Lightspeed-K De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

Lightspeed-K De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

In dit artikel

  1. De terminal aansluiten
  2. De terminal verbinden met je netwerk
  3. De terminal koppelen met Lightspeed Payments
  4. De terminal handmatig koppelen met Lightspeed Payments
  5. De terminal toewijzen aan je POS-apparaat

De Verifone V400m-terminal is snel en eenvoudig te configureren met Lightspeed Payments. Wanneer je de terminal van Lightspeed ontvangt, is deze al geconfigureerd voor je account, dus het enige wat je hoeft te doen is de terminal aan te sluiten en te koppelen.

Het is belangrijk dat je alleen de door Lightspeed aan jou geleverde terminal gebruikt, aangezien een van een derde verkregen terminal mogelijk niet correct is geconfigureerd voor je account en een veiligheidsrisico kan vormen.

De terminal aansluiten

In je doos zou je moeten vinden:

  • de V400m betaalterminal
  • een stroomkabel
  • een SIM-kaart
  • een rol kassabonnenpapier van 57 x 40 mm

Opmerking: hoewel de fabrikant een SIM-kaart levert, is standaard alleen wifi ingeschakeld. Neem contact op met je accountmanager of een van onze toegewijde verkoopmedewerkers als je wilt weten of je de standalone-modus op wifi of 4G aan je account kunt toevoegen.

Voordat je je V400m terminal kunt koppelen met je Lightspeed account, moet je het kassabonnenpapier plaatsen en de terminal van stroom voorzien.

Om dit te doen:

  1. Ontgrendel het papiervak door de klink omhoog te trekken en de deur naar beneden te zwaaien.
    Opening_the_Printer_Paper_Door.png
  2. Laad de papierrol met de rand van het papier aan de bovenkant van de rol.
    Screen_Shot_2021-07-04_at_2.43.41_PM.png
  3. Trek een stuk papier uit.
  4. Sluit de deur van het compartiment op die lengte papier.
  5. Steek de stroomkabel in de zijkant van de terminal en in een stopcontact. Je kunt doorgaan met de installatie terwijl de batterij wordt opgeladen, maar zorg ervoor dat je de terminal minstens 4 uur oplaadt als je hem voor het eerst oplaadt.
    Screen_Shot_2021-07-04_at_2.45.51_PM.png
  6. Als de terminal niet automatisch wordt ingeschakeld wanneer deze wordt aangesloten, houd je de groene cirkel-knop ingedrukt totdat het scherm wordt ingeschakeld.

Het scherm kan bij het inschakelen verschillende keren aan en uit gaan en de terminal kan een onderhoudsoproep doen om zijn software bij te werken. Het bijwerken kan 10-20 minuten duren.

Om de terminal uit te schakelen, houd je de rode X-knop ingedrukt tot het scherm uitgaat.

De terminal verbinden met je netwerk

Om je terminal met je Lightspeed-account te verbinden, moet je ervoor zorgen dat deze via wifi met je netwerk is verbonden.

Om dit te doen:

  1. Druk op de knop 9, gevolgd door de groene cirkel-knop op het numerieke toetsenbord van de terminal.
  2. Voer de volgende PIN in: 5773.
  3. Tik op het aanraakscherm op netwerk > Wi-Fi > Netwerk toevoegen.
  4. Selecteer je netwerk in de lijst met beschikbare netwerken.
  5. Voer je wifi-wachtwoord in met het numerieke toetsenbord. Druk herhaaldelijk op de knop die hoort bij de letter die je wilt invoeren, totdat de gewenste letter wordt weergegeven.
  6. Druk op de groene cirkel-knop.

Je zou dan linksboven in het scherm een wifi-symbool moeten zien. Druk op de rode x-knop om te retourneren en het menu af te sluiten.

De terminal koppelen met Lightspeed Payments

Nu in Lightspeed K-Series, zodra je bent goedgekeurd, zetten we automatisch de verbinding op tussen je Lightspeed Restaurant-account en je Lightspeed Payments-account.

Je Lightspeed Payments-account wordt automatisch aangemaakt in de backoffice met alle correcte details en inloggegevens. Bovendien voegen we, zodra je terminals naar jou zijn verzonden, hun gegevens toe in de sectie Hardware > Betaalterminals van je backoffice, waardoor je het proces van het handmatig toevoegen van die details bespaart. Zodra de terminal op je netwerk is aangesloten, kun je de configuratie voltooien door de knop Terminals verversen te selecteren.

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Hardware Betaalterminals.
  2. Klik op Terminals verversen.

refresh_terminals.png

Deze optie heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten. Laat je betaalterminal alle noodzakelijke updates uitvoeren voordat je probeert deze aan je account toe te voegen.

Optioneel kun je ervoor kiezen om het IP-adres van de betaalterminal handmatig in te voeren. Om je configuratie met deze optie te voltooien, moet je naar de informatiepagina van je apparaat gaan om het IP-adres van de terminal op je netwerk te verkrijgen. Je kunt deze pagina openen door op 5 te drukken en vervolgens op de groene cirkel-knop op het numerieke toetsenbord van de terminal.

Noteer het IP-adres. Dan:

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Hardware Betaalterminals.
  2. Klik op Terminal bewerken.
  3. Voer het IP-adres van je terminal in.
  4. Klik op Opslaan.

Edit_Screen.png

De terminal handmatig koppelen met Lightspeed Payments

Soms moet je een nieuwe terminal handmatig koppelen. Zodra de terminal is verbonden met je netwerk, moet je deze koppelen met je account. Het koppelproces vereist informatie die je kunt vinden op de pagina met apparaatinformatie van de terminal. Je kunt toegang tot deze pagina hebben door op 5 te drukken en vervolgens op de groene cirkel-knop op het numerieke toetsenbord van de terminal.

Noteer het volgende:

  • Het model (v400m)
  • Het serienummer
  • Het IP-adres

Zodra je deze informatie hebt, kun je beginnen met het koppelproces. Om dit te doen:

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Hardware > Betaalterminals.
  2. Klik op Een nieuwe terminal toevoegen.
  3. Voer de terminalnaam in die deze terminal in je account zal identificeren. De naam kan willekeurig zijn, maar de naam moet deze terminal onderscheiden van alle andere in je vestiging. Kies bijvoorbeeld een naam die aangeeft waar de terminal zich bevindt, zoals "Afhaalbalie".
  4. Gebruik het vervolgkeuzemenu om Lightspeed Payments - Adyen als terminaltype te selecteren.
  5. Voer het IP-adres van de terminal op je netwerk in.
  6. Voer de terminal ID in. De terminal ID bestaat uit het model en het serienummer in het volgende formaat: V400m-#########, waarbij de cijfersymbolen het serienummer van de terminal weergeven. Bijvoorbeeld, als het serienummer van je terminal 123-456-789 is, dan is je terminal ID V400m-123456789.
  7. Vink optioneel het vakje Kopie ondernemer en klant printen op de terminal aan om het printen van kassabonnen op de ingebouwde printer van de terminal in te schakelen. Als je dit doet, wordt het printen op een andere bonprinter uitgeschakeld.
  8. Klik op Opslaan.

De terminal wordt nu gekoppeld aan je account, maar niet noodzakelijkerwijs aan je apparaten. Opdat je POS-apparaat de terminal kan gebruiken, moet je de terminal aan dat apparaat toewijzen in je backoffice.

De terminal toewijzen aan je POS-apparaat

Nu de terminal aan je account is gekoppeld, ben je klaar om je terminal toe te wijzen aan een POS-apparaat.

Om dit te doen:

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie Apparaten > Apparaten.
  2. Klik op het apparaat waaraan je de terminal wilt toewijzen, of klik op Bewerken onder Acties naast het apparaat waaraan je de terminal wilt toewijzen.
  3. Gebruik het vervolgkeuzemenu naast Betaalterminal om de naam van de door jou gekoppelde terminal te selecteren.
  4. Scroll naar de onderkant van de pagina en klik op Bijwerken.
  5. Klik onder Configuratiestatus op de knop Opnieuw laden. Je kunt ook op het apparaat zelf tikken op Instellingen > Opnieuw laden.

Je kunt nu kaartbetalingen verwerken met je betaalterminal.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K De Verifone P400+ configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Lightspeed Payments configureren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.