Lightspeed-K Creditcardtoeslagen verwerken

Lightspeed-K Creditcardtoeslagen verwerken

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 



Creditcardtoeslagen verwerken

In dit artikel

  1. Verordeningen betreffende toeslagen
  2. Toeslagen aanmaken
  3. Toeslagen toevoegen aan het POS-scherm
  4. Automatische toeslagen instellen
  5. FAQ's

Als ondernemer kun je ervoor kiezen je verwerkingskosten voor creditcardbetalingen te compenseren door een deel van de kosten door te berekenen aan je klant via een creditcardtoeslag. Creditcardtoeslagen zijn extra kosten die worden toegepast op alle transacties die op het moment van verkoop met een creditcard worden betaald. Deze kosten zijn meestal een percentage van de totale rekening en worden als een apart regelitem toegevoegd.



Verordeningen betreffende toeslagen

VS
Als je ervoor kiest om creditcardtoeslagen aan je bedrijf toe te voegen, heb je je aan bepaalde regels en voorschriften te houden om volledige transparantie en naleving te waarborgen. Deze voorbeelden zijn geselecteerd om enkele van de veelvoorkomende beleidsregels voor toeslagen onder de aandacht te brengen en vormen geen volledige lijst. De regelgeving verschilt per regio. Neem voor een volledige lijst van voorschriften contact op met de lokale regelgevende instanties.

- Je moet de creditcardmaatschappijen vooraf op de hoogte brengen van de toeslag.
- Dit soort toeslagen zijn beperkt tot creditcards. Pinpassen en prepaidkaarten zijn vrijgesteld van toeslagen.
- Vanaf 15 april 2023 mag het toeslagbedrag niet hoger zijn dan je totale huidige creditcardkosten en mag het niet hoger zijn dan 3% van het transactietotaal. Ook niet als je eigen verwerkingskosten hoger zijn dan 3%.
- Je moet toeslagen vermelden als ondernemerskosten en de klanten bij de ingang, het verkooppunt en op elke kassabon op duidelijke wijze op de toeslag attent maken.
- Ondernemers moeten ook nagaan of ze alle toepasselijke staats- en/of federale wetten naleven.

Toeslagen aanmaken

Toeslagen kunnen via Lightspeed Restaurant als een apart regelitem aan een transactie worden toegevoegd. Om te beginnen met het toevoegen van toeslagen aan transacties via Lightspeed Restaurant, moet het regelitem eerst in de Lightspeed-backoffice worden aangemaakt. Zie voor meer informatie het artikel Items toevoegen.

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer in het navigatiemenu Menubeheer > Items.
  3. Klik op Aanmaken.
  4. Selecteer Eén item in het vervolgkeuzemenu.
  5. Vul de gewenste gegevens in, zoals naam en omzetgroep.

    We raden je aan om het item "Creditcardtoeslag" te noemen om je zo te houden aan de voorschriften van de creditcardmerken om de gast op de hoogte te brengen van de toeslag. Het duidelijk benoemen van de toeslag kan voorkomen dat je eruit gepikt wordt bij de reguliere controles van creditcardtoeslagen. We raden ook aan om een aparte omzetgroep, "Servicekosten", aan te maken voor alle items die onder servicekosten vallen.

  6. Om, in plaats van een vast tarief, een percentage van de rekening als prijs in te stellen, klik op Prijstype wijzigen.
  7. Selecteer Prijs als percentage>Bevestigen.
  8. Voer het gewenste percentage in.
  9. Klik op Opslaan.

Toeslagen toevoegen aan het POS-scherm

Zodra de toeslag is aangemaakt, kun je de toeslag snel toevoegen aan openstaande bestellingen met een menuknop. Maak een menuknop aan die je handmatig kunt selecteren wanneer je de creditcardtoeslag toe wilt voegen aan een bestelling.

  1. Navigeer naar Menubeheer > Menu's.
  2. Selecteer het menu dat je wilt bewerken.
    De afbeelding geeft de startpagina Menubeheer in de backoffice weer.
  3. Klik op Knop toevoegen.
  4. Selecteer bij de vervolgkeuzes Item.
  5. Selecteer het item dat aangemaakt is tijdens de stap Toeslagen aanmaken.
  6. Klik op 1 knop toevoegen.
  7. Om de wijzigingen op te slaan, klik Bijwerken en apparaten opnieuw laden.

Automatische toeslagen instellen

Je kunt jouw POS configureren om automatisch toeslagen toe te voegen aan iedere bestelling die door Lightspeed Restaurant wordt verwerkt. Deze optie maakt het mogelijk om de toeslag als standaard kosten in te stellen en deze kun je dan handmatig verwijderen in de POS als dat nodig is.



K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Betalingen en fooien verwerken

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Inzicht in betalingstypen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Standalone-betalingen

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Rekening splitten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.