Lightspeed-K Fiscaal rapport (backoffice)

Lightspeed-K Fiscaal rapport (backoffice)

K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 


Fiscaal rapport (backoffice)

In dit artikel

  1. Toegang tot het fiscaal rapport
  2. Inzicht in het rapportvoorbeeld

Een fiscaal rapport wordt op de POS gegenereerd wanneer een nieuwe shift wordt gestart en beslaat 24 uur en eindigt automatisch om 5.29 uur de volgende dag. Ga naar Fiscale rapporten van backoffice voor een overzicht van de fiscale rapporten die door de POS worden aangemaakt. Fiscale rapporten worden aan het eind van de dag gegenereerd en zijn als zodanig pas beschikbaar na het begin van de volgende dag (het fiscale rapport van vandaag is bijvoorbeeld morgen zichtbaar).

Opmerking: Voor elk POS-apparaat wordt een fiscaal rapport gemaakt, maar alleen rapporten van actieve apparaten worden berekend in het fiscaal overzicht. Voor passieve apparaten worden de resultaten in het grijs weergegeven.

Inhoudsopgave:

Toegang tot het fiscaal rapport

Om toegang te krijgen tot het fiscaal rapport:

  1. Log in op de backoffice met je Lightspeed-inloggegevens.
  2. Selecteer Rapporten Rapporten in het navigatiemenu.
  3. Klik op Fiscaal rapport in de sectie Fiscale rapporten.
  4. Gebruik het vervolgkeuzemenu en het kalenderpictogram in de rechterbovenhoek om de tijdsperiode van het rapport te wijzigen.
  5. Klik op een willekeurige rij in de tabel om een rapportvoorbeeld te zien.
fiscal-reports-1.png


Kolombeschrijvingen van het fiscaal rapport

Opmerking: ongebruikte of vaste kolommen, zoals Personeel en Type, zijn uit onderstaande tabel weggelaten.

KolomBeschrijving
OnderwerpEen referentienummer dat het apparaat aangeeft dat het rapport heeft gegenereerd.
IDReferentie voor elk uniek rapport.
BegonnenDe datum en het tijdstip waarop het rapport is aangemaakt.
BeëindigdDe datum en het tijdstip waarop het rapport werd afgesloten.
ApparaatHet actieve apparaat waarop het rapport is aangemaakt.
RekeningenOpgenomen rekeningen in dit rapport. Open, gesloten en uitgestelde (een rekening die aan het eind van een werkdag nog open stond en naar de volgende dag is verplaatst).
KassabonnenAfgeronde kassabonnen in dit rapport.
GeopendHet aantal rekeningen dat nog openstond na het afsluiten van het rapport.
Totaal verkoopBrutoresultaat gegenereerd door het actieve apparaat.
Totale betalingenTotaal van de ontvangsten op het actieve apparaat.

Inzicht in het rapportvoorbeeld

Zodra je op een rij in de tabel hebt geklikt, wordt een rapportvoorbeeld geopend. Dit voorbeeld laat de fysieke versie van het rapport zien bij het afsluiten van een shift vanuit de POS.

RapportsectieBeschrijving
Kop

header.png

Eeuwigdurende totalen: gegevens gegenereerd door dit apparaat sinds het in gebruik is genomen.

Eindtotaal (GT): totaal van de omzet die dit apparaat sinds het eerste gebruik heeft gegenereerd.

GT absoluut: totaal van geldige en geannuleerde positieve omzet gegenereerd sinds het begin van dit apparaat door dit apparaat.

GT btw: totaal van de btw die sinds het begin door dit apparaat is gegenereerd.

GT-kassabonnen: totaal van de kassabonnen die sinds het begin door dit apparaat zijn gegenereerd.

Statistieken

statistics.png

Eerste kassabon: eerste referentie-kassabon aangemaakt.

Geldige kassabonnen: aantal niet-geannuleerde kassabonnen.

Geannuleerde kassabonnen: aantal geannuleerde kassabonnen.

Overgenomen bestellingen: aantal van gisteren overgedragen rekeningen.

Aantal bestellingen: aantal rekeningen (geldig + geannuleerd + uitgesteld).

Proforma-rekeningen: aantal geprinte proforma-rekeningen.

Kopie kassabonnen: aantal dubbele kassabonnen dat is geprint (na betaling).

Directe verkoop: aantal rechtstreekse verkopen.

Verkoop in het (fysieke) restaurant: aantal uitgevoerde bestellingen voor tafelbediening.

Leveringsverkoop: aantal verkopen met levering (levering- of afhaalmodus).

Aantal couverts: aantal couverts.

Afgebroken transacties: het aantal gestarte en afgebroken transacties.

Verkoop

Sales.png

Dagverkoop: verkoopbedrag gegenereerd door dit apparaat.

Geannuleerde rekeningen: geannuleerd bedrag gegenereerd door dit apparaat.

Geannuleerde items: aantal geannuleerde items gegenereerd door dit apparaat.

Eigen verkoop: verkoopbedrag na geannuleerde items en geannuleerde kassabon.

Aangeboden (aangeboden): 100% korting (Aangeboden betekent gratis).

Verlies: 100% korting als verlies.

Totaal voor kortingen: eigen verkoopbedrag minus complementair en verlies.

Kortingen: bedrag van de kortingen lager dan 100%.

Totaal verkoop: verkoopbedrag na alle aftrekposten (Korting, geannuleerde kassabon, geannuleerde items).

Betalingen

payments.png

Ontvangen betalingen: betaling ontvangen vóór annulering.

XX geannuleerde betalingen: aantal geannuleerde betalingen en hun waarde.

XX eigen betalingen: aantal betalingen en het ontvangen bedrag na geannuleerde betalingen.

Eindbedrag wisselgeld (totaal): aantal betalingen en het ontvangen bedrag na geannuleerde betalingen.

Btw

Taxes.png

Btw XXX (XXX): naam van de btw en btw-percentage.

Bedrag vóór btw: bedrag zonder btw.

Totaal btw: btw-bedrag.

Bedrag inclusief btw: bedrag inclusief btw.

Ontvangsten

Takings.png

Contant: naam van de gebruikte betaalmethode.

X eigen betalingen: aantal ontvangen betalingen en het verdiende bedrag.

Totaal fooi: fooien verdiend op het apparaat.

Eindbedrag wisselgeld: betalingen + totaal fooi - fooi geïnd in contant geld.

Te ontvangen in contant geld: Fooi uit de kassalade genomen als de optie Medewerkers innen hun fooi in contant geld aan het einde van hun shift is ingeschakeld in Configuraties > POS gebruikersgroepen > ▼Configureren Instellingen voor de startkassa van de gebruiker.

Later te ontvangen: Fooien die met het salaris worden betaald, maar aan het einde van de shift niet contant worden opgenomen. Dit verschijnt als de optie Medewerkers innen hun fooi in contant geld aan het einde van hun shift niet is ingeschakeld in Configuraties > POS-gebruikersgroepen >▼Configureren Instellingen voor de startkassa van de gebruiker.

Wat nu?

De onderstaande rapporten zijn aanvullende rapporten uit de rubriek Fiscale rapporten:

Het Fiscaal overzicht geeft een overzicht op hoog niveau van alle verkopen, belastingen en kassabonnen die tijdens de geselecteerde tijdsperiode zijn ontstaan.

Shiftrapporten (Fiscaal) tonen wanneer werknemers met hun shift begonnen en eindigden, hoeveel kassabonnen er werden gegenereerd, en het totaal aan verkopen en betaalmethoden tijdens een geselecteerde shift of tijdsperiode.

Gebruik het Kassaladerapport om te berekenen hoeveel contant geld je bij je bank moet storten na aftrek van fooien en wisselgeld.


K-Series Support
Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten!
Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app
Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 298 03 83
Of dien een supportverzoek in (voor verder contact per e-mail) via https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360056758213-Contact-us
Nieuwsgierig naar de nieuwste updates? Check https://features.lsk.lightspeed.app 
    • Related Articles

    • Lightspeed-K Geconsolideerd fiscaal rapport

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over fiscale rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Over POS-rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Fiscaal overzicht

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...
    • Lightspeed-K Fiscale rapporten

      K-Series Support Helpcentrum: https://k-series-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/ Chat via de Restaurant App: Ga naar Instellingen < Support < Nu Chatten! Chat via de backoffice: https://manager.lsk.lightspeed.app Bel ons op: +31 20 241 8714 / +32 9 ...

    Remote Support

    Heeft u hulp op afstand nodig en heeft u een sessie code van onze support ontvangen? Voer deze hier in zodat wij met u op afstand op uw scherm kunnen meekijken.