Lightspeed-K Barrekeningen openen

Lightspeed-K Barrekeningen openen

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Barrekeningen openen

In dit artikel

  1. Barrekeningen activeren
  2. Een barrekening openen

Bèta-disclaimer: Op dit moment zijn barrekeningen beschikbaar in de openbare bètaversie vanLightspeed Payments voor klanten in de Verenigde Staten en Australië. Als je aan deze criteria voldoet en wilt helpen bij het testen van deze functie, neem dan contact op met je salesaccountmanager of Lightspeed-support.

Met barrekeningen kun je in de Restaurant POS-app bestellingen die in het restaurant worden geconsumeerd, starten zonder een klant aan een tafel te laten plaatsnemen. Bij het openen van een barrekening kun je de bankrekening van de creditcard of pinpas vooraf verifiëren en een minimumbedrag vasthouden door de kaart in een geïntegreerde betaalterminal te steken. Activeer deze functie in de backoffice om met het openen van barrekeningen in de POS aan de slag te gaan.

Belangrijk: Deze functie is beschikbaar voor klanten van Lightspeed Payments in de Verenigde Staten en Australië die het Adyen-betalingsplatform en een geïntegreerde betaalterminal gebruiken. Volg de stappen 1-3 onder Barrekeningen activeren om te controleren of je account wordt ondersteund.

Barrekeningen activeren

Activeer in de backoffice de barrekeningenfunctie voor de betaalmethode met Adyen-creditcards en stel een minimumbedrag voor de pre-autorisatie van de creditcardrekening in om barrekeningen in de POS te gebruiken.

Belangrijk: Deze functie is beschikbaar voor klanten van Lightspeed Payments in de Verenigde Staten en Australië die het Adyen-betalingsplatform en een geïntegreerde betaalterminal gebruiken. Volg de stappen 1-3 hieronder om te controleren of je account wordt ondersteund.

  1. Log in bij de backoffice met je Lightspeed Restaurant-inloggegevens.
  2. Ga in het navigatiemenu naar Configuratie > Instellingen > Betaalmethoden.
  3. Klik in de rij met LSPAY_ADYEN_TERMINAL_API_LOCAL in de kolom Code naast de betaalmethode op Bewerken.
    Zie je LSPAY_ADYEN_TERMINAL_API_LOCAL niet? De barrekeningenfunctie is alleen beschikbaar voor klanten uit de Verenigde Staten die Lightspeed Payments gebruiken op het Adyen-platform.
k-series-back-office-adyen-payment-method.png

  1. Selecteer uit de lijst bij Modus de optie Preauth (Pre-autorisatie).
  2. Vink het vakje naast Activate bar tabs (Barrekeningen activeren) in de sectie Instellingen aan.
  3. Geef in het veld Enter default pre-authorization amount (Voer standaard pre-autorisatiebedrag in) een bedrag op om een pre-autorisatie van of inhouding op de creditcard van een klant uit te voeren bij het openen van een barrekening.
    Opmerking: Wij raden aan 10 of meer in te voeren als standaard minimumbedrag voor de pre-autorisatie. Een medewerker kan dit bedrag in de POS wijzigen bij het openen van een barrekening.
  4. Klik op Opslaan om de wijzigingen op te slaan.
  5. k-series-back-office-adyen-activate-bar-tabs.png

  1. (Optioneel) Schakel de instelling Allow the current transaction to be placed on hold (Toestaan dat huidige transactie in de wachtstand wordt geplaatst) in elke apparaatconfiguratie uit, zodat barrekeningen zowel voor als na het toevoegen van items aan een bestelling kunnen worden geopend.

    Als deze instelling is ingeschakeld, kun je alleen barrekeningen openen voordat je items aan een bestelling toevoegt.

Een barrekening openen

Start een nieuwe barrekening op het Kassascherm in de Restaurant POS-app en steek een creditcard of pinpas in een geïntegreerde betaalterminal om de rekening onder de naam van de kaarthouder te openen. Lightspeed zal automatisch een pre-autorisatie van de kaart uitvoeren om de bankrekening van de klant te verifiëren en een minimumbedrag voor de rekening te reserveren. De kaartgegevens van de klant worden veilig opgeslagen en de kaart kan later voor de betaling worden gebruikt zonder dat deze opnieuw in betaalterminal moet worden gestoken.

  1. Tik in de Restaurant POS-app op Kassa om het Kassascherm te openen.
    Voor toegang tot dit scherm zijn een actieve verkoopperiode en gebruikersshift vereist.
  2. Tik op Een rekening openen.

    Opmerking: De stappen 2-6 kunnen worden uitgevoerd na het toevoegen van items aan een bestelling als de instelling Allow the current transaction to be placed on hold (Toestaan dat huidige transactie in de wachtstand wordt geplaatst) is uitgeschakeld in de apparaatconfiguratie (stap 8 in Barrekeningen activeren).

  3. k-series-pos-tap-open-a-tab.png

  1. Tik op Doorgaan om een pre-autorisatie uit te voeren op de kaart van de klant met de geselecteerde betaalmethode, of tik op Sla pre-autorisatie over om een barrekening zonder pre-autorisatie te openen. Volg de onderstaande aanwijzingen om door te gaan:
    • Voor een pre-autorisatie van de kaart van de klant ga je door naar stap 4 in dit deel.
    • Sla je de pre-autorisatie over? Voer dan handmatig een naam in voor de barrekening en tik op Doorgaan om deze te openen. Ga verder met stap 7 van dit deel.
  2. Wijzig of bevestig het standaardbedrag voor de pre-autorisatie.
    1. (Optioneel) Voer een nieuw pre-autorisatiebedrag in.
    2. Tik op Rekening openen om verder te gaan met het ingevoerde bedrag voor de pre-autorisatie.
    3. k-series-pos-bar-tab-enter-pre-auth-amount.png
  1. Steek een creditcard of pinpas in een aangesloten betaalterminal om een pre-autorisatie uit te voeren wanneer de terminal dit aangeeft.
    Opmerking: Als de kaart geen chip heeft, haal je deze door de terminal. Bij het lezen van de kaart wordt de naam van de kaarthouder opgeslagen en als naam van de barrekening gebruikt. Tik met een contactloze kaart niet tegen de terminal, want dan wordt de naam van de kaarthouder mogelijk niet geregistreerd.
  2. Controleer of Pre-autorisatie groen wordt bovenaan het scherm. Dit betekent dat de pre-autorisatie is goedgekeurd.
    Pre-autorisatie wordt geel als het totaalbedrag van de bestelling uiteindelijk hoger is dan het pre-autorisatiebedrag.
    Belangrijk: Pre-autorisatie garandeert de betaling van het pre-autorisatiebedrag, niet per se het totaalbedrag van de bestelling. Als een pre-autorisatie niet wordt goedgekeurd, wordt er een algemene foutmelding weergegeven.
  3. (Optioneel) Voeg indien nodig items toe aan de bestelling.
  4. Tik op Verzenden om de barrekening op te slaan en relevante items voor de bereiding naar de keuken te sturen.
  5. k-series-pos-bar-tab-send-to-kitchen.png


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 

    • Related Articles

    • Lightspeed-K Barrekeningen beheren en sluiten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de directeverkoopmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen toevoegen in de tafelbedieningsmodus

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Bestellingen bewerken en controleren

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over bestellen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.