Lightspeed-K Lightspeed Payments configureren

Lightspeed-K Lightspeed Payments configureren

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Lightspeed Payments configureren

In dit artikel

  1. Lightspeed Payments personaliseren
  2. Inzicht in betalingsinstellingen
  3. POS-configuratieopties aanpassen met Lightspeed Payments
  4. Je hardware configureren

Lightspeed Payments is de eenvoudigste manier om je betalingsverwerking met Lightspeed Restaurant K-Series te integreren en om creditcard- en pinpasbetalingen in je restaurant te accepteren. Omdat Lightspeed Payments onderdeel is van Lightspeed Restaurant, kun je in één overkoepelende Lightspeed-omgeving je bedrijf runnen en je transacties beheren.

Als je je nog niet voor Lightspeed Payments hebt aangemeld, kun je meer informatie opvragen bij ons verkoopteam.

Lightspeed Payments personaliseren

Een van de voordelen van Lightspeed Payments is dat Lightspeed de meeste gateway-configuraties voor je in orde maakt, zodat je je niet hoeft te bekommeren over de koppeling tussen je Lightspeed-account en Lightspeed Payments. Zodra je bent goedgekeurd voor Lightspeed Payments en Lightspeed Payments aan je account is toegevoegd, kun je de instellingen naar voorkeur aanpassen.

De instellingen van Lightspeed Payments configureer je via de backoffice.

Je kunt de instellingen als volgt bekijken en bewerken:

  1. Selecteer in het navigatiemenu van de backoffice Configuratie > Instellingen > Betaalmethoden.
  2. Zoek de betaalmethode voor Lightspeed Payments en klik op Bewerken.
    Payment_Methods_Edit.png
  3. Op de volgende pagina kun je de gewenste wijzigingen aanbrengen.
  4. Selecteer Opslaan om de nieuwe instellingen toe te passen.
    Lightspeed_Payments_Settings.png

Inzicht in betalingsinstellingen

Betalingsautorisatie en vastleggingsopties

Bij verkoopKaartbetalingen worden direct geautoriseerd en vastgelegd
Pre-autorisatie (alleen in de VS)Betalingen worden direct geautoriseerd, maar worden aan het eind van de dag vastgelegd.

Algemene instellingen

Zie de volgende tabel voor beschrijvingen en definities van de verschillende instellingen.

Personeelsrapporten

Met deze optie kun je deze betaalmethode in personeelsrapporten opnemen.
FooienSchakel dit in als je wilt dat klanten een fooi kunnen toevoegen bij het betalen van hun bestelling.
Percentage fooi dat afgetrokken wordtDeze instelling kan worden gebruikt voor kaartcommissies. Het ingevoerde percentage wordt op de factuur in mindering gebracht.
KassaladeWanneer deze optie is geselecteerd, wordt de kassalade geopend wanneer dit betalingstype wordt geselecteerd.
WisselgeldWanneer je dit inschakelt, wordt deze betaalmethode in kassatellingen opgenomen.
BevestigingsstoringWanneer een kaart door een transmissiefout tweemaal wordt belast, krijgt de klant het te veel betaalde bedrag terug.
Barrekeningen (alleen in de VS)Wanneer je een barrekening opent, kun je een pre-autorisatie uitvoeren op de creditcard of pinpas van een klant om hun bankrekening te verifiëren en een minimumbedrag te reserveren door de kaart in een geïntegreerde betaalterminal te steken.
Opmerking: barrekeningen zijn alleen beschikbaar wanneer je de autorisatiemethode "Bij verkoop" gebruikt voor de betaling.
Betalings-QR-codeIndien deze optie is ingeschakeld, wordt een QR-code gegenereerd om transacties met deze betaalmethode te initiëren, ook als deze niet op de POS zelf is ingeschakeld.
Toeslagen activeren (alleen in Australië, Canada en de VS)Deze optie maakt het mogelijk toeslagen aan te rekenen via Lightspeed Payments. Ga voor meer informatie naar ons artikel Toeslagen in Lightspeed Payments.

POS-configuratieopties aanpassen met Lightspeed Payments

Een POS-configuratie is een groep instellingen die je in de backoffice beheert en op je POS-apparaten toepast. Deze configuraties geven de Lightspeed Restaurant-app toegang tot een specifieke groep instellingen die naar behoefte aangepast en bewerkt kan worden. Bekijk voor meer informatie over POS-configuraties het artikel POS-configuraties beheren en begrijpen.
Configuration_settings.png

Opties voor fooien inschakelen in Lightspeed Payments

De optionele instellingen voor Lightspeed Payments kunnen worden bewerkt om fooien in te schakelen of om te wijzigen hoe je handtekeningen aanvaardt. Deze instellingen kunnen in je backoffice worden aangepast.

Je kunt fooien als volgt op de terminal inschakelen:

  1. Navigeer in de backoffice naar Configuratie > Configuraties.
  2. Klik op de naam van de POS-configuratie die aan Lightspeed Payments is gekoppeld.
  3. Vink het selectievakje Schakel fooi geven in op terminal, indien ondersteund aan.
  4. Vink het selectievakje Sta fooi geven bij betaling toe aan.
  5. Klik op Opslaan.

Je klanten krijgen nu de mogelijkheid om bij de betaling van hun rekeningen op de terminal een fooi toe te voegen.

Standaard worden de fooien ingesteld op 15%, 18%, 20% en "aangepast bedrag". Om deze instelling te wijzigen, kun je contact opnemen met ons supportteam.

Handtekeningen configureren in Lightspeed Payments

Handtekeningen kun je rechtstreeks op de betaalterminal vastleggen:

  1. Ga in de backoffice naar Configuratie > Configuraties.
  2. Klik op de naam van de POS-configuratie die aan Lightspeed Payments is gekoppeld.
  3. Vink het selectievakje Leg handtekening vast op terminal, indien ondersteund aan.
  4. Klik op Opslaan.

Je klanten kunnen nu op het scherm van de betaalterminal een handtekening zetten tijdens het betalen van de bestelling.

Je hardware configureren

Zodra je je Lightspeed Payments-account hebt geconfigureerd en de betalingshardware hebt ontvangen, kun je de terminal gaan configureren.

De volgende terminals zijn compatibel met Lightspeed Payments:

Het is belangrijk dat je alleen de door Lightspeed geleverde terminal gebruikt, aangezien een van een derde verkregen terminal mogelijk niet correct is geconfigureerd voor je account en een veiligheidsrisico kan vormen.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


    • Related Articles

    • Lightspeed-K Over Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Castles S1F2 configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone P400+ configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone V400m configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K De Verifone e285 Plus configureren met Lightspeed Payments

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.