminal-ID in. De terminal-ID bestaat uit het modelnummer en het serienummer, gescheiden door een koppelteken, bijvoorbeeld S1F2-000151234567890. Het model- en serienummer kunnen beide worden gevonden door te navigeren naar Settings (Instellingen) > Device info (Apparaatinfo).
  7. Vink optioneel het selectievakje Kopie op de terminal voor de ondernemer en de klant printen aan om het printen van kassabonnen op de ingebouwde printer van de terminal in te schakelen. Als je dit doet, wordt het printen op een andere bonprinter uitgeschakeld.
  8. Klik op Opslaan.

De terminal wordt nu gekoppeld aan je account, maar niet noodzakelijkerwijs aan je apparaten. Als je POS-apparaat de terminal moet kunnen gebruiken, moet je de terminal aan dat apparaat toewijzen in je backoffice.

De terminal toewijzen aan je POS-apparaat

Nu de terminal aan je account is gekoppeld, ben je klaar om je terminal toe te wijzen aan een POS-apparaat.

Zo doe je dat:

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Apparaten > Apparaten.
  2. Klik op het apparaat waaraan je de terminal wilt toewijzen, of klik op Bewerken onder Acties naast het apparaat waaraan je de terminal wilt toewijzen.
  3. Gebruik het vervolgkeuzemenu naast Betaalterminal om de naam te selecteren van de terminal die je hebt gekoppeld.
  4. Scrol helemaal naar beneden en klik op Bijwerken.
  5. Klik onder Status op de knop Opnieuw laden. Je kunt ook op het apparaat zelf tikken op Settings (Instellingen) > Reload (Opnieuw laden).

Je kunt nu kaartbetalingen verwerken met je betaalterminal.

Play
00:00
00:00
Mute
Settings
Enter fullscreen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Lightspeed Payments configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone P400+ configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.